Premiera: Marsien - 'Porsche', ki bo znova osvajal puščave

'Marsovec' naj bi pomagal spremeniti pogled na sodobne športne avtomobile.

Premiera: Marsien - 'Porsche', ki bo znova osvajal puščave (foto: Marc Phillip Gemballa) Marc Phillip Gemballa
15. 7. 2021

Dolga so desetletja, odkar je Porsche nazadnje osvajal puščave relija Pariz-Dakar, z modelom 959 in se zapisal v zgodovino ter večni spomin avtomobilskih navdušencev – no kasneje pa tudi tistih, ki se tedaj še niso rodili. Med njimi je bil tudi Marc-Phillip Gemballa, danes 27-letni sin sicer slovitega avtomobilskega inženirja Uweja Gemballe, ki se je odločil izdelati sodobno reinkarnacijo legendarnega dirkalnika. Jasno, na osnovi Porscheja 911 Turbo.

Project Sandbox je ime projekta, ki ga je Gemballa, rojen osem let po triumfu Porscheja na zahodu Sahare napovedal že pred časom, sedaj pa naposled tudi uresničil ter predstavil. Marsien je ime njegovega novega otroka, s katerim želi dokazati, da so časi lovljenja rekordov na Nürburgringu končani, prav tako pa tudi časi, ko se je tekmovalo v tem, kateri avtomobil ima največjo moč. Prav zato se je odločil ustvariti projekt, ki ga je razvijal zadnji dve leti.

Marsien naj bi bil tako avtomobil, ki naj bi združeval prvine superšportnega avtomobila z vsakodnevno uporabnostjo in pa pripravljenostjo, da se zapodi na neznane puščavske terene. Tudi zato so mu namenili ime Marsien. Ime izvira iz francoske besede za Marsovce – Martian – saj ga je na planet Mars s svojim rdečim peskom spomnila puščava Al Faya, kjer so preživeli velik del testiranj. »Počutili smo se, kor da bi bili v povsem drugem vesolju,« je dejal Marc-Phillip Gemballa.

Moči vseeno ne bo premalo

No, čeprav naj se bistvo sodobnih športnikov ne bi več skrivalo v čim večji motorni moči, pa je novincu vseeno ne bo manjkalo. Po zaslugi Aloisa Rufa bo namreč predelan motor 911 Turbo S, na katerem temelji ekskluzivni športnik proizvedel preko 750 'konjev' ali 552 kilovatov moči, na željo strank pa bo to številko mogoče dvigniti na 830 'konjev' ali 10 kilovatov. Ob tem naj bi bil dobro zaščiten tudi pred pregrevanjem in udarcem, pa tudi pred puščavskim peskom, ki ga bo v rokah posameznih kupcev vsaj občasno deležen. Za izpuh so, kot je zadnje čase vse pogosteje, poskrbeli pri Akrapoviču

Za napad na puščavo bo novinec, kot smo pred meseci že lahko videli, vsekakor odlično pripravljen. Opremljen bo namreč z novim vzmetenjem proizvajalca KW, ki mu bo zagotavljal 25 centimetrov oddaljenosti od tal, po vrhu vsega pa bo avtomobil opremljen s sistemom dinamičnega blaženja z dvema elektomagnetnima ventiloma na vsakem kolesu, ki bo silo blaženja vsakega blažilnika lahko glede na potrebe prilagodil v vsega 20 milisekundah. Če pa bi vseeno prišlo do udarcev iz tal, pa bo poškodbe preprečila kovinska drsna plošča, ki bo ščitila podvozje.

40 športnih avtomobilov, ki bodo prišli opremljeni z visokozmogljivimi terenskimi pnevmatikami in notranjostjo, deloma izdelano po vzoru Porscheja Carrere GT, bo izdelal mladi Gemballa, večina izmed njih pa je že našla svoje kupce. Če bi želeli imeti doma katerega izmed peščice preostalih primerkov, pa le pripravite vsaj 495.000 evrov, kolikor bo treba odšteti za avtomobil in nekaj 'drobiža' za dajatve – ter seveda Porsche 911 Turbo S, če ga slučajno še nimate, ki bo služil kot osnova za izdelavo športnika. Pol milijona evrov bo namreč štela le predelava.