Premiera: McLaren se vrača k hibridom, tu je Artura!

17. 2. 2021 | Jure Šujica
Deli

Po maloserijskem P1 je sedaj tu novi član stalne ponudbe, McLaren Artura, ki bo cenovno precej dostopnejši - ne pa tudi bistveno manj zmogljiv.

Elektrificirani avtomobili niso ravno novost v ponudbi britanskega McLarna . Prav nasprotno, njihov prvi hibridni model, P1, je na ceste zapeljal že pred sedmimi leti in pol, hkrati pa možje iz Wokinga že dlje časa poudarjajo, da nimajo nikakršnih zadržkov pred električnimi avtomobili. Ravno nasprotno, elektriko vidijo kot rešitev za to, da bi avtomobili postali še bolj zmogljivi, kar nameravajo dokazati z zadnjo pridobitvijo v modelni floti, modelom Artura.

Ob dejstvu, da je bila proizvodnja modela P1 omejena le na manjšo količino vozil, je Artura postal prvi serijski model znamke s hibridnim pogonskim sklopom. Temu primerna pa je posledično tudi zasnova avtomobila, saj gre dejansko za povsem novo vozilo, zasnovano na doslej še neuporabljeni platformi MCLA, izdelani iz ogljikovih vlaken. Ta je bila zasnovana in izdelana znotraj podjetja ter posebej za uporabo v vozilih s hibridnimi pogonskimi sklopi.

In če nadaljujemo s pogonskim sklopom: z vidika delovne prostornine gre za najmanjši bencinski motor v kateremkoli McLarnu, saj ponuja le šest valjev in tri litre delovne prostornine, kljub temu pa zmore kar 585 'konjev' ali 430 kilovatov moči, kar je skoraj 200 'konjev' na liter prostornine. Če nato dodamo še zmogljiv elektromotor, sistemska moč vozila naraste na okroglih 500 kilovatov. Ob tem bo avtomobil sposoben na elektriko prevoziti 50 kilometrov pri hitrosti do 130 kilometrov na uro.

Ne glede na to, da je Artura hibrid, pa si posebne pozornosti vendarle zasluži bencinski motor. Ker je blok motorja izdelan iz aluminija, znaša njegova teža le 160 kilogramov, 50 kilogramov manj kot pri McLarnovih osemvaljnikih, od katerih je tudi precej bolj kompakten. Ob tem znaša kot med valji 120 stopinj, zaradi česar je ob nizki postavitvi v motornem prostoru nizko postavljeno tudi težišče vozila, kar pripomore k boljši vodljivosti.

Mimogrede avtomobil lahko do 100 kilometrov na uro pospeši v vsega treh sekundah, do 300 kilometrov v dobrih 21 sekundah, najvišja hitrost pa znaša 330 kilometrov na uro. Sicer pa bo avtomobil mogoče voziti v štirih voznih programih: E-mode (za izključno električno vožnjo), Comfort, v kateri bo izkoristek pogonskega sklopa, s tem pa tudi doseg največji ter Sport in Track, v katerih bo izkoristek motorja največji.

Artura pa po besedah McLarna ne bo le hitra, temveč tudi odlično vodljiva. Za to naj bi na eni strani skrbela nizka teža vozila, ki znaša le nekaj manj kot 1.400 kilogramov. Hkrati bo tu še aktivna aerodinamika, ki bo zagotavljala dovolj potiska k tlom za dober oprijem Pirellijevih P-Zero pnevmatik premera 19 oziroma 20 palcev, pod katerimi bodo keramični zavorni diski in štiri- (zadaj) oziroma šestbatne (spredaj) zavorne čeljusti. Vsako kolo bo seveda vpeto samostojno, ob elektronsko nastavljivih blažilnikih pa bo elektronika skrbela tudi za prenos moči na kolesa, saj so se inženirji namesto za klasično odločili za elektronsko zaporo diferenciala.

Ob vseh podatkih je sedaj le vprašanje časa, kdaj bo Artura svoje sposobnosti dokazal tudi na asfaltu, recimo na Nürburgringu. O tem pri McLarnu razumljivo ne govorijo, bodo pa prvi kupci njegove zmogljivosti lahko začeli preizkušati že letos poleti, ko bodo na voljo prvi primerki – jasno, po tem, ko bodo zanje odšteli vsaj 185.500 funtov ali dobrih 213.000 evrov.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol