Premiera: Mercedes-Benz CLS - še enkrat, potem pa konec!

8. 4. 2021 | Jure Šujica
Deli

Glede na govorice in prodajne številke se zdi, da je Mercedesov štirivratni kupe z enim kolesom že zapeljal v pokoj.

Mercedes-Benz CLS je v tretji generaciji na ceste zapeljal leta 2018, kar pomeni da gre za relativno mlad in svež avtomobil, ki naj bi na trgu obstal vsaj še nekaj let. In čeprav oblikovno sledi vsem novejšim bratom, so se v Stuttgartu odločili, da je že napočil čas za njegovo posodobitev – ki pa je vsaj z oblikovnega vidika precej skopa, zaradi česar bodo novosti najverjetneje opazili le največji poznavalci in pa lastniki vozil.

 No, pri Mercedesu pravijo, da je prenovljena kupejevska limuzina oblikovana bolj športno kot doslej, za kar bo poskrbela spremenjena maska hladilnika in pa nov sprednji odbijač. No, manjših sprememb je bil deležen tudi zadnji odbijač in pa notranjost, kjer bo na voljo nov volanski obroč ter nove kombinacije usnja in notranjih oblog, konkretno lesenih oblog, kjer bosta poslej na voljo rjav kostanjev les z odprtimi porami in pa svetleče obloge iz sivega lesa. Spremembe bodo sicer v veliki meri odvisne tudi od izbrane opreme vozila.

Dodatne možnosti oblazinjenja sicer pomenijo tudi več možnosti personalizacije. 250 tehnikov pri Mercedesu namreč lahko ob številnih opcijah poskrbi, da bo praktično vsak avtomobil drugačen od vseh drugih, vsaj pri enem elementu. Na področju asistenčnih sistemov so bili posodobitev deležni sistem za samodejno zaviranje (odslej serijski), omejevalnik hitrosti, sistem Stop-and-Go in pa sistem samodejnega parkiranja.

Na področju pogonskih sklopov je novost le ena in sicer prenovljeni dizelski motor z oznako 300d. Dizelski štirivaljnik bo namreč odslej deloval kot blagi hibrid (na 48-voltni tehnologiji), kar pomeni, da bo vozniku na voljo 195 kilovatov (264 'konjev') dizelske moči in še dodatnih 15 kilovatov električne, pri čemer bo generator, ki bo hkrati služil kot zaganjač, lahko pomagal ohranjati hitrost vozila med 'jadranjem'. Sicer pa je bil omenjeni sklop deležen tudi drugi nadgradenj, od uvedbe močnejših injektorjev goriva, do bolj skupaj postavljenih katalizatorjev in še bi lahko naštevali. Poleg omenjenega motorja bo CLS sicer na voljo še z dvema dizloma, ss0d in pa 400d. Bencinske barve bodo zastopali CLS 350, CLS 450 in pa CLS 53 AMG.

Lani le 5.000 prodanih vozil

Prenovljeni CLS bo sicer na voljo šele julija, takrat pa bo Mercedes najbolj zagretim kupcem ponudil posebno serijo vozil Limited edition. Tega paketa bo deležnih le 300 kupcev, ti pa bodo lahko izbirali med dvema posebnima barvama karoserije, ki bo 'okrašena' tudi s tako imenovanimi dirkaškimi črtami. Hkrati bodo vozila opremljena s paketoma AMG Night Package in Night Package II, petkrakimi 20-palčnimi litimi platišči in pa kopico drugih dodatkov.

Medtem, ko je Mercedes predstavil posodobitev svojega štirivratnega kupeja, ki sicer velja za pionirja v tem razredu, pa se v ozadju šušlja, da je to krati začetek konca omenjenega modela. Neuradne govorice namreč omenjajo odločitev Mercedesa, da naj bi s koncem proizvodnje aktualne generacije CLS-a (izvedba Shooting Brake se je poslovila še pred njenim prihodom) enega najbolj atraktivnih modelov poslal v pokoj. In čeprav uradno o tem še ni govora, pa na to možnost nakazujejo tudi številke. Če so namreč v Stuttgartu v prvem polnem letu prodaje, leta 2005 zanj v Evropi in ZDA našli 35.000 kupcev, je ta številka do leta 2019 padla na 10.000, lani pa le še na dobrih 5.000 prodanih vozil. Prihodnost torej nikakor ni svetla.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja