Premiera: Mercedes-Benz EQB - nastajal bo pri naših vzhodnih sosedih

Sprva bo na voljo kitajskim kupcem, v Evropo in ZDA prihaja v prihodnjem letu, tudi v izvedbi AMG.

Premiera: Mercedes-Benz EQB - nastajal bo pri naših vzhodnih sosedih (foto: Mercedes-Benz) Mercedes-Benz
19. 4. 2021

Mercedes-Benz je pred dnevi končno potešil lakoto avtomobilske javnosti, predvsem tiste, naklonjene električnim avtomobilom. Predstavili so namreč svoj prvi električni avtomobil, narejen na platformi, ki je namenjena izključno tovrstnim avtomobilom, prestižnega Mercedesa EQS. V luči bližajočega avtomobilskega salona v Šanghaju pa to ni bila ne edina, niti ne edina električna novost nemške znamke, ki je uzrla svet v teh dneh.

Včeraj so namreč pri Mercedesu predstavili še svoj četrti povsem električni avtomobil in sicer križanca z imenom EQB – ki pa le ni povsem nov. Le nekoliko spremenjena kolesa in nova sprednja maska (podobna tisti pri modelu EQS) ter žarometi nakazujejo na to, da razred B, ki je ponudil osnovo novincu v Mercedesovi ponudbi ni to, kar se zdi na prvi pogled. Omenjeni trije elementi in pa spremenjene zadnje luči so namreč ob odsotnosti izpušnih cevi edini elementi, ki navzven ločujejo oba avtomobila.

EQB je sicer Mercedesov tretji povsem električni avtomobil letos po EQS in EQA, ki bo najprej na voljo v različici 350 4Matic, natančnih tehničnih podatkov pa zaenkrat še niso razkrili. Tako je znano le to, da bo porabil med 19,2 in 18,1 kilovatne ure električne energije na 100 prevoženih kilometrov, njegov doseg pa bo znašal 419 kilometrov. Pri Mercedesu ob tem že poudarjajo, da bo v prihodnosti na voljo več dvo- in štirikolesno gnanih različic (zagotovo sledi različica EQB 300), vrhunec pa naj bi predstavljala izvedba AMG z 215 kilovati moči. Baterijski sklop bo sicer mogoče polniti z močjo do 100 kilovatov, v vozilu pa bo že nameščen polnilnik z močjo 11 kilovatov, ki ga bo mogoče uporabljati doma.

EQB (ki si sicer pogonsko tehniko deli z modelom EQA) pa bo v večji meri ohranil tudi uporabnost svojega klasično gnanega brata. Še vedno bo namreč ponujal do sedem sedežev in pa vsaj 465 litrov prostora v prtljažniku, pri čemer pa naj bi v tretji sedežni vrsti še vedno lahko sedeli posamezniki, visoki do 1.65 metra.

Najnovejši električni Mercedes-Benz (ki pa kmalu to ne bo več, saj že prihaja tudi EQE, električna limuzina, narejena na osnovi razreda E) pa bo tam, kjer je uzrl luč sveta tudi začel svojo prodajno pot. Tam bo kupcem na voljo še letos, prihodnje leto pa bo nato zapeljal še na ameriški in evropski trg. Ob tem je zanimiv podatek, da bo Evropejce z njim 'zalagala' tovarna v madžarskem mestu Kecskemét, za katero bo to tako prvi električni avtomobil.