Premiera: Range Rover - takšen kot do sedaj, a izpopolnjen na vseh področjih - tudi pri bencinskih motorjih

Osnovna ideja največjega terenca znamke ostaja povsem enaka že zadnjih pet desetletij, proti prihodnosti pa očitno prihaja odločno, a preudarno.

Premiera: Range Rover - takšen kot do sedaj, a izpopolnjen na vseh področjih - tudi pri bencinskih motorjih (foto: Jaguar-Land Rover) Jaguar-Land Rover
27. 10. 2021

Britanski Land Rover že več kot sedem desetletij velja za sinonim na področju terenske vožnje, tudi po predstavitvi zadnjega Defenderja. Range Rover na drugi strani ostaja sinonim za prestižno terensko vožnjo, saj želi združevati absoluten prestiž s sposobnostjo premagovanja terenov, ki jim športni terenci niti pod razno niso kos. In Britanci si nedvomno želijo, da bi tako ostalo tudi v prihodnje, kar dokazujejo v zadnji generaciji modela.

Slednjič je namreč luč sveta uzrla zadnja, že peta generacija največjega terenca britanskega koncerna Jaguar-Land Rover, ki je nastajala kar pet let, za njen razvoj pa so inženirji namenili sedem milijonov delovnih ur. A če se na prvi pogled zdi, da oblikovno ohranja elemente predhodnika in manjših bratov (silhueta se v petih desetletjih sicer ni kaj dosti spremenila), zaradi česar deluje še bolj elegantno, pa s tehnološkega vidika predstavlja napoved sprememb, ki bodo sledile v prihodnjih letih.

Žarometi prvega Range Roverja, ki je nastal po tem, ko je krmilo prevzel nekdanji prvi mož Renaulta, Thierry Bollore tako recimo ostajajo zelo podobni prejšnjim, ohranjena pa je tudi reža za odvod zraka v sprednjem paru vrat. Povsem drugačen pa je na pogled – glede na to, da gre za nov avtomobil so novi bolj ali manj vsi karoserijski deli – zaznamovan z ozkimi pokončnimi lučmi in prečno letvijo z napisom Range Rover. A čeprav še vedno deluje precej klasično, pri znamki zatrjujejo, da gre za najbolj aerodinamično oblikovanega prestižnega terenca na trgu.

Preberite še: Land Rover Defender kmalu kot samostojna znamka?

Seveda pa je ključnega pomena novinca udobje v kabini – po novem v treh sedežnih vrstah, v kolikor se kupci odločijo za nakup izvedbe z daljšo medosno razdaljo (razlika med obema znaša 20 centimetrov), obe sta bili namreč predstavljeni sočasno. Tako so se inženirji recimo posvetili čim večji izolaciji neželenih zvokov, ki se širijo iz ceste v kabino, tega pa so se lotili aktivno. Dobesedno. Namesto da bi avtomobil napolnili z izolacijo so mu namenili 1,6 kilovatov močan sistem ozvočenja znamke Meridian Signature, sestavljen iz kar 35 zvočnikov, ki oddajajo zvočne frekvence, nasprotne tistim, ki se širijo iz ceste, hkrati pa seveda predvajajo želeno glasbo. Z zvočniki so sicer opremljeni tudi štirje vzglavniki, ki bodo v uporabi največ.

Novi Range Rover 'poseduje' kar 125 patentov, ki se nanašajo na vse sklope vozila, za razvoj katerih so inženirji v laboratoriju namenili kar 140.000 ur.

Skrb za udobje pa se tu še ne konča. Tako je recimo v kabini na voljo zmogljiv sistem za čiščenje zraka, ki zadržuje drobne trde delce, hkrati pa ščiti pred širjenjem virusnih okužb. Poleg tega bo opremljen s sistemom za samodejno odpiranje in zapiranje vrat in samodejno pokrivanje prostora za prtljago. Za udobje med vožnjo bo skrbelo elektronsko krmiljeno zračno vzmetenje, ki ga je Range Rover prvič predstavil že leta 1992.

Četverica s posebnim udobjem

Poleg tega bo opremljen s sistemom Dynamic Response Pro, ki bo po zaslugi 48-voltnega elektromotorja in s silo 1.400 njutonmetrov preprečeval prekomerno nagibanje karoserije. To bo vsekakor pripomoglo k stabilnejši vožnji tudi na terenu, kjer bo za optimalen prenos moči na podlago skrbel inteligentni štirikolesni pogon, ki bo do 100-krat na sekundo nadzoroval in skrbel za prenos moči med sprednjo in zadnjo osjo ter med zadnjim parom koles.

Armaturno ploščo bo v veliki meri zaznamoval par LCD zaslonov, 13,7-palčni namenjen instrumentni plošči in pa ukrivljen 13,1-palčni, na katerem bo mogoče dostopati do infozabavnega sistema Pivi Pro. Ta bo povezljiv tudi s sistemom Alexa, brez da bi moral uporabnik za prijavo uporabiti svoj pametni telefon. Potnikoma v drug vrsti bo na voljo par 11,4-palčnih zaslonov z vmesnikom HDMI ter osempalčni zaslon, namenjen upravljanu klimatske naprave, pomika sedežev in drugih možnosti.

Preberite še: Autobest gala 2021 - Preveri vse spremembe, novosti in priznanja

Motorna ponudba bo bogata in usmerjena k elektrifikaciji, kar pa ne pomeni, da bodo na ceniku zgolj elektrificirani motorji. Tako bosta v ponudbi dva priključna hibrida in sicer P440e ter P510e, blagi hibrid P400 Ingenium, dizla D300 in D350 ter paradni konj, P530 Twin Turbo V8. V osnovi gre za enak motor kot doslej, le da ponuja dodatnih 15 kilovatov moči, hkrati pa naj bi bil 17 odstotkov bolj učinkovit. Motorna moč vseh pogonskih sklopov bo sicer znašala med 300 in 530 'konjev' oziroma med 221 in 390 kilovati. Popolnoma električna različica prihaja leta 2024.

Priključna hibrida bosta sicer sestavljena iz bencinskih linijskih šestvaljnikov in pa elektromotorja z močjo 105 kilovatov, ki se bo nahajal ob menjalniku. Uporabna kapaciteta baterijskega sklopa bo znašala 31,8 kilovatnih ur, kar naj bi zadoščalo za do 100 kilometrov električne avtonomije. Ob tem bo najvišja električna hitrost znašala 140 kilometrov na uro. To naj bi zadoščalo za to, da bodo lastniki, sodeč po statističnih podatkih, 75 odstotkov svojih vožnej opravili na elektriko.

Hkrati s predstavitvijo novega Range Roverja pa so že znane tudi cene za britanski trg, ki se bodo pričele pri 94.400 funtih ali 111.788 evrov, kolikor bo potrebno odšteti za izvedbo D300 s krajšo medosnorazdaljo in paketom opreme SE. Redni cenik se na drugi strani konča 137.800 funtih (163.182 evrih), kolikor bo stala izvedba P530 First edition s petimi sedeži - dodatnih dveh sedežev, za katera bo potrebno odšteti 600 funtov v tej izvedenki ne bo na voljo. Seveda je pa tu še razširjen program SV za predelave po meri, ki bi cene utegnil dvigniti še za nekaj deset tisoč evrov.