Zakaj prenova?

22. 9. 2023 | Matjaž Korošak
Deli

Pri Audiju so se odločili, da prvega od modelov na platformi MEB posodobijo. Več moči, boljši doseg, več udobja in voznega užitka - tako vsaj zatrjujejo pri Audiju.

Kompaktni Q4 velja za drugi model v Audijevi ponudbi, s katerim so začeli elektrifikacijo svojih modelov. Na Volkswagnovi platformi za električna vozila MEB je nastal Q4, ki s svojimi skoraj 4,6 metra sodi nekako med manjši Q3 in Q5. Zdaj, le kakšni dobri dve leti po predstavitvi, so pri Audiju ocenili, da je čas za posodobitev. Sicer so se osredotočili na pogonski sklop, toda tu se skriva največ rezerve.

Boljša skrb za baterijo, več moči

Audi

Baterija z 82 kWh zmogljivosti (od tega je 77 neto) ima zdaj posodobljeno kemično sestavo, inženirji so se pomudili tudi s termično pripravo baterije na hitro polnjenje - po novem pa bo sistem omogočal tudi ohlajevanje baterije po hitrem polnjenju. To lahko zdaj doseže že hitrost 175 kW (pri modelih z zadnjim pogonom 135 kW), tako da je teoretični čas polnjenja (10-80 odstotkov) zdaj 28 minut. Povsem nov je tudi sinhronski električni motor na zadnji osi. Vse to seveda pomeni več učinkovitosti in več moči.

Doseg do 562 km

Audi

Prenovljeni Q4 tako zmore zdaj 210 kW (286 KM), prej 195 kW, v verziji E-Tron 45, novi Q4 55 e-tron quattro pa celo 250 kW (340 KM) in do stotice pospeši v zgolj 5,4 sekunde. Še bolj impresivno je, da zmore zdaj najbolj učinkovita kombinacija pogona že 562 kilometrov (kar je kašnih 40 več od predhodnika).

Audijevi inženirji so se pomudili tudi pri podvozju, kjer so spremenili predvsem nastavitve blažilcev (tako pri računalniško vodenih kot pri pasivnih) in karakteristike električnega krmiljenja, zato naj bi prenovljeni Q4 v obeh verzijah ponujal več udobja, odzivnosti in več povratnih informacij vozniku preko krmilnega mehanizma.

Nekaj novosti je tudi pri varnostnih asistenčnih sistemih, kjer je nova funkcija pomoči pri prehitevanju, več je vgrajene opreme, nov pa je tudi tako imenovani posebni zvočni podpis, ki ga je slišati v notranjosti in zunanjosti iz po dveh zvočnikov (dodatna oprema).

Preberite še: Naredili so jih že tri milijone

BONUS VIDEO: Renault, ki piše zgodovino: Napočil je konec bencinu in legendarni oznaki …

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol