Presenetljivo, v kriznih časih jim je uspel korenit preobrat

Iz rdečega spet v črno: po visoki predlanski izgubi je znamka Volkswagen Gospodarska vozila leto 2021 kljub vsem težavam ponovno zaključila z dobičkom.

Presenetljivo, v kriznih časih jim je uspel korenit preobrat (foto: VW NFZ) VW NFZ
29. 3. 2022

Potem, ko so v bilanco za leto 2020 vpisali kar 454 milijonov evrov izgube, je bil prvi mož znamke Carsten Intra na tokratni poslovni konferenci precej bolj zadovoljen, saj se lahko ponovno pohvali s pozitivnim rezultatom. Za lansko leto je namreč v računovodskih izkazih vknjiženih 73 milijonov evrov dobička, ki so ga dosegli celo leto prej kot je bilo predvideno. In to kljub vsem težavam, s katerimi je bilo zaznamovano leto, ko sta na poslovanje vplivala zlasti epidemija koronavirusa in pomanjkanje polprevodnikov.

Zato so se soočali s prekinitvami proizvodnje, kupcem pa so dobavili manj vozil kot je bilo predvideno. A hkrati so pospešeno nadaljevali s preobrazbo na vseh področjih in s preureditvijo glavne tovarne v Hannovru v visokotehnološki proizvodni obrat. Razmere na trgu so v določeni meri pozitivno vplivale na poslovanje v letu 2021, med drugim so namenili manj finančne podpore prodaji in ponovno okrepili posel z rabljenimi vozili. Drugi ključni dejavnik pozitivnega rezultata je bilo disciplinirano načrtovanje izdatkov in optimizacija stroškov, med njimi tudi za raziskave in razvoj.

Električna vozila in milijarda dobička

Lani so kupcem dostavili 359.500 vozil – v letu pred tem 371.000, a Carsten Intra, je kljub temu zadovoljen s prodajno uspešnostjo, predvsem z velikim številom prejetih naročil, ki jih je bilo kar za okoli 100.000 več kot dobavljenih vozil. Toda predsednik uprave pri napovedih za letošnje poslovno leto opozarja na negotovost, predvsem zaradi posledic vojne v Ukrajini. Izguba nekaterih osrednjih dobaviteljev je neposredno prizadela proizvodnjo, ki bo soočena s ponovnimi nepredvidljivimi zaustavitvami proizvodnje.

V strategiji znamke je zapisano, da bo do leta 2030 več kot 55 odstotkov njihovih vozil v Evropi poganjala 'zelena' elektrika, podjetje pa je na poti, da postane agilno, zmogljivo in digitalno. S tradicionalnim avtomobilskim poslom želijo leta 2030 ustvariti dobiček pred obrestmi in davki v višini več kot milijarde evrov.