Prihaja Euro7: takšne so zahteve EU in odzivi proizvajalcev

Včeraj je Evropska komisija sprejela verjetno še zadnjo evropsko normo pred letom 2035. Takšni so odzivi proizvajalcev.

Prihaja Euro7: takšne so zahteve EU in odzivi proizvajalcev (foto: Profimedia) Profimedia
11. 11. 2022

Po letu in pol odlašanja je včeraj Evropska unija naposled predstavila ukrepe, povezane s standardom Euro7. O tem, kaj bodo nova pravila prinesla, so že dolgo potekale različne polemike, proizvajalci pa so se trepetali, da bodo še precej pred uvedbo popolne prepovedi termičnih motorjev v EU leta 2035 močno zaostrili meje dovoljenih izpustov škodljivih snovi.

A kot se je izkazalo, je bil ta strah nekoliko odveč, kar pa ne pomeni, da zahteve niso velike. Ugibalo se je namreč, da bodo morali proizvajalci količine za zdravje škodljivih in toplogrednih izpustov v flotah svojih vozil zmanjšati za kar polovico, uradni dokumenti pa sedaj razkrivajo, da bodo morali za 35 odstotkov zmanjšati izpuste dušikovih oksidov za osebne avtomobile, za 13 odstotkov količino trdih delcev iz izpustov, hkrati pa bodo morali za 27 odstotkov zmanjšati tudi količino trdih delcev, ki jih proizvajajo zavore.

Preberite še: Elektrika da ali ne? Takšna je želja ljubiteljev klasičnih avtomobilov

Bencinski avtomobili bodo tako recimo v zrak lahko izpustili do 60 miligramov dušikovih oksidov na kilometer, enaka meja bo veljala tudi za avtomobile na dizelsko gorivo, ki so doslej lahko v zrak izpustili do 80 miligramov.

Po pričakovanjih Evropske unije ti ukrepi ne bodo imeli pretiranega vpliva na potrošnike, saj bo vse zahteve mogoče doseči z obstoječo tehnologijo, cena novih vozil pa se bo v povprečju dvignila za med 90 in 150 evri. Nekateri ukrepi, kot je recimo zmanjšanje onesnaževanja z mikroplastiko v pnevmatikah, bodo zadevali tudi druga podjetja, ne zgolj proizvajalcev vozil.

Nove norme so med avtomobilskimi proizvajalci in lobiji naletele na negativen odziv. Nekateri menijo, da novi ukrepi zavirajo napredek, saj zahtevajo vlaganja v zastarelo tehnologijo ravno v času, ko naj bi izvedli prehod na električno mobilnost. Hkrati naj bi po mnenju skupine ACEA ukrepi glede na zahtevan vložek prinesli relativno majhne koristi, številni pa se strinjajo, da bo novim zahtevam pred letom 2025 enostavno nemogoče ugoditi.