Prodaja novih avtomobilov v Sloveniji: Pregled po razredih

23. 1. 2020 | Tomaž Porekar
Deli

V pravkar minulem letu je na slovenskem trgu prišlo do občutnih sprememb, povezanih z navadami kupcev. To kažejo rezultati prodaje po razredih. Iz podatkov, ki jih o registracijah novih avtov pri nas pripravlja podjetje ARDI, smo pripravili pregled nekaterih najpomembnejših razredov.

Še vedno je številčno največji razred majhnih družinskih avtomobilov, v katerem je tudi lansko leto na vrhu končal Renault Clio. Skupno so v tem razredu prodali kar 14.336 primerkov, kar pa pomeni padec v primerjavi z letom poprej (18.303 primerkov) za občutnih 22 odstotkov. Nekoliko bolje se je držal Clio. Njegova lanska prodaja je znašala 3453 vozil (24 odstotkov vsega trga v razredu), predlani so jih prodali 3901 (padec zgolj za 12 odstotkov).

Drugi razred po velikosti še nadalje ostaja nižji srednji ('Golfov'), z 11.643 prodanimi avtomobili. Tudi v tem razredu je prodaja drastično padla, za 22,5 odstotkov. Lani je še naprej na vrhu ostal Golf z 2346 prodanimi vozili.

Zmagovalec na slovenskem trgu je razred majhnih križancev in mestnih terencev z vodilnim Renaultom Capturjem na čelu. Celoten obseg prodaje je  lani znašal 10.307 vozil, leta 2018 zgolj 8726. Prodaja se je povečala za 18 odstotkov. V tem razredu je na vrhu Renaultov Captur z 2371 prodanimi primerki, a hitro raste tudi nov Volkswagnov T-Cross, ki se je v zgolj osmih mesecih s 1379 prodanimi vozili povzpel na drugo mesto.

Tudi srednji križanci in mestni terenci (vodilni je že nekaj let Nissanov Qashqai, lani z 20 odstotki razreda oziroma 1897 registriranimi primerki) so leto 2019 končali z zmanjšanjem prodajnih številk. Slovenci so se odločili za 9869 vozil (okoli 300 manj kot leta 2018).

V razredu večjih mestnih terencev in križancev so lani prodali 7870 primerkov. Vodilni je bil Volkswagnov Tiguan s kar 22,6-odstotnim deležem vse prodaje (1780 vozil).

Audi

Veliki terenci so nekoliko izgubili, a prispevali dodatnih 907 avtomobilov (vodilni je Audi Q5 z 247 primerki), prestižni terenci pa so pristali za garažnimi vrati 378 kupcev (vodilni v tem segmentu je Range Rover s 103 avtomobili).

Skupno število vseh prodanih križancev, mestnih terencev in terencev je bilo v Sloveniji lani že kar 28.600 primerkov oziroma 40 odstotkov vseh osebnih avtomobilov. Običajnih limuzin, petvratnih kombilimuzin, karavanov in športnih avtomobilov je bilo še vedno več, 35.666 oziroma dobrih 50 odstotkov. Razlika slabih desetih odstotkov so še enoprostorni avtomobili in lahka gospodarska vozila za osebno rabo ter električni avtomobili.

Slednji so lani našli 701 kupca, a delež baterijsko električnih avtomobilov je le slab odstotek slovenskega trga (zaradi nezanesljivih podatkov v tem pregledu nismo mogli upoštevati priključnohibridnih avtomobilov). Med baterijskimi električnimi avtomobili je bila lani na prvem mestu Hyundaieva Kona Electric.

Opomba: razdelitev po razredih je Avto magazinova in obsega naslednje razrede: mini avtomobili; majhni družinski avtomobili; nižji srednji razred; višji srednji razred; večji avtomobili; prestižne limuzine; majhni križanci; nižji srednji križanci in mestni terenci; večji križanci in mestni terenci; veliki mestni terenci in terenci; prestižni m. t. in terenci; majhni in srednji enoprostorniki; večji in veliki enoprostorniki; LGV za osebno uporabo; športni avtomobili; električni avtomobili.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"