Prodrive-ov zadnji projekt končno ugledal luč sveta, podatki so impresivni

Prvi primerki bodo izdelani še letos.

Prodrive-ov zadnji projekt končno ugledal luč sveta, podatki so impresivni (foto: Prodrive) Prodrive
21. 6. 2022

Britanski specialist za izdelavo oziroma predelavo serijskih avtomobilov v prave reli dirkalnike ter vozila za vožnjo po brezpotjih. Pred časom so veliko prahu dvignili s predstavitvijo cestne različice dirkalnika za Dakar (kakršnega uporablja tudi Sebastien Loeb), namenjene kupcem z dovolj globokimi žepi, sedaj pa so se lotili predelave avtomobila, ki jih je pravzaprav postavil na svetovni dirkaški zemljevid.

O projektu se je sicer že precej pisalo, sedaj pa so postale znane še zadnje podrobnosti. Jasno, gre za predelavo legendarne Subaru Impreze B22, ki je pred četrt stoletja doživela svojo premiero v reliju za svetovno prvenstvo. Zgolj 424 vozil s tremi vrati je bilo tedaj narejenih, kar že samo po sebi pomeni, da je B22 ena najbolj redkih in najbolj zaželenih Imprez vseh časov. Prodrive pa je 25 primerkov še nekoliko bolj oplemenitil.

Za imenom Prodrive P25 se namreč skriva na videz običajna B22, ki pa je doživela močno shujševalno kuro. Po zaslugi ogljikovih vlaken namreč tehta manj kot 1.200 kilogramov, iz omenjenega materiala pa so izdelani pokrova motorja in prtljažnika, streha, pragovi, vsi blatniki, pragovi in ogledala. Enak material je bil uporabljen tudi za notranje obloge vrat.

Motor je v osnovi ostal enak, a je vseeno dobil precej predelav in motorne moči. 2,5-litrski agregat je tako dobil novo oblogo valjev, novo glavno in odmični gredi in še bi lahko naštevali. Turbo puhalo so priskrbeli pri Garretu, izpušni sistem z ventili za odpiranje in zapiranje sistema pa so priskrbeli pri Akrapoviču. Moč motorja, ki naj bi znašala preko 400 'konjev' oziroma 294 kilovatov pa se bo preko šeststopenjskega polavtomatskega sekvenčnega menjalnika s hitrostjo pretikanja med prestavami v 80 milisekundah, prenašala na vsa štiri kolesa.

Preberite še: Se obeta povratek kultnega Subarujevega modela?

Del štirikolesnega pogona bo sicer tudi prilagodljiv centralni diferencial in pa par diferencialov z omejenim zdrsom. Pod 19-palčnimi pnevmatikami širine 235 milimetrov se sicer skrivajo še 380 in 350 milimetrski zavorni diski s šest oziroma štirimi bati v čeljustih in pa prilagodljivo vzmetenje proizvajalca Bilstein.

Prodrive bo svojo skrajno različico B22, ki z mesta do 100 kilometrov na uro pospeši v vsega 3,5 sekundah, predstavil na Festivalu hitrosti v Goodwoodu, prvi primerki pa bodo nared ob koncu letošnjega leta. In cena? Nikakor ne skromna. Za avtomobil bodo namreč zahtevali kar 460.000 funtov ali okrog pol milijona evrov, brez davka. To pa je znesek, za katerega lahko kupite tudi pravi reli dirkalnik za svetovno prvenstvo. Rabljenega, seveda.