Proizvajalci proti višanju cen novih avtomobilov: tako sta reagirala Ford in Hyundai

Obetajo se jim strogi ukrepi, tudi zmanjševanje ali celo ukinitev dobave novih vozil.

Proizvajalci proti višanju cen novih avtomobilov: tako sta reagirala Ford in Hyundai (foto: Hyundai) Hyundai
24. 2. 2022

Proizvodnja novih avtomobilov je, kot poročamo že kar nekaj mesecev izjemno okrnjena in to na globalni ravni. Razlog je seveda pomanjkanje polprevodnikov, kar pomeni, da je povpraševanje po novih avtomobilih skorajda iz dneva v dan večje. Posledično je to seveda pripeljalo tudi do dviganja cen novih avtomobilov, kar je že nekaj časa opazno že na našem trgu, še precej bolj pa v Združenih državah Amerike.

Preberite še: Premiera: Ranger Raptor je dobil še tisto, kar smo pri predhodniku pogrešali

Tam namreč avtomobilski proizvajalci in zastopniki prodajalcem sporočijo priporočeno maloprodajno ceno vozila (ang. kratica MSRP), prodajalec pa se nato odloči, ali bo upošteval ceno ali ne. Sistem je sicer precej podoben kot pri nas, vendar pa so ekstremi, ki se dogajajo pri določanju cen precej večji. In v zadnjem obdobju so presegli vse skrajnosti, kar je pripeljalo do tega, da so proti oderuškim prodajalcem začeli ukrepati tudi proizvajalci sami.

Ford še ostreje

Po poročanju portala Automotive News tako nekateri prodajalci za novo Kio EV6 zahtevajo skoraj 80.000 dolarjev (približno 71.000 evrov), kar je približno 19.000 dolarjev nad priporočeno maloprodajno ceno. Pri Hyundaiju ob tem komentirajo, da prodajalci s takšnimi praksami škodujejo ugledu znamke, kar pa naj bi dolgoročno vodilo k izgubi dolgoletnih kupcev, hkrati pa k zmanjšanju zanimanja novih. Kot odgovor na to naj bi zato razmišljali o zmanjšanju količin novih vozil, ki bi jih ti prodajalci lahko prejeli.

Pri Fordu so medtem napovedali še nekoliko ostrejše ukrepe. Pri Fordu naj bi tako razmišljali o ukinitvi dobave novih vozil, še posebej izredno priljubljenega F-150 Lightning, oderuškim salonom. Hkrati naj bi s kupci sklenili pogodbo, po kateri slednji ne bi smeli prodajati svojih vozil v roku enega leta po nakupu, s čimer bi jim preprečili takojšnjo prodajo ter posledično ustvarjanje dobička na račun znamke.