Range Rover Sport SVR dobiva 'bratsko' konkurenco, prihaja Jaguar F-Pace SVR

28. 3. 2018 | Jure Šujica
Deli

Ob enakem motorju kot v Range Roverju bo Jaguar ponujal še nekoliko boljše zmogljivosti s poudarkom na pospeških.

Jaguarjevi avtomobili so bili vedno znani po nekoliko bolj športnem in prefinjenem značaju, ne glede na to, ali je šlo za limuzine ali kupeje in kabriolete. Nekako je bilo zato smiselno pričakovati, da bo britanska znamka vstopila tudi v svet športnih terencev, kar se je dejansko zgodilo s predstavitvijo modela F-Pace v letu 2016. Tega je Jaguar zasnoval na platformi iQ, zasnovani v sodelovanju z znamko Land Rover.

Očitno pa postaja, da največji športni terenec po mnenju Jaguarjevih mož še ni dovolj športen. Oddelku za izvedbo posebnih naročil ali SVO, kakor pri koncernu Jaguar-Land Rover imenujejo hišni oddelek za avtomobilske znamke, so zato zaupali izvedbo najmočnejše različice vozila do zdaj. Rezultat sodelovanja je Jaguar F-Pace SVR, opremljen z že znanim petlitrskim motorjem, podprtim s kompresorjem in skupno močjo 550 'konjev'.

Novinec je torej enako močan kot zgoraj omenjeni 'bratranec', vseeno pa zmore nekoliko višjo končno hitrost – ta znaša 283 kilometrov na uro – precej boljši pa so tudi pospeški, saj do 100 kilometrov na uro potrebuje le 4,3 sekunde, kar je slabe pol sekunde bolje. Krivulja navora pričakovano ostaja enaka in se ustavi pri 680 njutonmetrih.

Zelo izboljšana tudi videz in podvozje

Avtomobil pa seveda ni dobil le novega srca pod pokrovom motorja, ampak še kup drugih izboljšav. Najbolj opazne bodo dodatne in precej večje reže za zajem zraka v odbijaču in par manjših rež na motornem pokrovu, značilnih za športne različice Jaguarjevih avtomobilov. Tako sprednje kot zadnje blatnike krasijo reže za odvajanje toplega zraka izpod kolotekov in zavor; premer platišč bo serijsko znašal 21 palcev, na seznamu pa bo mogoče izbrati še za palec večja kovana platišča. Zadek vozila bo, kot se za tak avtomobil spodobi, opremljen z dvema paroma izpušnih cevi.

Seveda pa so v oddelku SVO poskrbeli še za boljšo vodljivost avtomobila. To so dosegli z znižanjem nekaterih komponent vozila – 8,2 kilograma na račun lažjega seta platišč ter 6,6 kilograma lažjega izpušnega sistema – večjih zavornih kolutov (s premerom 395 milimetrov spredaj in 396 milimetrov zadaj) ter tršim vzmetenjem tako spredaj kot zadaj, kar se izraža v do 5 odstotkov bolj togi šasiji.

Novinec bo na ceste zapeljal letos poleti, kupci pa bodo morali zanj v Veliki Britaniji odšteti 74.835 funtov, kar preračunano v evre znaša dobrih 85.400 evrov.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja