Razkrivamo, ali podatki o porabi goriva, ki jih navajajo proizvajalci vozil, res držijo ali ne

Razlika med označeno in dejansko porabo goriva pri osebnih avtomobilih je po ugotovitvah Mednarodnega instituta za potrošniške raziskave vse večja. Pri najbolj pogostih avtomobilih z dizelskim motorjem lahko presega tudi 25 odstotkov, pri čemer je največja pri novejših, medtem ko so starejši precej bolj "resnicoljubni".

Razkrivamo, ali podatki o porabi goriva, ki jih navajajo proizvajalci vozil, res držijo ali ne (foto: Profimedia) Profimedia
12. 9. 2022

Ocenjevalci Mednarodnega instituta za potrošniške raziskave so v izračun zajeli po 50 v Sloveniji največkrat registriranih avtomobilov z bencinskim in dizelskim motorjem. Cilj je bil ugotoviti, kakšna je razlika med homologirano (torej na prodajnem mestu in v katalogih označeno) ter dejansko porabo goriva, ki so jo potrošniki izmerili v vsakdanjem življenju.

Ugotovili so, da se je v primerjavi s podobno analizo, opravljeno pred dvema letoma in pol, razkorak v povprečju povečal. Z drugimi besedami: avtomobili so novejši, razlika med označeno in dejansko porabo goriva pa je v povprečju vse višja, so danes sporočili z Zveze potrošnikov Slovenije (ZPS).

Preberite še: Varčevanje z gorivom: tu nasveti, ki bodo občutno zmanjšali pritisk na vašo denarnico

Boštjana Okorna z ZPS je to neprijetno presenetilo, saj je v letu 2021 začel veljati nov standard merjenja homologacijske porabe goriva WLTP. "A v resnici pokaže zgolj na dejstvo, kako dolgotrajen je proces od sprejetja določenega okoljskega standarda do njegovega opaznega učinka na trgu," je komentiral rezultat analize.

Avtomobilov z dizelskim motorjem, kjer je bila razlika med označeno in dejansko porabo goriva največja, je v Sloveniji nekaj manj kot 51 odstotkov. "Presežni strošek pri teh avtomobilih doseže tudi več kot 700 evrov, če z njimi letno prevozite 20.000 kilometrov. V petih letih to pomeni dobrih 3500 evrov dodatnega stroška, ki ga ne bi bilo, če bi avtomobilske tovarne navajale bolj realne podatke o porabi goriva," je opozoril Okorn.

Na institutu so ob tem dodali, da je v Sloveniji med prvič registriranimi avtomobili dizelskih komajda šestina. To pomeni, da je večina novo registriranih dizelsko gnanih vozil rabljenih in v Slovenijo prihajajo iz drugih (evropskih) držav, so poudarili.

Pri bencinsko gnanih avtomobilih, ki jih je vključno s hibridi in kombinacijo plinskega in bencinskega pogona v Sloveniji približno 48,5 odstotka, je analiza pokazala nekaj manjšo razliko med označeno in dejansko porabo goriva. V povprečju najbolj pogosti bencinsko gnani avtomobili porabijo 16,9 odstotka bencina več, kot bi ga morali glede na uradne tovarniške podatke, so ugotovili ocenjevalci.

Ko so z analizo ugotovljeno neskladje med uradnimi tovarniškimi in dejanskimi podatki o porabi ob prevoženih 15.000 kilometrih letno prenesli na celoten avtomobilski trg, so zaključili, da vsako leto v zrak izpuhti za več kot 300 milijonov evrov.