Razkrivamo: Renault Megane

9. 6. 2013
Deli
Razkrivamo: Renault Megane

Renault Megane: Četrti rod že konec leta

Renault Megane se v sedanji obliki počasi poslavlja in konec leta se bo že mogoče voziti v novem, četrtem rodu. Renault si je z Meganom prvega rodu pridobil kar uveljavljen tržni položaj, k čemur mu je sicer precej pomagal tudi takrat še enkraten Megane Scenic. Kasneje se je ta bolj ali manj osamosvojil in pridobil veliko kupcev, Megane drugega rodu pa jih je zaradi precej samosvojega videza izgubil. Kupci v nižjem srednjem razredu iščejo zanimiv videz avtomobila, a sta osnovni zahtevi predvsem uporabnost in za veliko večino tudi prostornost. Šele potem je na seznamu videz, kar je dokazal tudi tretji Megane, ki ga seveda še prodajajo. To, kar so z videzom in novimi, sodobnejšimi motorji nadoknadili s prenovo rodu lansko pomlad, pa bo še precej bolj poskušal nadaljevati novi rod Megana.

Navodilo oblikovalcem okoli šefa Laurensa van den Akerja in prvega oblikovalca zunanjosti, Anthonyja Loja, je bilo, da kljub povsem novi družinski liniji pri Meganu marsikaj ohranijo tako, kot je bilo že pri tretjem rodu. Precej dela glede priprave novosti so imeli oblikovalci notranjosti, kjer bodo poskušali nadaljevati pot, ki so jo ubrali pri novem Cliu in Capturju, torej več infotainmenta in različnih možnosti individualne opreme po željah kupcev. So pa dobili drugačno navodilo konstruktorji, saj so morali malce podaljšati medosno razdaljo, da bi zagotovili več prostora za potnike in prtljago. Novi Megane je tako daljši za okoli deset centimetrov, nekaj manj bo večja medosna razdalja.

Glede motorjev se bo ponudba spremenila le pri vstopnem modelu, saj je pričakovati, da bo tudi v Meganu na voljo novi varčen Renaultov 0,9-litrski turbobencinski trivaljnik, preostala ponudba ostaja nespremenjena, dodali pa bodo dvosklopčni menjalnik.

Tudi pri karoserijskih različicah bo zadeva podobna kot do zdaj. Osnovna bo seveda petvratna različica. Trivratna (kakršna je tudi naša na risbi) bo, kot do zdaj, za kupce, ki si želijo več športno-kupejevskega videza, seveda z vrhunskim zmogljivim modelom, kjer bodo dvolitrski turbomotor najbrž še malo navili. V ponudbi ostaja tudi kombi oziroma Grandtour.

Premiera novega Megana naj bila že septembra na frankfurtski avtomobilski razstavi, saj za tisti čas začetek novega rodu načrtujeta tudi dva huda Renaultova tekmeca, Peugeot svojega 308 in Mazda svojo Trojko.

Pa še nekaj je treba omeniti. Na osnovi novega četrtega Meganovega rodu bo prihodnje leto nastal tudi nov Nissanov avtomobil, nekakšen zapozneli naslednik Almere, ki so jo pri Nissanu opustili z začetkom prodaje Qashqaia. Tudi ta naj bi nastajal v eni od Renaultovih tovarn v Franciji ali Španiji. (TP)

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja