Razred G: Športni avtomobili

22. 9. 2009
Deli
Best car 2010

V razredu športnih avtomobilov je možnosti zelo veliko. Lahko si omislite avtomobil športnega videza in bolj klasičnih zmogljivosti, lahko pa odštejete denar za čistokrvnega atleta, ki je bil rojen, da se meri s štoparico.

Novosti v tem delu je bilo v zadnjem letu dni bolj malo, predvsem so avtomobilski proizvajalci osveževali ponudbo, manj pa jo dopolnjevali z revolucionarnimi izdelki. Izjema je le Mercedes-Benzov SLS AMG. Vrhunski stroj, katerega izdelavo so pri Daimlerju zaupali partnerju AMG, je sodobna reinkarnacija legendarnega 300 SL-a z znamenitimi galebjimi krili.

Druga velika letošnja novost je popolnoma nov Ferrari 458 Italia. 4, 5-litrski motor V8, tehnika iz formule ena in dirkaški užitki, za katere pravijo, da so že merilo v razredu. A konkurenca je huda, od vedno svežih Lamborghinijev do Porschejev in Jaguarjev.

Precej sveža sta na športnih policah Nissan 370Z in Nissan GT-R, prenovljena pa sta RX-8, edini med športniki z rotacijskim motorjem, in Porschejev Cayman. Med največjimi športnimi novostmi leta 2009, zaradi prihoda na naš trg pravzaprav kar leta 2010, je zagotovo Peugeotov kupe RCZ, saj bo med cenovno najbolj dosegljivimi, zato jih bo na naših cestah predvidoma precej več kot recimo Bugattijevih Veyronov, strojev, ki jim hitrost več kot 400 kilometrov na uro sploh ne povzroča težav. Da je le cesta, raje steza, prava.

Ljubitelji športnih avtomobilov lahko v tem razredu izbirajo med skoraj vsemi različicami pogona. Od štirikolesnega, kot ga ima recimo Audijev R8, do sprednjih pogonov Volkswagnovega Scirocca in nekaterih različic Audijevega TT-ja pa vse do zadnjih pogonov, na katere stavijo pri Ferrariju, BMW-ju …

Čeprav tehta skoraj 1, 8 tone, je novi Nissan GT-R, pravijo mu tudi Godzilla, že na prestolu športnikov, saj za svojo ceno, ki je nižja od Porschejev, dosega vsaj enake in tudi boljše zmogljivosti. Razred športnikov je pravzaprav železni repertoar nekaterih proizvajalcev, ki ne prodajajo drugega kot športnike. Primer takšnega ozko usmerjenega izdelovanja vozil je Lotus.

Otoški proizvajalec stavi na minimalizem in s tekočih trakov izdaja majhne, a z vidika zmogljivosti zelo atraktivne športnike, kot so recimo Exige in nekoliko večja, a v primerjavi z drugimi še vedno minimalna Evora ter Europa. Za zdaj v ponudbi športnikov še ni pravega hibrida, a že v letu oz. dveh se bo, kot kažejo zadnji trendi, spremenilo tudi to.

Prihaja hibridna različica Peugeotovega novinca RCZ-ja, svoj kamenček v mozaik vznemirljivih mišičnjakov jutrišnjega dne pa bo dodala tudi japonska Honda, ki kljub slovesu, ki so ga gradili zadnja desetletja, v ponudbi nima športnega avtomobila.

Modeli:

  • G 142 Alfa Romeo Brera
  • G 143 Aston Martin Vantage
  • G 144 Aston Martin DB9/DBS
  • G 145 Audi TT Coupé
  • G 146 Audi R8
  • G 147 BMW serije 6
  • G 148 Bugatti Veyron
  • G 149 Corvette
  • G 150 Ferrari 458 Italia
  • G 151 Ferrari 612 Scaglietti
  • G 152 Ferrari 599 GTB Fiorano
  • G 153 Jaguar XK
  • G 154 Lamborghini Gallardo
  • G 155 Lamborghini Murcielago
  • G 156 Lotus Exige
  • G 157 Lotus Europa
  • G 158 Lotus Evora
  • G 159 Maserati GranTurismo
  • G 160 Mazda RX-8
  • G 161 Mercedes-Benz SLS AMG
  • G 162 Nissan 370 Z
  • G 163 Nissan GT-R
  • G 164 Peugeot RCZ
  • G 165 Porsche Cayman
  • G 166 Porsche 911 Carrera/Turbo
  • G 167 VW Scirocco

Seznam s fotografijami najdete v PDF obliki.

Nazaj na glasovanje >>>

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"