Razred športnih kombilimuzin ima novega izzivalca: iz japonske prihaja najmočnejša Corolla v zgodovini

Sprva bo na voljo v Združenih državah Amerike in na Japonskem, kamor prihaja v drugi polovici leta. Na voljo bo v izvedbah Core in Circuit Edition.

Razred športnih kombilimuzin ima novega izzivalca: iz japonske prihaja najmočnejša Corolla v zgodovini (foto: Toyota) Toyota
1. 4. 2022

Z dvema črkama, G in R si je Toyota v zadnjih letih ustvarila precejšen ugled med ljubitelji športnih avtomobilov. Najprej je bil tu Yaris GR, nato športnik GR86, ki je nadomestil model GT86, tu je tudi dirkalnik serije Le Mans, sedaj pa so Japonci in njihov oddele Gazoo Racing naposled predstavili še najbolj 'našpičeno' izvedbo modela Corolla doslej.

Toyota Corolla GR je luč sveta sinoči v kalifornijskem Long Beachu, njeni zametki pa sovpadajo z nastankom športnega oddelka Toyote. Prav Corolla je bil namreč tisti model Toyote, ki je pred pol stoletja, leta 1973 Toyoti prinesel prvi naslov svetovnega prvaka v reliju ter tako pomagal položiti temelje za nastanek športnega oddelka. Tedaj je bil njihov namen izdelovati najboljše šprtne avtomobile z dirkaškim pedigrejem.

Z motošportom je Toyota ostala povezana vse do danes, saj je tudi omenjeni Yaris GR član elitnega razred najvišje ravni Svetovnega reli prvnestva. Malček pa je tudi pripomogel k razvoju športne Corolle. Iz njega namreč izvira njen 1,6-litrski trivaljnik, ki pa je vseeno dobil nekaj podkrepitve oziroma prirastka moči. ponujal bo namreč kar 304 'konje' ali 224 kilovatov moči, ki jih bo na cesto posredoval preko vseh štirih koles. S tem se bo brez težav kosal s konkurenco v obliki Golfa GTI, Megane-a R.S., Focusa ST in drugimi.

Namenjen 'puristom'

Seveda pa vse ni ostalo zgolj pri motorju. Močno spremenjena je namreč tudi zunanjost, kjer pozornost najhitreje pritegnejo širši koloteki: 20 milimetrov spredaj in 30 milimetrov zadaj. Zadek so oplemenitili s športnim odbijačem ter tremi vsak sebi postavljenimi zaključki izpušne cevi, celotno podobo pa zaključuje spremenjen sprednji odbijač z večjo odprtino za zajem zraka in pa reže za odvajanje toplega zraka iz motornega prostora. Pravi reli videz torej. Ob tem so kolesa pomaknjena precej bolj navzven, kot pri običajni Corolli: za 60 milimetrov spredaj in 85 milimetrov zadaj.

V kabini bo voznik hitro opazil, da bo Corolla GR opremljena z ročnim menjalnikom. Ta prinaša skrajša hod ročice. In ko smo ravno pri tem, klasična je tudi zasnova ročne zavore preko vzvoda, takšno rešitev pa pri Toyoti opravičujejo z dejstvo, da bodo vozniki med vožnjo 'na limitu' lahko le tako izvajali ostre obrate z ročno zavoro. Seveda pa so v črno in rdeče obarvani notranjosti prisotni še športni sedeži in športen volan.

Pri Toyoti so tako znova pripravili avtomobil, ki bi utegnil po zgledu Yarisa GR v svojem segmentu mešati štrene konkurenci. Povsem verjetno pa je, da mednjo ne bo zgoraj omenjenega Megane-a. medtem, ko so pri Toyoti potrdili, da Corolla GR prihaja na Japonsko in v ZDA, njen prihod v Evropo zaenkrat ostaja še pod vprašajem.