Preizkusna cesta: Renault Kangoo Z.E. se bo polnil kar med vožnjo

19. 5. 2017
Deli

Sistem bo omogočal polnjenje pri hitrosti 100 kilometrov na uro; morda celo pri višjih.

Renault, Qualcomm Technologies in Vedecom so v Versaillesu pri Parizu pripravili cesto s sistemom za induktivno polnjenje baterij med vožnjo, ki bo električnim avtomobilom omogočala, da bodo svoje baterije z močjo do 20 kilovatov polnili pri hitrostih do 100 kilometrov na uro, mogoče pa tudi pri višjih.

V projekt bosta vključena tudi dva Renaulta Kangoo Z.E., ki bosta lahko po cesti vozila v nasprotnih smereh in hkrati odjemala električno energijo. Poskusne vožnje bodo služile ocenjevanju delovanja sistema in prenosa elektrike med cesto in voziloma v okviru različnih praktičnih scenarijev vožnje. Med drugim bodo razdelali tudi sistem za vključitev avtomobilov na cesto in njegovo zaznavanje, urejanje moči polnjenja ter poskušali dognati najbolj optimalno hitrost in namestitev avtomobila za čim bolj uspešno polnjenje. Postavlja se tudi vprašanje povečanih stroškov gradnje takšne ceste in samega zaračunavanja odvzete elektrike.

Qualcomm je v okviru projekta razvil in zgradil samo cesto z induktivnim sistemom za oddajanje električne energije, Renault in Vedecom pa sta sodelovala pri opremi Kangoojev Z.E. s sistemom za sprejemanje energije.

Cesto so zgradili v okviru 9 milijonov evrov vrednega projekta FABRIC, ki ga je delno financirala EU, namenjen pa je prav ocenjevanju možnosti za uvedbo cest s sistemi za polnjenje električnih avtomobilov. V njem sodeluje 25 parterjev iz devetih držav evropske unije. 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja