Renault našel zamenjavo za aretiranega Ghosna

21. 11. 2018 | Jure Šujica
Deli

To bo dosedanji direktor operative Thierry Bollore. Izredni sestanek Nissana je načrtovan za jutri.

Kot je znano, so pred dnevi na letališču v Tokiu japonske oblasti aretirale predsednika domače avtomobilske znamke Nissan Carlosa Ghosna. Razlog naj bi bil številne nepravilnosti, kot so utaja davkov in finančne transakcije v škodo podjetja, zaradi katerih naj bi neznano kam poniknilo kar 34 milijonov evrov Nissanovega denarja. Nissan je v zadevi ukrepal hitro in Ghosn je tako že izgubil svoj direktorski stolček v podjetju.

Tako kot pri Nissanu pa je Ghosn tudi generalni direktor Renaulta, kjer pa se na potezo japonskih oblasti in vodstva hčerinske znamke Nissan niso odzvali tako ostro. Francosko podjetje je namreč vsaj začasno predsedniško in direktorsko funkcijo še naprej pustilo v njegovih rokah, hkrati pa je že imenovalo njegovega začasnega namestnika. To je dosedanji direktor operative, 55-letni francoz Thierry Bollor, sicer (od februarja) direktor operative pri Renaultu. Sklep je bil sprejet na včerajšnjem srečanju upravnega odbora, ki ga je (tako kot tudi prihodnje, vse do razrešitve krize) vodil neodvisni direktor znamke Phillipe Lagayette.

Izredni sestanek Nissana v četrtek

Pri Renaultu sicer že zbirajo podatke o Ghosnovih nepravilnostih, zato so se za pomoč pri razjasnjevanju okoliščin že obrnili k Nissanu, ki naj bi jim posredoval lastne podatke o predsedniku. Uradne izjave o zadevi za zdaj še ne želijo dati, saj želijo najprej proučiti dokaze prosti Ghosnu. Iz Nissana medtem sporočajo, da bo v četrtek organiziran sestanek upravnega odbora, kjer bodo 64-letnega Francoza tudi uradno razrešili funkcij v podjetju.

Ghosnu je sicer podporo izrazil tudi njegov (začasni) namestnik Bollor, ki sicer velja za njegovega najverjetnejšega naslednika (najpozneje) po letu 2022, ko se Ghosnu izteče predsedniški mandat in bo zapustil predsedniški stolček. V tem času je sicer načrtoval tudi dokončno združitev podjetij Nissan in Renault pod eno znamko oziroma novim krovnim podjetjem, pod katerim bi nato podjetji izdelovali lastne avtomobile.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja