Rinspeed Etos na sejmu zabavne elektronike v Las Vegasu

Zamisel švicarskega avtomobilskega misleca Franka Rinderknechta, ki smo jo oktobra videli le na idejnih skicah, je dobila tudi dejanske poteze. Rinspeed Etos si bodo januarja v Las Vegasu lahko prvi ogledali obiskovalci sejma zabavne elektronike CES, marca pa bo v Ženevi postavljen na ogled avtomobilski javnosti.

Rinspeed Etos na sejmu zabavne elektronike v Las Vegasu (foto: Rinspeed) Rinspeed
21. 12. 2015

Na karoseriji, ki ga oblikovno nekoliko razlikuje od vzornika BMW-ja i8, od katerega so si pri Rinspeedu sposodili pogonski sklop in tehnično zasnovo, izstopa predvsem pristajalna ploščad za dron na zadku, s katerim lahko voznik posname svojo vožnjo ali zanimive podrobnosti v okolici in posnetke posreduje spletnim prijateljem. Na skici ni bilo mogoče videti, da v bistvu ne gre le za "mini heliport", ampak kar za velik zaslon iz 12.000 led svetilk, ki ga lahko spremenijo v svetlobni pano ali kaj podobnega. Razvili so ga pri švicarskem podjetju Weidplas. Podoben zaslon je tudi na zadnji šipi, z led diodami pa so označeni tudi sedeži v notranjosti.

V potniškem prostoru sicer izstopa volanski obroč, ki se tedaj, ko avtomobil vozi avtonomno, umakne v armaturno ploščo. Voznik in sopotnik si lahko tedaj prilagodita tudi dva 21,5-palčna ultra široka zaslona, lahko pa preprosto bereta knjigo ali se kako drugače sproščata. Za zabavo ob tem skrbi tudi info-zabavnostni sistem Harman Connected Car s sposobnostjo predvidevanja potnikovih želja. Če si ta želi še več, se sistem odzove na glasovne ukaze, kretnje ter pritiske na zaslon ali stikala.

Poleg drona za nadzor nad okolico avtomobil skrbi osem video kamer, ki skupaj ustvarijo 180-stopinjske slike območja pred in za avtomobilom ter celo poglede "okoli vogla" na kolesa in druge predele, ki bi jih lahko denimo poškodovali med parkiranjem. Precizno vodenje omogoče tudi navigacija, ki vozniku v garažah denimo pomaga pri iskanju parkirnih mest. Sistem zaznava tudi gibanje voznikovih očes in na ta način ne spozna le, kaj opazuje, ampak tudi, česa ni opazil in ga pravočasno opozori na nevarnost. Tehničnih pripomočkov je seveda še veliko več.

Etosu so med drugim namenili 20-palčna aluminijasta platišča GTX Borbet, ki mu okrepijo nastop in pripomorejo k izboljšani vodljivosti. Da bi bil avtomobil kljub vsem dodatkom čim lažji, so steklene površine strehe in pristajalne ploščadi izdelali iz močnega stekla "Gorilla", potniško kabino iz ogljikovih vlaken pa so s prednjim delom iz aluminija spojili s pomočjo ultra močnega lepila.