Rolls-Royce z 'Boat Tailom' znova obuja pozabljeno tradicijo po meri narejenih karoserij

28. 5. 2021 | Jure Šujica
Deli

Unikaten avtomobil je po besedah znamke dokaz, da lahko izdelajo in uresničijo praktično vsako željo naročnika, kar pa je nenazadnje tudi eno izmed načel Rolls-Roycea

Na račun sodobnih avtomobilov pogosto slišimo kritike v smislu, da so si med seboj preveč podobni – pa čeprav se avtomobilski proizvajalci ves čas trudijo, da bi z različnimi prijemi modelom v svojih paletah zagotovili prepoznaven videz. A trendi v svetu cenovno dostopnih avtomobilov so pač zahtevni, konkurenca pa huda, zaradi česar si proizvajalci le stežka privoščijo ekstravagantne karoserijske podobe. Ta pravila pa seveda ne veljajo v svetu prestiža, v svetu luksuza, kjer je doma tudi Rolls-Royce.

Vozila britanske avtomobilske znamke so že od nekdaj nekaj posebnega, zaradi majhne proizvodnje in visoke cene vozil pa so imeli v podjetju vselej posluh za individualne želje kupcev, tudi ko je šlo za izdelovanje po naročilu narejenih karoserij, umetnosti, za katero so bile specializirane številne predvsem italijanske delavnice. In medtem, ko se danes le še redka podjetja ali posamezniki odločajo za tovrstne rešitve, so se pri Rolls-Royce-u leta 2017 odločili, da ponovno obudijo pozabljeno veščino.

In obudili so jo v svojem najnovejšem kabrioletu, poimenovanem Boat tail (kar bi lahko v grobem prevedli kot 'krma', zadek čolna), že prvi pogled na štirisedežni potovalnik pa razkrije, da si ime vsekakor zasluži. V hišnem oblikovalskem studiu (pri Rolls-Royce-u so projekt vseeno v celoti izpeljali pod lastno streho in z lastnimi oblikovalci) so namreč izdelali avtomobil, ki po zaslugi svojega zadka, odetega v les z videzom ladijskega poda resnično spominja na kak gliser oziroma jahto italijanskega porekla. Svoje na to doda še na videz preprosta, padajoča platnena streha, vpeta v zadnja blatnika vozila.

Za poznavalca in ljubitelja vin

A podobnost s hitrimi čolni se tu še zdaleč ne konča. Pod lesenim opažem, ki pravzaprav služi kot pokrov z vpetjem v sredini se namreč odpre v zrak, pod seboj pa razkrije vse potrebno za pripravo prestižnega piknika: dva hladilnika za penino Armand de Brigna in pa selekcijo ostalih vin, ki jih neimenovani lastnik vozila izredno ceni, piknik mizica z dvema stoloma ter senčnik, ki bo par potnikov ščitil pred močnim soncem.

Čeprav pri Rolls-Royce-u niso razkrili, na katerem avtomobilu temelji unikatni novinec, ki prinaša tudi povsem spremenjen sprednji del, pa je jasno, da so se projekta lotili na platformi modela Dawn. A spremembe so vseeno opazne. Za izvedbo projekta so morali namreč izdelati kar 1813 novih komponent. Aluminijasta karoserija je bila tako v celoti prilagojena novemu zadku, zgolj za ta proces pa so porabili osem mesecev. Seveda pa so tu še druge spremembe, vezane na unikaten zadek. Zgolj za delovanje hladilnikov in drugih sistemov so morali namreč tja vgraditi kar pet samostojnih elektronskih enot, razvoj katerih pa je trajal kar devet mesecev.

»'Coachbuilding' (izdelava karoserije po naročilu) omogoča svobodo, da izstopimo iz oustaljenih okvirov. Običajno imajo projekti po naročilu določene omejitve, ki pa smo jih tokrat presegli in tako izkoristili svobodo, ki jo ponujajo takšni projekti ter uresničili koncept, ki je povsem v skladu z željami naročnika,« je pojasnil Alex Innes, vodja oddelka Rolls-Royce Coachbuild Design.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel