SEMA: salon (tudi) za posebneže in s slovensko udeležbo

8. 11. 2013
Deli

Vsi tisti, k v ZDA v tuningu in predelavah avtomobilov kaj pomenijo, se v začetku novembra zberejo na salonu SEMA (Specialty Equipment Market Association) v Las Vegasu.

In če je šlo nekoč le za razstavo garažnih predelovalcev vozil, so sedaj, seveda s predelanimi avtomobili, prisotni skoraj vsi proizvajalci avtomobilov, ki jih zanima ameriški trg. Včasih z novimi, športnimi različicami, včasih s konceptnimi predelavami, včasih pa z najbolj odbitimi vozili.

Pri Hondi so tako na ogled postavili dirkalno kosilnico, ki so jo predelali kar pri moštvu Team Dynamics, ki je letos s Civici osvojilo Britansko prvenstvo turnih avtomobilov, glavni testni voznik Mean Mowerja, kot se kosilnica imenuje, pa je bil kar Gordon Shedden, lanski prvak. Glede na to, za Mean Mower zmore kar 180 kilometrov na uro, ni imel lahkega dela. Poleg tega so na ogled prvič postavili prenovljeno ameriško različico Civica Coupe.

Pri Toyoti so podprli razstavo in ocenjevanje predelanih Toyot GT86 (oziroma Scionov FR-S, kot se imenujejo v ZDA), najzmogljivejša je bila 750-'konjska' drifterska različica. Pri Mazdi so iz nove Mazde3 in Mazde6 pripravili konceptni ClubSport različici, ki bi bili namenjeni tistim, ki z avtom za zabavo radi zaidejo na dirkališče. Šestko poganja 2,2-litrski dizel (v čast skupni zmago v razredu GTX v ameriškem vztrajnostnem prvenstvu Grand-Am), trojko pa 2,5-litrski bencinec. Obe imata nižje in čvrstejše podvozje, krajša menjalnika in zaporo diferenciala.

Pri Hyundaiju so se pohvalili s 1.000-'konjskim' Bisimoto Genesis Coupejem in užitku na stezi namenjenim Time Attack Night Racer Velosterjem, Chevrolet pa je postavil na ogled konceptni Sonic (pri nas Aveo) RS z navitim 1.4-litrskim koncernskim turbo štirivaljnikom.

Ford si je omilil kar svoje mini dirkališče, na ogled pa so prestavili kup navitih Focusov ST, poltovornjakov F-150 in F-250, 400-'konjski Full-Race Motorsportsov Ford Fusion (ki je ameriška različica prihajajočega novega Mondea), pa kup navitih Mustangov z močmi med 600 in 750 'konji'.

Seveda ni manjkalo niti odbitih predelav manjših tunerjev, tako kot lani pa tudi letos ni manjkal niti Akrapovičev razstavni prostor.

Lani je bil na njihovem razstavnem prostoru v središču pozornosti novi 911 in izpuhi zanj, letos pa so šli še korak dlje in razstavili kar Audi R18 e-tron. Za zmagovalni dirkalnik iz Le Mansa so namreč izdelali izpušni sistem, predstavili pa so nekaj novih produktov (na primer izpuh za Audi R8 V10 Coupe in Spyder).

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja