Škoda bo (spet) cenejša

30. 9. 2019 | Jure Šujica
Deli

Po novem bodo vozila znamke Škoda cenovno postavljene pod, znamke Seat pa nad vozila znamke Volkswagen.

Škoda je po prevzemu s strani nemškega Volkswagna in predstavitvijo prve generacije (če ne upoštevamo predvojne seveda) Octavie hitro dobila ugled cenovno dostopne, a še vedno zelo kvalitetne avtomobilske znamke. Žal pa je v zadnjih letih ta sloves počasi začel izginjati, a ne na račun slabše kvalitete pač pa vztrajnim naraščanjem cen novih vozil, s čimer je nenazadnje prišlo tudi do brisanja meja med nekaterimi znamkami znotraj koncerna, konkretno med Volkswagnom, Škodo in pa Seatom.

Po poročanju nemškega spletnega portala Automobilwoche naj bi tako pri Volkswagnu na novo pozicionirali znamke na trgu, pri čemer bi Seat na eni strani postal nekoliko bolj prestižna znamka, konkurenčna Alfi Romeo, posledično pa bi bila njihova vozila celo nekoliko dražja od Volkswagnovih. Škoda naj bi na drugi strani znova pričela konkurirati znamkam, kot so Dacia, Hyundai in Kia. Predvsem Dacia je ena izmed znamk, ki v Evropi zadnjih nekaj let vztrajno beleži rast prodaje in se je tako kljub relativno majhni modelni paleti uspela prebiti na deveto mesto po številu prodanih novih vozil v Evropi (Škoda je bila minuli mesec sedma).

Manj prestiža na eni, več na drugi strani

"Želimo doseči, da bodo identitete naših avtomobilskih znamk v prihodnje bolj jasne. Seat bi tako kot recimo Cupra skrbel za bolj emocionalne avtomobile, Škoda pa bi se še nekoliko bolj intenzivno usmerila na trge Vzhodne Evrope in in pa na kupce, ki si želijo uporabnosti," je dejal Michael Jost vodja oddelka za strategijo znamk v koncernu Volkswagen. S tem bo nenazadnje uresničena tudi vizija pokojnega Ferdinanda Piecha. Ta je namreč leta 2002 Alfi 'izmaknil' glavnega oblikovalca Walterja da Silvo in ga postavil na čelo Seatovega oblikovalskega oddelka, kasneje pa je skrbel tudi za oblikovanje vozil preostalih znamk znotraj koncerna.

Nižje cene vozil bodo pri Škodi dosegli z nekoliko skromnejšo ponudbo prestižnih dodatkov v ponudbi dodatne opreme. Z njimi je namreč Škoda v minulih letih že močno konkurirala modelom matične znamke, kar je bilo še posebej opazno pri modelih Superb, Karoq in pa Kodiaq, ki so sicer pri kupcih naleteli na izredno dober odziv. Bo pa zato zanimivo spremljati njihovo usodo v prihodnjih generacijah.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol