Mednarodna predstavitev: Škoda Superb s prenovo dobiva terenski pridih

3. 7. 2019 | Jure Šujica
Deli

V ponudbo prihaja izvedba Scout, osnovana na karavanski različici Superba z dvignjeno karoserijo, štirikolesnim pogonom in (obvezno) notranjostjo v imitaciji lesa.

Škoda se je letos odločila štirih letih od predstavitve modela Superb letos odločila za njegovo prenovo. A čeprav je šlo na prvi pogled zgolj za malenkostno oblikovno posodobitev, se za njo skriva precej več. Superb namreč dobiva novo karoserijsko izvedbo, ki bo skoraj zagotovo pritegnila lepo število domačih kupcev, še posebno tistih, ki si želijo uporabnega in nekoliko bolj robustnega avtomobila, a še vedno ne križanca. Govora je o Superbu Scout to nikakor ni edina novost, ki jo prinaša Škoda v prenovljenega Superba.

Spremembe v primerjavi s predhodnikom so jasne na prvi pogled in na nek način se zdi, da so bile kar nekako nujno potrebne. To še posebno velja za zadnji del avtomobila, kjer je Škodin logotip v slogu modela Scala nadomestil napis Škoda, raztegnjen preko celotnega zadnjega dela. Pod njim se nato bohoti kromirana okrasna letev, ki pa še posebej pri karavanu močno posodobi videz. Na sprednjem delu je opaziti nov odbijač, nekoliko dugačne meglenke in pa ožje žaromete. A pozor, ti po novem ne svetijo več v ksenonski tehniki, pač pa gre za LED matrične žaromete, ki seveda sami prilagajajo snop svetlobe.

Temeljito posodobljena je bila tudi notranjost z infozabavnim sistemom, ki ima po novem precej večji zaslon premera 9,2 palcev, hkrati pa je tudi v celoti občutljiv na dotik. Gumbov na levi in desni strani v fizični obliki tako ni več. Hkrati je po zgledu preostalih Škodinih (tudi nižje rangiranih) modelov prejel še popolnoma digitaliziran kokpit. Na tehnološkem področju je tukaj še sistem Kessy Go za odklepanje vrat s pametnim ključem, ki poslej deluje tudi na zadnjih vratih, izboljšan sistem za zaznavo vozil v mrtvem kotu in pa aktivni radarski tempomat, povzet po Volkswagnovem Passatu. Zakaj je to pomemben podatek? Tempomat namreč ne prilagaja hitrosti glede na vozila pred njim pač pa je sposoben zaznavati prometne znake in hitrost prilagajati omejitvam – tudi ko je omejitev zapisana na svetlobni tabli.

Z osvežitvijo je pri Superbu sledila tudi osvežena motorna ponudba, saj so na dizelsko stran – navkljub trendom v avtomobilski industriji se večina kupcev Superbov še vedno odloča za dizelske izvedbe – prinesli posodobljen dvolitrski agregat z dodatkom 'EVO' v imenu. Ta bo tudi kot edini dizel na voljo s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, vsi preostali motorji pa bodo opremljeni s sedemstopenjskim DSG menjalnikom.

In če se vrnemo k Superbu Scout: gre za – kakor namiguje dodatek v imenu – terensko naravnanega Superba v karavanski izvedbi, ki pa prinaša več kot le robat videz in dvignjeno karoserijo. Na voljo bo namreč izključno z najmočnejšima motorjema, dvolitrskim dizlom s 140 kilovati (190 'konji') moči in pa enako velikim 200 kilovatnim bencinarjem. Glede na izkušnje z  dosedanjimi modeli Superba je pričakovati, da se bo večina kupcev pri nas odločila za prvo izbiro, obe pa bosta opremljeni tudi s stalnim štirikolesnim pogonom.

Superb Scout bo na voljo že na samem začetku prodaje prenovljenega modela, cenovno pa bo postavljen pod najbolje opremljeni izvedbi Sportline in Laurin&Klement (od prve bo z enakim motorjem in pogonom in ceno dobrih 38.000 evrov v osnovi cenejši za okrog štiri tisoč evrov). Z njim Škoda bolj kot na dosedanje kupce Superba cilja na kupce Škode Octavie Scout, ki si želijo nekoliko več prostora, zaradi česar je pričakovati, da bo prihodnje leto prodanih še več kot 770 vozil, kolikor so jih pri Škodi prodali v letu 2018. Prve primerke sicer lahko na cestah pričakujemo jeseni, izjema je le hibridna izvedba Superba iV, ki bo na voljo v začetku leta 2020. O sami Škodi Superb Scout pa si boste na drugi strani več lahko prebrali v prihodnji številki revije Avto magazin, ki izide 11. julija.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja