Skoraj pozabljeni rotacijski motor v novi vlogi

18. 1. 2023
Deli

Mazda je na avtomobilskem salonu v Bruslju prvič predstavila priključni hibrid model MX-30 e-Skyactiv R-EV,  ki kot generator uporablja rotacijski motor.

Mazda MX-30 je leta 2020 vstopila na trg kot prvo serijsko baterijsko električno vozilo te japonske znamke, na nekaterih neevropskih trgih pa se je ponudbi pridružil tudi model z blagim hibridnim pogonom.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV je oznaka za priključni hibrid, ki  omogoča nove načine uporabe baterijskega električnega vozila. V električnem načinu lahko prevozi 85 kilometrov, kar zadostuje za vsakodnevne vozne potrebe, medtem ko generator omogoča vožnjo na dolge razdalje. Za pogon koles vozila ves čas skrbi elektromotor.

Mazda je za pogon generatorja izbrala rotacijski motor. Na novo razviti rotacijski motor 8C je v motornem prostoru nameščen skupaj z generatorjem in motorjem z veliko močjo. Ta kompaktni električni agregat dopolnjujeta litij-ionska baterija s kapaciteto 17,8 kWh in 50-litrski rezervoar za gorivo.

Polnjenje baterije je mogoče z običajnim dvo- ali trifaznim priključkom z izmeničnim tokom in hitrim polnjenjem z enosmernim tokom, funkcija napajanja z močjo 1500 W in trije vozni načini za različne vozne razmere. Poleg tega z zmogljivim elektromotorjem z močjo 125 kW zagotavlja celo nekoliko boljše vozne zmogljivosti kot pri električni Mazdi MX 30.

 

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja