Slovenska ročica pomaga invalidom voziti avtomobile

Toyota in podjetje Brend7 sta podpisala pogodbo o sodelovanju pri projektu Mobilnost za vse, v okviru katerega bosta v sodelovanju z AMZS invalidom, ki ne morejo voziti brez posebnih pripomočkov, pomagala do večje mobilnosti, ki jo omogoča ročica za vožnjo avtomobila BDF.

Slovenska ročica pomaga invalidom voziti avtomobile (foto: Matija Janežič) Matija Janežič
23. 2. 2018

Z ročico BDF bi radi predvsem nadomestili vrsto zasilnih in nezadostnih ali celo nevarnih pripomočkov, ki jih v svojih avtomobilih uporabljajo invalidi. Ročica za BDF, ki jo je razvilo slovensko podjetje iz Tržiča, je namreč eden od najbolj izpopolnjenih tovrstnih izdelkov na svetu, ima pa tudi vsa potrebna dovoljenja za uporabo.

Namenjena je predvsem ljudem, ki ne morejo uporabljati nog, lahko pa – vsaj deloma – premikajo zgornji del telesa oziroma roke. Poleg paraplegikov so to tudi lažje gibalno ovirani tetraplegiki, osebe nižje rasti, ljudje brez nog, bolniki s cerebralno paralizo in multiplo sklerozo ter vsi drugi, ki ne morejo uporabljati nog. Ročico lahko brez posebnih prilagoditev vgradijo v vsak avtomobil s samodejnim menjalnikom, omogoča pa upravljanje pedala plina in zavore z rokami, saj je povezana neposredno z njima, a tako, da se še vedno lahko uporabljata. V avtomobilu, ki je opremljen z ročico, je še vedno možna tudi uporaba pedal, kar je pomembno zlasti v družinah, kjer družinski avtomobil poleg invalida lahko neovirano vozijo drugi člani družine.

 Toyota bo ročico BDF ponujala predvsem v svojih hibridnih avtomobilih. V mislih imajo predvsem Toyoto Auris TS Hibrid, čeprav v poštev pridejo vsi drugi hibridi in avtomobili s samodejnimi menjalniki. Zainteresiranim kupcem bodo v petih salonih po Sloveniji tudi omogočili, da preizkusijo z ročico opremljeni avtomobil. Za pooblaščeno vgradnjo ročice bodo poskrbeli v delavnicah AMZS, v centru varne vožnje na Vranskem pa bodo kupcem omogočili posebne programe varne vožnje, kje se bodo usposobili za varno uporabo ročice.