Bili smo sovozniki v dirkalniku Škoda Fabia R5

5. 9. 2015
Deli

Na dirkališču Slovakiaring smo spoznali češko tovarniško ekipo, v prvi vrsti seveda njihovega domačega dirkača Jana Kopeckega in Finca Esapekko Lappija. No, da je bil vroč dan na Slovaškem še bolj zanimiv, smo pri Avto magazinu izkoristili priložnost in sedli na vroč sovozniški sedež nekdanjega finskega in evropskega prvaka. 

Esapekka Lappi je kljub mladosti (24 let!) v reliju aktiven že peto sezono, bil pa je že tako finski kot tudi evropski prvak. Letos nastopa za ekipo Škoda Motorsport na dirkah za svetovno prvenstvo, točneje v drugi ligi, kjer dirkalniki skupine R5 in S2000 nastopajo v razvrstitvi WRC2. Zmagal je na poljskem in finskem reliju, na portugalskem pa je bil drugi.

"Priznam, da ne pogrešam finskega ali evropskega prvenstva, saj je svetovno prvenstvo poligon, kjer želim nastopati in pridobivati izkušnje. Letošnja sezona je dobra, ne pa tudi odlična, saj je bilo z moje strani kar nekaj napak," je odkrito priznal bolj molčeči Lappi.

Kot lahko vidite na priloženem videoposnetku, je Lappi zapeljal našega novinarja Aljošo Mraka na krajšo hitrostno preskušnjo, ki so jo speljali kar po službenih cestah dirkališča Slovakiaring. Škoda Fabia R5 z 1,6-litrskim turbomotorjem in okoli 280 'konji', sekvenčnim petstopenjskim menjalnikom in pasivnim štirikolesnim pogonom se je izkazala kot zabavna, čeprav smo pogrešali hrup visokovrtečega atmosferskega motorja, ki je bil v prejšnjem dirkalniku S2000.

Na posnetku lahko slišite, kako sta Lappi in naš novinar začela pogovor o razlikah med dirkalnikom R5 in S2000, čeprav je imel Aljoša zaradi številnih zelo učinkovitih zaviranj ter upiranju sredobežnim silam v ovinkih na začetku kar cmok v grlu. Skupaj sta ugotovila, da je bil S2000 bolj dirkaški, vendar tudi bolj zahteven za vožnjo, saj je bilo potrebno motor vedno priganjati v najvišje vrtljaje. Dirkalnik R5 je tišji in manj zahteven za vožnjo (oziroma po Lappijevih besedah oprosti tudi kakšno vozniško napako več), je pa zaradi navora veliko hitrejši.

Aljoša pravi, da je užival, bi si pa želel izkušnje po gozdu, kjer bi ga bilo tudi malce strah. In da bi med stožci raje kar sam zapeljal Fabio R5. Zelo verjetno ne bi bilo tako hitro, bi pa bilo prav gotovo bolj počez!

Škoda Fabia R5