DTM: tri v vrsto

27. 4. 2012
Deli

Ta konec tedna se začenja nova sezona tekmovanja DTM. Poleg Audija in Mercedes-Benza se je seriji pridružil še BMW, zato se obeta prava poslastica za ljubitelje krožnih dirk. 

BMW se je novodobni seriji DTM pridružil po 20 letih, zelo veliko lepih spominov pa imamo na legendarne boje med BMW-ji, Alfami, Opli, Mercedesi itd. Se še spominjate? Tisti časi so dokončno mimo, saj so novodobni dirkalniki veliko boj preprosto narejeni, v bistvu imajo kar veliko delov popolnoma enakih,saj prihajajo od istih dobaviteljev. Razlog za manj elektronike, manj eksotičnih materialov in predvsem uporabo enakih delov je samo eden: zniževanje stroškov. Pravijo, da so tako privarčevali kar okrog 40 odstotkov samo pri pripravi dirkalnika! Splošno znano je, da so bili nekdanji dirkalniki serije DTM tako dragi, da so od serije dvignile roke celo tovarniške ekipe. Te napake si v današnjih, lahko bi rekli tudi kriznih časih (čeprav to za Nemčijo ne velja več!), ne smejo privoščiti.

Na startu bo 22 dirkačev, od tega dve nežnejšega spola. Švicarka Rahel Frey se bo poskusila v Audiju, Britanka Susie Wolf pa v Mercedes-Benzu. Novincev bo kar sedem, nekateri pa so znani že iz serije WTCC. Če lahko za WTCC rečemo, da je zanimanje v upadu, saj vztraja samo še ena tovarniška ekipa (Chevrolet), potem je DTM prav gotovo s prihodom BMW-ja zopet v vzponu. Čeprav se v Nemčiji dirka zgolj na sedmih dirkah (od tega je ena prireditev predstava za gledalce), si DTM ne more otresti pridevnika nemški. Tudi gostovanja v Veliki Britaniji, na Nizozemskem, v Avstriji in Španiji ne pomagajo, da bi serija zares zaživela kot mednarodno prvenstvo. Mogoče so za to krive tudi nemške televizije, saj Eurosport pokriva samo WTCC? Mogoče. Malokdo ve, da je Eurosport (beri: Eurosport Events) v bistvu pobudnik WTCC-ja, zato jim je DTM bolj kot ne trn v peti.  

Audi bo letos stavil na A5 Coupeja, Mercedes-Benz na kupeja razreda C, BMW pa na - hja, kaj pa drugega kot na M3. Zaradi monokoka iz ogljikovih vlaken in varnostne kletke imajo dirkači v kokpitu bolj malo prostora, veliko pa prispeva k varnosti tudi zmečkljive cone na sprednjem ter zadnjem delu monokoka ter seveda na obeh bokih. Motorji so štirilitrski V8 z okoli 460 'konji', za prenos moči pa bodo poskrbeli šeststopenjski sekvenčni menjalniki znamke Hewland. Okrog 500 Nm največjega navora se seveda prenaša zgolj na zadnji kolesi par. Z dirkačem mora biti po pravilih dirkalnik težak 1.100 kilogramov, v posodo za gorivo gre 120 litrov.

Kaj pravite, bo BMW konkurenčen že od začetka? (AM)

 

Koledar 2012: 29. april Hockenheim (NEM) , 6. maj Lausitzring (NEM), 20. maj Brands Hatch (VB), 3. junij Osterreichring (AVT), 1. julij Norisring (NEM), 15, julij šou v Munchenu (NEM), 19. avgust Nurburgring (NEM), 26. avgust Zandvoort (NIZ), 16. september Oschersleben (NEM), 30. september Valencia (ŠPA), 21, oktober Hockenheim (NEM); 

FOTO: moštva

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja