F1: predstavitev Renaulta R28

21. 2. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Fernando Alonso se vrača v Renaultovo ekipo, s katero je osvojil kar dva naslova svetovnega prvaka. Lahko pričakujemo še tretjega?

Težko bo, saj zaostajamo tako za Ferrarijem kot za McLarnom, « pravi Fernando Alonso, najuspešnejši dirkač v dolgi zgodovini Renaultove ekipe formule 1. Španec je namreč edini, ki je za Francoze osvojil kar dva naslova svetovnih prvakov, zato so ga pri Renaultu sprejeli kot otroka, ki se je po dolgem času tavanja po svetu vrnil domov. Da se Alonso ne moti, je potrdil tudi tehnični direktor ekipe Bob Bell.

Trenutno je po naših ocenah Ferrari še vedno zmagovalni dirkalnik, malce zadaj so pri McLarnu, za tretje mesto pa je gneča, saj smo izenačeni z Red Bullom in BMW-jem. Niti nova pravila pri aerodinamiki (večje bočne stranice pri voznikovi glavi) in motorju (skupna elektronska krmilna enota, brez elektronskih pomagal za voznika, uporaba biogoriva) ne bodo prispevala k revolucionarnim prevratom, čeprav bi si tega mogoče celo želeli, « je odkrito priznal Bell. Ob predstavitvi novega dirkalnika R28 je tudi komentiral dogajanje v sezoni 2007, v kateri je Renaultova ekipa iz vrha padla v povprečje. Dejal je, da so že na drugi polovici sezone 2006 začeli izgubljati korak z najboljšimi in da so iskali napačne rešitve – ali pa je bil le način iskanja napačen.

Zdaj vemo, da je bila kriva aerodinamika, saj imamo izvrsten motor. Mi pa smo rešitve, za katere se je kasneje na stezi izkazalo, da niso najboljše, iskali v vetrovniku, « je poudaril in hkrati napovedal, da so se lotili temeljite reorganizacije dela in zato do podobnih težav v prihodnosti ne bi smelo več priti. Zanimivo je bilo vprašanje, koliko lahko h konkurenčnosti dirkalnika prispeva Fernando Alonso glede na to, da je bil R28 narejen veliko prej, preden so podpisali pogodbo s hitrim Špancem. »Mogoče res ni bil zraven pri osnovnem načrtovanju, vendar lahko z bogatimi izkušnjami vseeno prispeva k tistim zadnjim, a pogosto odločujočim popravkom, ki ločijo povprečen dirkalnik formule ena od zmagovalnega. Treba pa je pogledati še z drugega zornega kota: zaradi prihoda Alonsa je vsa ekipa veliko bolj motivirana, saj se zaveda, da bo dirkalnik vozil dokazano eden najhitrejših voznikov!

Lani smo imeli težavo, da nismo bili nikoli povsem prepričani, ali je za slabše rezultate res kriva samo tehnika ali mogoče v ekipi nimamo pravih šampionov, « je na predstavitvi razpredal Bell. Zanimiv je bil tudi Alonsov komentar po testiranju lanskega dirkalnika. Španec je namreč potrdil, da je vodljiv in celo prijazen do voznika, a je žal ‘štoparica’ pokazala, da je tudi nekonkurenčen.

Pri novem R28 so se največ ukvarjali z aerodinamiko. Zanimivo prednje krilce, ki se bohoti pod in nad nosom dirkalnika, prispeva k večjemu tlaku na prednji gumi. Gume znamke Bridgestone morajo biti namreč bolj obremenjene, da se hitreje ogrejejo na delovno temperaturo, kar so po mnenju Renaultovih načrtovalcev rešili s tem dvojnim krilcem. A pravi izziv ni bil povečati tlak na prednjo os, temveč ne pokvariti aerdinamike celotnega dirkalnika in bog ne daj, da bi razbremenili zadek, ki bo zaradi prepovedi sistema proti zdrsu letos še bolj nemiren.

Zaradi varnosti dirkačev morajo biti stranice ob čeladi višje, pa tudi obvezni varnostni trki zahtevajo vedno več pozornosti načrtovalcev. Po besedah Roba Whita, vodilnega za motor, z novimi pravili niso imeli težav. »Imamo pač srečo, da je motor že v osnovi dober in da ga pravilo o obveznem dodatku biogoriva ni preveč prizadelo. Mislim, da z vzdržljivostjo tako motorja kot tudi menjalnika (ki mora po pravilih zdržati kar štiri dirke) ne bi smeli imeti težav, « pravi White.

Na predstavitvi v Parizu je bil seveda nekaj pozornosti deležen tudi 22-letni Nelson Piquet Jr., sin nekdanjega brazilskega prvaka, ki je lani uspešno nastopal v seriji GP2 in hkrati nabiral kilometre kot testni dirkač. Pravi, da se mora še veliko naučiti tako od ekipe kot tudi izkušenejšega Španca, vendar hkrati samozavestno dodaja, da mu je kot dirkaču cilj le zmagati. Čeprav je bil na predstavitvi v senci prvega dirkača Alonsa, Piquet pravi, da ne bo igral druge violine.

Da pri Renaultu mislijo resno s formulo 1, je potrdila tudi prisotnost prvega moža Renaulta (in Nissana) Carlosa Ghosna. Citiral je Flavia Briatora, da je bila lanska sezona katastrofalna. »Nisem čisto prepričan, da je to katastrofa, a vseeno lahko napredujemo le za dve stopnički višje. Ne bom pa povedal, katera mi je ljubša, « se je namuznil Ghosn, sicer znan kot brezkompromisen poslovnež, ki rad klesti stroške. Očitno se draga formula 1 še vedno splača!

Aljoša Mrak, foto: moštvo

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja