Formula 1: novinci

10. 3. 2009
Deli

»Gospod Mateschitz me je poklical v pisarno in me prosil, da podpišem pogodbo, « se Sebastien Buemi spominja svojih začetkov v karieri dirkača formule ena. Kaže, da bo v letošnji sezoni Švicar edini s statusom novinca.

Še niste slišali za Buemija? No, potem ste v pravih vrsticah. Sebastien je v moštvu Tora Rossa obul čevlje odhajajočega Sebastiana Vettla, ki je v letu 2008 na VN Monze ekipi pripeljal prvo zmago v zgodovini, in se kot dirkač druge Red Bullove ekipe pridružil še enemu Sebastienu (Bourdaisu). Pri Scuderii očitno znajo (i)zbrati dirkaška imena.

Buemija letos zagotovo ne čaka lahka naloga, saj trenutne razmere, ko še ni znano, ali bo katera ekipa dirkala namesto Honde, kažejo, da bo Švicar edini novinec v letošnji sezoni. Že od VN Avstralije bo moral dirkati s precej bolj izkušenimi fanti. Več kot leto dni že testira Red Bullove dirkalnike (prvič se je z RB3 zapeljal poleti 2007), v svoji karieri pa je dokaj uspešno dirkal v kartingu, formuli BMW, F3 in GP2, a brez osvojenih naslovov, ki bi ga v F1 predstavljali kot velik talent.

K temu, da je sploh prišel v F1 (prvak GP2 Pantano je recimo izvisel), sta najbolj pripomogla njegovo članstvo v Red Bullovem podmladku in vtis, ki ga je naredil na inženirje v nižjih serijah. Prav redno konkuriranje najboljšim dirkačem v preteklih serijah in dobro sodelovanje z inženirji, ki je pri razvoju dirkalnika zelo pomembno, so prepričale Red Bullovega lovca na talente Helmuta Marka in tehničnega guruja ekipe Toro Rosso Franza Tosta. Pri dirkalniku ga zanimajo najmanjše podrobnosti in ves razvoj.

Buemi, ki je doma iz zahodnega dela Švice, zdaj pa živi v bahrajnski Manami, je prepričan, da si bo kariero v formuli ena zgradil s trdim delom. Tega je navajen že iz najstniških let, ko je dirkaško rasel v deželi, ki ni naklonjena avto-moto športu.

»Švica ni najprimernejša za dirkaško kariero. Nihče ti ne pomaga, ni infrastrukture, ni dirkališč, ni podpore, « pravi Buemi, ki je v dirki za TR-jev sedež premagal Bruna Senno in Takumo Sata. V F1 se bo srečal s številnimi dirkači, s katerimi je že dirkal v nižjih kategorijah. Tudi s Vettlom, ki je bil edini hitrejši na Buemijevi prvi dirki formule BMW.

»Na tej dirki me je opazil Marko, « se Sebastien spominja tudi začetkov, s katerimi si je pripeljal članstvo v Red Bullovem programu za obetajoče dirkače. Buemi je v F3 premagoval tudi Vettla, na svoji prvi dirki GP2 v Monaku pa se je kljub dirkanju na povsem nepoznani stezi kvalificiral kar v drugo startno vrsto.

Prvo dirko GP2 je osvojil v Magny Coursu, ko je startal kot 21.! Fant se res hitro uči. Pri primerjanju vsega, s čimer je ljubitelj pokra v življenju dirkal, njegov sogovornik hitro ugotovi, da kraljico avtomobilizma zelo spoštuje. »Najtežje v formuli ena je, da moraš početi veliko stvari hkrati. Ob komunikaciji z boksi moraš na volanu nenehno izbirati nastavitve, slediti navodilom ekipe in dirkati še hitreje, kot si kdajkoli prej v karieri.«

Sebastien se zaveda, da v svoji prvi sezoni v F1 ne bo prvak, bo pa z 20 leti očitno najmlajši dirkač v startni vrsti. Nad njim bo veliko zgodovinskega bremena. Švica v zadnjih 25 letih v formuli ena ni osvojila niti točke, zadnji Švicar v startni vrsti pa je bil Jean-Denis Deletraz (1995). Sebastien je prepričan, da bo kos nalogi dirkača formule ena: »Že v kartingu, formuli BMW in F3 sem hitro začel zmagovati. Zakaj ne bi še v formuli ena? «

Novopečeni dirkač Scuderie Toro Rossa ne trdi, da je hitrejši od uveljavljenih dirkačev F1, a se sprašuje, zakaj bi bil ob trdem delu počasnejši od njih. Dvajsetletni Buemi je tipičen odvisnik od bencinskih hlapov. Pri 16. letih je zaradi formule BMW pustil šolo in vso energijo usmeril v motošportne sanje. Polovičarstva namreč ne mara, zato je hitro spoznal, da ga cveki motijo pri dirkanju. »V šolo se še lahko vrnem, « razmišlja. Že leto 2009 bo pokazalo, ali bo morda moral loviti vpis 2009/2010.

Kilometrina Sebastiena Buemija

Rojen 31. 10. 1988 v Aiglu (Švica)

Status: samski

www.buemi.ch

Kariera

1994 – 2003: karting

2004 – formula BMW

2005 – formula BMW, F3

2006 – F3, formula Renault, A1 GP

2007 – F3, GP2

2008 – GP2

2009 – F1

Švicarska formula

Buemi bo 22. dirkač države, ki je motošportno precej mrtva. V začetku je imela Švica še svojo veliko nagrado, potem pa so se švicarske oblasti zaradi grozovite nesreče v Le Mansu 1955 odločile, da prepovejo motošportne dogodke. Po letu 1955 je bila organizirana še ena VN Švice, ki pa ni potekala na švicarskih tleh, ampak v francoskem Dijonu (1982). Med najbolj znanimi švicarskimi dirkači so moto legenda Jo Siffert (dve zmagi), Marc Surer, Silvio Moser, Emmanuel de Graffenried in seveda Clay Regazzoni s 132 dirkami, petimi (od sedmih švicarskih) zmagami in skorajšnjim naslovom svetovnega prvaka (v letu 1974 ga je Emerson Fittipaldi premagal za tri točke).

Hitra sestrična

Morda se bo v F1 prebila tudi Sebastienova sestrična Natacha Gachnang, saj bo letos dirkala v formuli 2, ki so jo po 25 letih ponovno obudili. Enaindvajsetletno dekle je resnično hitro, kar dokazuje osvojitev tretjega mesta v lanski razvrstitvi španskega prvenstva F3.

Mitja Reven, foto: Getty images, GEPA pictures, moštva

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol