Formula 1: VN Bahrajna

8. 5. 2009
Deli

Četrta letošnja dirka je postregla z najmanjšo dozo prehitevanj, a prvič v letošnji sezoni je v ospredje stopilo taktiziranje.

Presenečenje so že na kvalifikacijah pripravili pri Toyoti, saj sta najhitrejši Jarno Trulli in Timo Glock prvič v Toyotini F1 zgodovini osvojila prvo startno vrsto. Razkritje podatkov o teži dirkalnikov je pred dirko dajalo vedeti, da bosta lažji Toyoti morali na postanek med prvimi.

Glavna favorita za zmago, na kvalifikacijah tretji Vettel in četrti Button, sta torej računala na kasnejši prvi postanek in s tem na drugačno taktiko, ki pa se je izšla le Angležu. Zmagovalec VN Kitajske je po startu namreč padel za sicer počasnejšega Lewisa Hamiltona, ki pa je bil s sistemom KERS dovolj hiter, da ga Nemcu ni uspelo prehiteti.

Medtem sta se Toyoti oddaljevali, Button pa jima je z manjšim zaostankom sledil. Vettlu je uspelo prehiteti aktualnega svetovnega prvaka šele, ko je ta zapeljal na postanek. Šef ekipe Red Bulla Christian Horner je prepričan, da je imelo avstrijsko moštvo v Bahrajnu najboljši dirkalnik, in ocenjuje, da je Vettel za Hamiltonom izgubil okoli sedem sekund, kar ga je stalo boja za zmago.

Horner izpostavlja tudi čas med prvim in drugim Vettlovim postankom, ko je Nemec obtičal za počasnejšim Trullijem, ki je bil takrat na počasnejših trših gumah in je po Redbullovih ocenah zmagovalca Kitajske 'stal' 10 sekund. Pri Toyoti se zaradi odločitve, da v drugi tretjini dirkalnik opremijo s počasnejšimi trdimi gumami, ne bi smeli tolči po prsih, saj so z odločitvijo verjetno zapravili drugo mesto, morda celo zmago.

Štirje dirkalniki so v Bahrajnu startali s tršo različico gum (oba BMW-ja ter Kovalainenov McLaren in Bourdaisov Toro Rosso) in že kmalu je bilo jasno, da so te gume počasnejše tudi za sekundo na krog. Pri Toyoti bi jih morali pustiti za konec …

So pa Japonci z najhitrejšima časoma na dirki in s prvima mestoma na kvalifikacijah potrdili, da je njihov dirkalnik zelo hiter. Ključ do Brawnove zmage sta bila torej uspeli start in nadaljnji razplet dirke, v kateri Button ni obtičal v gneči in je lahko dirkal, kakor hitro je zmogel njegov dirkalnik.

Ta v Bahrajnu ni bil tako prepričljiv kot na prvih treh dirkah. Razlog za to je Jenson poskušal poiskati v drugih ekipah, ki naj bi od začetka sezone precej napredovale, a dejstvo je, da je bila vročina v Bahrajnu največji tekmec Brawnovima dirkalnikoma.

Dirkalnik Rossa Brawna je bil narejen za Hondine motorje, a so morali po predčasnem umiku japonskega proizvajalca iz kraljice avtomobilizma v ekipi poiskati novega motornega partnerja ter novemu agregatu prirediti šasijo.

Pomanjkljivost prilagoditve Mercedes-Benzovemu motorju je manj optimalno hlajenje, kar je bilo opaziti na treningih v Bahrajnu, po katerih so pri Brawn GP-ju priznali, da motor ne dela s polno močjo, brawnovci pa so varčevali 'konje' tudi z manjšo kilometrino, kar jih je stalo tudi boljših priprav na bahrajnske kvalifikacije.

Vroči Bahrajn je bil tako za bela dirkalnika izjemna preizkušnja, a Brawna sta znova potrdila odlično vzdržljivost, končna razlika med zmagovalcem Buttonom in petouvrščenim moštvenim kolegom Barrichellom pa gre predvsem na račun boljše taktike prvega, ki je imel, tudi v nasprotju z izzivalcem Vettlom, na dirki veliko krogov, v katerih ga niso 'motili' počasnejši konkurenti.

Pri Brazilcu so poskušali uporabiti taktiko štirih z dodatnim postankom, a so bile stopničke predaleč. Bližje so bile branilcu naslova Lewisu Hamiltonu, ki je zadnjo aprilsko nedeljo pridobival mesta predvsem zaradi KERS-a.

Sistem ponovne uporabe kinetične energije je kot nalašč za stezo v Manami, ki ima veliko dolgih ravnin in močnih zaviranj, zato ne čudi, da so ga uporabile prav vse ekipe, ki ga imajo. »Na startu sem izgubil veliko mest, saj so dirkalniki s KERS-om kar leteli mimo, « je boj z mlini na veter povzel 'nekersovec' Rosberg z Williamsom, ki je bil po četrti dirki nekoliko zaskrbljen zaradi napredka preostalih ekip.

Najopaznejši korak naprej so naredili pri McLarnu, ki so v Bahrajn pripeljali dirkalnik z 12 spremembami, Hamilton pa se je z bojem za stopničke zelo verjetno že vključil v boj za letošnji naslov svetovnega prvaka. McLarnov razvojni tempo se v praksi že pozna: v Albert Parku je bil McLarnov dirkalnik približno za sekundo počasnejši od najhitrejših, v Sakhirju pa je bila razlika 'le' še štiri desetinke, če imamo v mislih kot merilo Trullijev najhitrejši krog na dirki.

V Bahrajnu so po treh sušnih dirkah končno osvojili točke pri Ferrariju, toda težave pri postanku so Kimiju Räikkönenu preprečile, da bi dirko končal pred Barrichellom. V Barceloni, kjer bo že konec tedna nova dirka, Ferrari pričakuje večjo predelavo dirkalnika.

Stefano Domenicali noče biti preveč evforičen in pravi, da bo predelava dirkalnika velika, a opozarja, da bodo napredovale tudi druge ekipe. Da gre v letošnji sezoni za izjemno dirko razvoja, dokazuje konec tedna v Bahrajnu, ki ga Redbullov tehnični guru Adrian Newey ni preživel na arabskem otočku, ampak prav tako delovno v tovarni, kjer se ekipa ukvarja z namestitvijo dvojnega difuzorja, ki naj bi bil nared za dirko v Monaku.

Še prej bo na sporedu Barcelona, za katero velja, da se tam sezona šele začne. Glede na napoved velikanov o številnih novostih (tudi v Bahrajnu katastrofalnega BMW-ja – tokrat sta oba dirkalnika imela KERS, startala sta na trših gumah in poleg vsega še trčila v prvem ovinku) bo ta rek za letošnjo sezono še kako veljal. Bo Brawn GP še spredaj?

Velika nagrada Bahrajna – BIC, Manama

Rezultati dirke

1. J. Button (Brawn-Mercedes) 1.31:48, 182 (201, 456 km/h), 57 krogov, 308, 238 km

2. S. Vettel (RBR-Renault) + 7, 187

3. J. Trulli (Toyota) + 9, 170

4. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 22, 096

5. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) + 37, 779

6. K. Räikkönen (Ferrari) + 42, 057

7. T. Glock (Toyota) + 42, 880

8. F. Alonso (Renault) + 52, 775

9. N. Rosberg (Williams-Toyota) + 58, 198

10. N. Piquet (Renault) + 65, 149

11. M. Webber (RBR-Renault) + 67, 641

12. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) + 77, 824

13. S. Bourdais (STR-Ferrari) + 78, 805

14. F. Massa (Ferrari) + 1 krog

15. G. Fisichella (Force India-Mercedes) + 1 krog

16. A. Sutil (Force India-Mercedes) + 1 krog

17. S. Buemi (STR-Ferrari) + 1 krog

18. R. Kubica (BMW) + 1 krog

19. N. Heidfeld (BMW) + 1 krog

Najhitrejši krog

J. Trulli (Toyota) 1:34, 556 (206, 049 km/h)

Odstopi

K. Nakajima (Williams-Toyota) – tlak olja

Kvalifikacije

1. J. Trulli (Toyota) 1:33, 431

2. T. Glock (Toyota) 1:33, 712

3. S. Vettel (RBR-Renault) 1:34, 015

4. J. Button (Brawn-Mercedes) 1:34, 044

5. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:34, 196

Vrstni red voznikov

1. Button 31, 2. Barrichello 19, 3. Vettel 18, 4. Trulli 14, 5, 5. Glock 12, 6. Webber 9, 5, 7. Hamilton 9, 8. Alonso 5, 9. Heidfeld 4, 10. Kovalainen 4 . .

Vrstni red moštev

1. Brawn-Mercedes 50, 2. RBR-Renault 27, 5, 3. Toyota 26, 5, 4. McLaren-Mercedes 13, 5. Renault 5, 6. BMW 4, 7. STR-Ferrari 4, 8. Williams-Toyota 3, 5, 9. Ferrari 3

Mitja Reven, foto: moštva

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"