Formula 1: VN Italije

Realno štiri dirke pred koncem prvenstva ostajata v igri za naslov le še oba Brawnova dirkača. Red Bull je na zadnjih dirkah preveč medel, Vettel in Webber pa sta imela preveč težav z motorji, da bi ob koncu prvenstva veljala za prava izzivalca.

21. 9. 2009

Ključ do zmage v Kraljevem parku, osjem gnezdu Ferrarija, je bila strategija, v njej pa je Brawn znova pokazal svoje mojstrsko razmišljanje. Čeprav ju na startu ni bilo v prvi vrsti, sta oba vodilna v skupnem točkovanju Jenson Button in Rubens Barrichello z enim postankom manj kot najbližji zasledovalec Räikkönen (ta je postal dvakrat) izbrala najugodnejšo pot do dvojne zmage.

Monza je bila zelo zahtevna do tehnike. Na dirki je odpovedalo kar nekaj menjalnikov, BMW-ju sta na kvalifikacijah odpovedala kar dva motorja, pri čemer je še najbolj zanimivo to, da sta bila oba nova. Kot je povedal Mario Theissen, je šlo verjetno za napako v materialu, saj sta oba dirkalnika odpovedala poslušnost iz istega razloga.

Dirka v Kraljevem parku je bila letos ekspresna, končala se je v dobri uri in četrt. Kako zahtevna je steza do motorjev, pove podatek, da dirkači s povsem polnim plinom prevozijo kar tri četrtine kroga, sezonsko povprečje pa je 62 odstotkov.

Najdaljši del steze s polnim plinom, ki traja 15, 5 sekunde, je od Parabolice do prve šikane, kjer je treba zavirati s hitrosti okoli 340 km/h vse na hitrost okoli 65 kilometrov na uro. Zaradi dobrega rezultata v Spaju je bilo na mestih, ki prinašajo veliko točk, v Monzi pričakovati dirkalnike Force India. Adrian Sutil je s četrtim mestom in startom iz prve startne vrste pričakovanja potrdil.

Mercedes-Benz ima očitno najboljši motor, saj bi, če Lewis Hamilton ne bi v zadnjem krogu zletel v ograjo, MB-ji zavzeli mesta prva tri mesta in peto. Zelo pomembno, poleg dobre aerodinamike pri ravno usmerjenih krilcih, je v Monzi tudi vzmetenje, saj so hitri tisti dirkalniki, ki najuspešneje preskakujejo robnike in prenesejo hitrost na dolge ravnine.

Tu je naletel na težavo novopečeni dirkač Ferrarija Giancarlo Fisichella, ki je zaradi pomanjkanja treninga (prepoved testiranj) moral spoznavati dirkalnik na petkovih treningih. Vseeno se je z devetim mestom odrezal precej bolje kot njegov predhodnik Luca Badoer, ki je prav tako zamenjal okrevajočega Felipeja Masso. Predvsem pa se Fisichella ni smešil z vrtenji in izgubljanjem mest v ulici boksov.

Fisico se je moral navajati tudi na povsem drugačno okolje v dirkalniku, saj ima Ferrari povsem drugačen, predvsem z gumbi bolj posut volan. Prepoved testiranj je trd oreh za dirkače, ki menjajo dirkalnike, in še zlasti za novince. Alguersuari (Toro Rosso) in Grosjean (Renault), oba novinca, ki sta se priključila karavani sredi leta, sta prav tako v nehvaležnem položaju, saj nimata na voljo testnih dni, razen petkov pred dirko, ko pa morata zaradi pravil paziti tudi na obrabo materiala.

Glasovi, da naj pustijo testirati vsaj mladim dirkačem, so vse glasnejši, šepeta pa se tudi, da bi imela nekatera moštva v prihodnji sezoni tri dirkalnike, a je Max Mosley to idejo že zavrnil, češ, zakaj niso mislili nanjo, ko so ekipe podpisovale novi dogovor.

Ferrari je potihoma računal, da bo, če bo fizično pripravljen, v tretji dirkalnik prihodnje leto posadil Michaela Schumacherja, ki je podaljšal vlogo svetovalca v Maranellu, zelo verjetno pa tudi motoguruja Valentina Rossija. A iz te moke ne bo kruha, Schumi pa bo moral počakati, saj razen Alonsa pri rdečih Massa in Räikkönen nimata zagotovljene prihodnosti.

Zadnji pridno skrbi, da Ferrari zavzema tretje mesto v skupnem točkovanju. V Monzi je močno odmevala tudi afera 'Crashgate', katere razplet bo prav v času zaključka te revije, zato bomo o posledicah domnevnega zrežiranja rezultatov lanske VN Singapurja (Piquet se je domnevno nalašč zaletel v zid, da je na stezo prišel varnostni avtomobil, ki ga je moštveni kolega Alonso izkoristil za zmago) pisali prihodnjič.

Nazaj v Monzo. Tam je Rubens Barrichello dokazal, da je kot vino. Po uvodnem jokanju na začetku sezone je zdaj očitno v sedlu. Za moštvenim kolegom Buttonom zaostaja 14 točk, kar je po eni strani veliko, a ne dovolj, da bi Gumb mirno spal.

Pred Rubinhom, ki je zmagal po klasičnem Monzinem receptu: strategija, čakanje na priložnost in konstantno dobri časi, je priložnost življenja, še zlasti ker je Ross Brawn zatrdil, da obema svojima dirkačema v boju za krono pušča proste roke. A Rubens bo moral na naslednjih dirkah še kdaj zmagati in v povprečju moštvenemu kolegu izpuliti tri točke na dirko.

To bo mogoče težko, saj je Button v Monzi ponovno našel pot na stopničke, na katerih ni bil vse od Turčije. Zdaj gre torej za Barrichella proti Buttonu, saj sta Webber (po trku s Kubico v prvem krogu je odstopil) in Vettel (nekateri strokovnjaki mu očitajo premalo agresivno nastopanje) točkovno že predaleč, da bi, razen če se zgodi čudež, vplivala na razplet letošnjega prvenstva.

Kot kaže, bo Rubens prihodnje leto ostal v F1, statusu veterana navkljub. Če bo, bo podrl magično mejo 300 nastopov! V Monzi so bili še posebej uspešni dirkalniki s KERS-om. Kimi se je z njim branil pred napadi Sutila. Finec in Nemec sta uprizorila pravi dvoboj v boksih, ko sta vanje zapeljala istočasno, a so se obema ekipama v odločilnem trenutku njunega dvoboja tresle roke.

Kimi je imel težave z natikanjem gum, Adrian pa je skoraj zapeljal čez mehanike, ko je zgrešil mesto za postanek. Na naslednji dirki, ki bo v nočnem Singapurju, bo Jenson Button morda naredil nov korak do naslova ali pa se bo dvoboj na vrhu še bolj zaostril.

Velika nagrada Italije – Monza

Rezultati dirke

1. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) 1.16:21, 706 (241, 000 km/h), 53 krogov, 306, 720 km

2. J. Button (Brawn-Mercedes) + 2, 866

3. K. Räikkönen (Ferrari) + 30, 664

4. A. Sutil (Force India-Mercedes) + 31, 131

5. F. Alonso (Renault) + 59, 182

6. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) + 60, 693

7. N. Heidfeld (BMW) + 82, 412

8. S. Vettel (RBR-Renault) + 85, 407

9. G. Fisichella (Ferrari) + 86, 856

10. K. Nakajima (Williams-Toyota) + 162, 163

11. T. Glock (Toyota) + 163, 925

12. L. Hamilton (McLaren-Mercedes)*

13. S. Buemi (STR-Ferrari)*

14. J. Trulli (Toyota) + 1 krog

15. R. Grosjean (Renault) + 1 krog

16. N. Rosberg (Williams-Toyota) + 2 kroga

Najhitrejši krog

A. Sutil (Force India-Mercedes) 1:24, 739 (246, 106 km/h)

Odstopi

V. Liuzzi (Force India-Mercedes) – menjalnik, J. Alguersuari (STR-Ferrari) – menjalnik, R. Kubica (BMW) – puščanje olja, M. Webber (RBR-Renault) – nesreča

Kvalifikacije

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:24, 066

2. A. Sutil (Force India-Mercedes) 1:24, 261

3. K. Räikkönen (Ferrari) 1:24, 523

4. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:24, 845

5. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) 1:25, 015

Vrstni red voznikov

1. Button 80, 2. Barrichello 66, 3. Vettel 54, 4. Webber 51, 5, 5. Räikkönen 40, 6. Rosberg 30, 5, 7. Hamilton 27, 8. Trulli 22, 5, 9. Massa 22, 10. Kovalainen 20 …

Vrstni red moštev

1. Brawn-Mercedes 146, 2. RBR-Renault 105, 5, 5, 3. Ferrari 62, 4. McLaren-Mercedes 47, 5. Toyota 38, 5, 6. Williams 30, 5, 7. BMW 20, 8. Renault 20, 9. Force India-Mercedes 13, 10. STR-Ferrari 5

Mitja Reven, foto: Moštva

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri