Formula 1: VN Monaka

8. 6. 2009
Deli

V 14 dneh sta se zvrstili dve zanimivi veliki nagradi: Španije in Monaka. Na prvi so briljirali dirkalniki z dobrim aerodinamičnim oprijemom, na drugi pa tisti z dobrim mehanskim oprijemom. Brawnov dirkalnik ima obe področji izpiljeni do potankosti, zato je brez težav vknjižil novi zmagi.

Na VN Monaka je bila mašinerija Rossa Brawna zopet prepričljiva. Jenson Button je startal z najboljšega startnega položaja, vso dirko, razen ko so bili v igri postanki, vodil in zmagal. Večno drugi Rubens Barrichello mu je spet sledil do novega polnega izkupička nekdanje Hondine ekipe.

Čeprav JB še noče govoriti o naslovu, je ta iz dirke v dirko bližje (naj spet spomnimo, da je Michael Schumacher sezono 2002 tudi začel s petimi zmagami na šestih dirkah kot Button). V Monte Carlu je Jens vnovič slavil tudi zaradi odlične taktike.

Začel je na najmehkejši različici gum (tako kot Barrichello, Sutil, Vettel in Hamilton) in si do postankov nabral dovolj veliko prednost, da je v preostanku dirko le še nadzoroval. V pomoč so mu bili tudi znova premešane karte drugih moštev in moštveni kolega Rubens Barrichello, od katerega je po težavah na četrtkovih treningih povzel del nastavitev, Brazilec pa je opravil levji delež tudi na dirki, ko je startal bolje od tokratnega glavnega tekmeca Brawnove ekipe – Kimija Räikkönena v Ferrariju.

Button letos zmaguje po ustaljeni praksi: najprej najboljši startni položaj (po navadi v zadnjih minutah ali sekundah iz dirkalnika iztisne še zadnje atome moči in preseneti z odličnim časom), potem pa zmaga. V Kneževini bi kot Brawnove tekmece pričakovali moštvo Red Bulla, ki se je pojavilo z novim dirkalnikom, a Biki so vse zapravili na kvalifikacijah.

Na stezo so namreč poslali Vettla z manj goriva, a je obtičal v gneči in zmogel le četrti najhitrejši čas. Na dirki je moral zato med prvimi na postanek, nato pa je v ogradi raztreščil dirkalnik in morda tudi naslov, saj si je v dveh letošnjih dirkah, ko je Button pobral zmagi, zaradi trkov že privoščil popolni ničli.

Na koncu je Mark Webber znova reševal čast Rdečih bikov, ki so v Monaku zaostajali za vzpenjajočo se formo Ferrarija. Enajst točk, prvi start iz prve vrste in prve letošnje stopničke je monaški izplen Scuderie, ki bi z drugačno taktiko morda ogrozila tudi Brawnovo zmago.

Rdeča dirkalnika sta bila prijaznejša do mehkejše različice gum, in če bi startala na tem črnem zlatu, bi se Räikkönen in Massa morda uvrstila višje od tretjega in četrtega mesta. Ferrarijevce vse hitrejši dirkalnik opogumlja, zato šef ekipe Stefano Domenicali zatrjuje, da še niso vrgli puške v koruzo.

Ekipa iz Maranella mora izboljšati aerodinamiko dirkalnika, katere nova evolucija bo na ogled že na naslednji dirki v Istanbulu, kjer bosta rdeča lahko bolje izkoristila prednosti KERS-a kot v preveč zavitem Monaku. A tudi pri Brawnu in drugih ekipah ne bodo počivali, zato si bo znova zanimivo ogledati, kdo je napredoval in kdo nazadoval.

Še posebej morajo garati pri BMW-ju in Toyoti (katastrofalni Monte Carlo, saj so vsi štirje dirkalniki izpadli že na prvem delu kvalifikacij! ) pa pri McLarnu, kjer so na ulicah Monte Carla s hitrimi časi Lewisa Hamiltona na treningih dokazovali, da je njihov dirkalnik pravzaprav odličen, večje težave jim povzroča le eno, sicer zelo pomembno področje.

McLaren-Mercedes ima dober mehanski oprijem, a toliko slabšo aerodinamiko. Ta v Monaku ni tako pomembna kot v Barceloni, zato so srebrni v Kneževini pokazali veliko boljšo formo kot v Španiji. Na njihovo žalost niso osvojili nič točk, ker jih je Heikki Kovalainen pustil v ogradi, Lewis Hamilton pa je vse zapravil na prvem delu kvalifikacij, ko je trčil v Mirabeauu in poleg vpetja, ki mu je preprečilo nadaljevanje, polomil še menjalnik, zaradi menjave katerega je startal kot zadnji.

Mnogi pričakujejo, da bo Brawn na naslednji dirki znova moštvo, ki ga bo treba premagati. Drugi napredujejo, posebej Ferrari in Red Bull, zato lova na presenečenje letošnje sezone še zdaleč ni konec. Vprašanje je le, ali lahko sploh kdo pokvari letošnje slavje ekipe Brawn.

Velika nagrada Monaka – Monte Carlo

Rezultati dirke

1. J. Button (Brawn-Mercedes) 1.40:44, 282 (155, 166 km/h), 78 krogov, 260, 520 km

2. R. Barrichello (Brawn-Mercedes) + 7, 666

3. K. Räikkönen (Ferrari) + 13, 442

4. F. Massa (Ferrari) + 15, 110

5. M. Webber (RBR-Renault) + 15, 730

6. N. Rosberg (Williams-Toyota) + 33, 586

7. F. Alonso (Renault) + 37, 839

8. S. Bourdais (STR-Ferrari) + 63, 142

9. G. Fisichella (Force India-Mercedes) + 65, 040

10. T. Glock (Toyota) + 1 krog

11. N. Heidfeld (BMW) + 1 krog

12. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) + 1 krog

13. J. Trulli (Toyota) + 1 krog

14. A. Sutil (Force India-Mercedes) + 1 krog

15. K. Nakajima (Williams-Toyota)*

*Ni končal dirke, a je uvrščen.

Najhitrejši krog

F. Massa (Ferrari) 1:15, 154 (159, 991 km/h)

Odstopi

H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) – nesreča, R. Kubica (BMW) – zavore, S. Vettel (RBR-Renault) – nesreča, N. Piquet (Renault) – nesreča, S. Buemi (STR-Ferrari) – nesreča

Kvalifikacije

1. J. Button (Brawn-Mercedes) 1:14, 902

2. K. Räikkönen (Ferrari) 1:14, 927

3. R. Barrichello (Brawn-Renault) 1:15, 077

4. S. Vettel (RBR-Renault) 1:15, 271

5. F. Massa (Ferrari) 1:15, 437

Vrstni red voznikov

1. Button 51, 2. Barrichello 35, 3. Vettel 23, 4. Webber 19, 5, 5. Trulli 14, 5 6. Glock 12, 7. Alonso 11, 8. Räikkönen 9, 9. Hamilton 9, 10. Massa 8 . .

Vrstni red moštev

1. Brawn-Mercedes 86, 2. RBR-Renault 42, 5, 3. Toyota 26, 5, 4. Ferrari 17, 5. McLaren-Mercedes 13, 6. Renault 11, 7. Williams 7, 5, 8. BMW 6, 9. STR-Ferrari 5

Mitja Reven, foto: IMAGE-ONE / Bor Dobrin, moštva

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"