Formula 1: VN Nemčije

5. 8. 2008
Deli

Po prvih dirkah sezone 2008, na katerih se je moral Lewis Hamilton privajati na novo vlogo, je mladenič odrasel v le nekaj tednih in stopil v zrele dirkaške čevlje. Zmaga za VN Nemčije je popolnoma njegova zasluga.

Če bi za odlično Hamiltonovo formo na zanj domači VN Velike Britanije v Silverstonu lahko iskali izgovor, da mu je šlo na roko vreme, je s popolnim nemškim koncem tedna, ki ga je kronal s prepričljivo zmago 'brez napak', dokazal, da je končal tranzicijo in postal resen kandidat za naslov prvaka.

Lani se je v svoji prvi sezoni kalil ob dvakratnem prvaku Fernandu Alonsu, ki je vodil srebrno ekipo, a po koncu sezone odšel nazaj k Renaultu. Lewis je tako čez noč postal vodilni dirkač zelo tekmovalnega moštva, težavnost (odgovornost) takšne vloge pa se je v začetku sezone 2008 zrcalila v preštevilnih nepotrebnih napakah, ki so bile predvsem posledica prevelike želje in pregorevanja.

Velikokrat je imel Hamilton težave s preveliko agresivnostjo, ko je njegov dirkalnik prehitro porabljal gume. Britanec je v svoji komaj drugi sezoni velikokrat hotel preveč. Do Silverstona in Hockenheima (tja se je dirka vrnila po letu dni odmora, ko je lani VN Nemčije gostil Nürburgring), kjer je McLaren z razvojem dirkalnika MP4-23 ujel in prehitel glavnega tekmeca Ferrarija, kar je Hamiltonu zagotovo olajšalo prehod, za katerega sta recimo Ayrton Senna in Michael Schumacher potrebovala več let.

Lewis je v nekaj tednih postal zrelejši, navadil se je na vlogo glavnega motorja ekipe, osvojil je letošnji dirkalnik in pozabil na lanskega. McLaren, to dokazujejo tudi časi Heikkija Kovalainena, je dobro kvalifikacijsko formo v zadnjih dirkah pretvoril tudi v konstantno doseganje hitrih časov na dirki, kar je bila še pred nekaj tedni Ferrarijeva prednost.

Kako dominanten je bil Hamilton na suhem asfaltu Hockenheimringa, dokazujejo po 0, 5 do sekunde in več hitrejši časi na krog (na dirki! ) od Ferrarijevih. Kimi Räikkönen je že na začetku vikenda, v petek, zašel v napačno smer z nastavitvami dirkalnika (čeprav so pred dirko moštva v Hockenheimu testirala) in vse do konca dirke mu ni uspelo izboljšati dirkalnika, zato se je s preveč poplesavajočim rdečim bolidom izgubil v povprečju.

Massa, ki se je na Otoku smešil s številnimi vrtenji, je bil tudi tokrat zelo mlačen. Pritoževal se je nad pregrevanjem zavor, ki naj bi bile vzrok za njegov medel zaključek VN Nemčije, v katerem drugouvrščenega Nelsona Piqueta mlajšega ni niti napadel, pa bi ga na papirju zmogel premagati brez večjih težav.

Šef rdečih Domenicali je pojasnil, da bodo morali po dirki raziskati vzroke za počasnost, v Maranellu pa je po polovici sezone že mogoče zaznati alarm. Morda, ali pa gre pri tem le za kisle kumarice, je McLarnu do nadvlade nad Ferrarijem pomagala rešitev štirih obvolanskih ušes: poleg dveh, ki ju dirkača uporabljata za prestavljanje, naj bi drugi dve služili za 'nastavljanje' navora motorja.

Tu naj bi McLaren v pravilih našel luknjo, prav ti ročici pa naj bi bili razlog za Hamiltonovo prepričljivost. Saj se spomnimo VN VB in vrtenja skoraj vseh dirkačev, le Lewis je vozil kot po tirnicah.

Nemčija je postregla s kar nekaj prehitevanji, za pravo začimbo pa je znova poskrbel varnostni avto, ki je zaradi hudega trka Tima Glocka (njegovi Toyoti je na ciljni ravnini počilo zadnje vpetje, zaradi česar je Nemca katapultiralo v zid, a na srečo ni bil poškodovan) prišel na stezo sredi dirke in izničil Hamiltonovo prednost 12 sekund pred Masso.

Brazilca so pri Ferrariju v fazi varnostnega avta poklicali v bokse na zadnji postanek, Lewisa pa je McLaren obdržal na stezi. Ron Dennis je priznal, da je bila to napaka, saj je Hamilton po postanku, ki ga je izvedel približno deset krogov po umiku varnostnega avta, padel na peto mesto in se nato s hitro vožnjo in z brezkompromisnim prehitevanjem Masse in Piqueta (Kovalainen po pričakovanjih Hamiltonu ni delal težav) v manj kot desetih krogih ponovno zavihtel v vodstvo.

Dennis je pojasnil, da so računali na krajšo fazo varnostnega avta (po kateri bi si L. zlahka privozil prednost za zadnji postanek), z 'napako' pa so v Wokingu znova dokazali, da strateško niso najbolje podkovani. Strategija pa je 'štimala' (in se poročila tudi z izjemno srečo) pri Piquetu, ki je startal šele kot 17.

Kazalo je na nov katastrofalen konec tedna mladega Brazilca (moštveni kolega Alonso je startal kot peti! ), a njegov edini načrtovani postanek je sovpadel z Glockovo nesrečo (zaradi varnostnega avta je Nelson mirno opravil s postankom, SC pa je tudi izničil njegov zaostanek, saj je strnil vrsto).

Nelsinho je bil v 37. krogu še štirinajsti, v 39. krogu že tretji, nekaj krogov pozneje pa je celo vodil! Renaultova sreča z nesrečnim pravilom glede varnostnega avta in odprto/zaprto ulico boksov (o tem smo pisali že na prejšnjih dirkah, posebej na VN Kanade, kjer je Hamilton spregledal rdečo luč in trčil v Räikkönena) je po VN Nemčije pošteno razburila Marka Webbra, ki je za prihodnje leto v Vettlu dobil novega moštvenega kolega.

Dirkač Red Bull Racinga je izjavil, da je vesel za Piqueta, a se mu zdi pravilo o varnostnem avtu in ulici boksov popolnoma bizarno, saj lahko dirkač, ki je startal šele kot 17. in v celotni dirki prehitel le en dirkalnik (pa še ta se je zavrtel), skoraj zmaga.

Ne le za naslov prvaka, tudi za četrtega najkonstruktorja letošnje sezone bo še zelo vroč boj. Trenutno Toyoto, Red Bull in Renault ločita le dve točki. Piquetovih osem nemških je za Francoze zlata vrednih …

Velika nagrada Nemčije – Hockenheimring, Hockenheim

Rezultati dirke

1. L. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1.31:20, 874 (201, 290 km/h), 67 krogov, 306, 458 km

2. N. Piquet (Renault) +5, 586

3. F. Massa (Ferrari) +9, 339

4. N. Heidfeld (BMW) +9, 825

5. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) +12, 411

6. K. Räikkönen (Ferrari) +14, 483

7. R. Kubica (BMW) +22, 603

8. S. Vettel (STR-Ferrari) +33, 282

9. J. Trulli (Toyota) +37, 199

10. N. Rosberg (Williams-Toyota) +37, 658

11. F. Alonso (Renault) +38, 625

12. S. Bourdais (STR-Ferrari) +39, 111

13. D. Coulthard (RBR-Renault) +54, 971

14. K. Nakajima (Williams-Toyota) +60, 003

15. A. Sutil (FIF1T-Ferrari) +69, 488

16. G. Fisichella (FIF1T-Ferrari) +84, 093

17. J. Button (Honda) +1 krog

Najhitrejši krog

N. Heidfeld (BMW) 1.15, 987 (216, 700 km/h)

Odstopi

R. Barrichello (Honda) – nesreča, M. Webber (RBR-Renault) – hladilnik olja, T. Glock (Toyota) – polomljeno vpetje/nesreča

Kvalifikacije

1. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:15, 666

2. F. Massa (Ferrari) 1:15, 859

3. H. Kovalainen (McLaren-Mercedes) 1:16, 143

4. J. Trulli (Toyota) 1:16, 191

5. F. Alonso (Renault) 1:16, 385

Vrstni red voznikov

1. Hamilton 58,

2. Massa 54,

3. Räikkönen 51,

4. Kubica 48,

5. Heidfeld 41,

6. Kovalainen 28,

7. Trulli 20,

8. Webber 18,

9. Alonso 13,

10. Barrichello 11 …

Vrstni red moštev

1. Ferrari 105,

2. BMW 89,

3. McLaren-Mercedes 86,

4. Toyota 25,

5. Red Bull 24,

6. Renault 23,

7. Williams 16,

8. Honda 14,

9. Toro Rosso 8

Mitja Reven, foto:? Moštva

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja