Gorske dirke: na Gorjancih premoč Čehov

23. 6. 2014
Deli

Čeprav sta Čeha Vaclav Janik (F3000 Lola B02/50) in Jiri Svoboda (prototip Norma M20F) poskrbela za češko zmagoslavje, saj sta na Gorjance divjala s povprečno (!) hitrostjo 150 km/h, je bilo letos za številne gledalce bolj zanimivo dogajanje med 'avtomobili' in v slovenski razvrstitvi.

Znova nas je namreč počastil s svojim nastopom Bolgar Niki Zlatkov, ki po Evropi navdušuje s svojim 770-'konjskim' Audijem Quattro S1. Nimamo besed za ta izstrelek na štirih kolesih; če ste zgrešili njegov nastop, vam je lahko žal. Zlatkov je na treningih še imel nekaj konkurence (predvsem najhitrejših hrvaških dirkačev in tudi našega Matevža Boha), na koncu dirke pa je ostal sam na vrhu med 'avtomobili', ki to pravzaprav niso več. Od serijskih delov namreč ni ostalo skoraj nič.

Od slovenskih dirkačev je s stezo najhitreje opravil povratnik Vladimir Stankovič (na vodilni fotografiji), ki je najel dirkalnik Radical SR8 LM. »Hitreje po premoru in zgolj 20 kilometrih testov pač ne gre,« je dejal Stankovič, saj s petim mestom v skupni razvrstitvi ni bil najbolj zadovoljen. Pohvalil je moč 2,8-litrskega motorja V8 s 470 'konji' in odzivnost na voznikove ukaze, glavno hibo pa je videl v teži, ki se s 620 kilogrami ne more kosati z dirkalniki F3000 in prototipi Osella in Norma.

Žal so naši najhitrejši dirkači v klasičnih avtomobilih zatajili. Matevž Boh je po odličnem začetku treningov, ko se je z navitim Mitsubishijem Lancerjem boril z Zlatkovom za primat med avtomobili, odstopil zaradi nesreče, na startu pa se ni pojavil sicer prijavljeni Rado Raspet. Zato je bil najhitrejši na slovenskem državnem prvenstvu Peter Marc (Mitsubishi Lancer EVO IX), saj formule in prototipi ne štejejo v seštevek DP-ja, drugi je bil Davor Ivič z razširjenim Nissanom 240SX S14, tretji pa inženir v tovarni Revoz (ki je bil, mimogrede, tudi glavni sponzor dirke) Matej Grudnik (Renault Twingo R2 EVO).

V diviziji I je na treningih najbolje kazalo povratniku Denisu Saviču (MG ZR 105), toda na dirki je moral priznati premoč aktualnemu prvaku v tej diviziji Andreju Prelcu (Suzuki Swift GTi). Odličen tretji je bil še en povratnik, Primož Kostanjšek. Precej dela pa so imeli mehaniki pri Manuelu Dessardu (MG ZR 105), saj je na treningih precej poškodoval prednji del dirkalnika (predvsem hladilnike), nato nadaljeval, na koncu pa kljub trudu ostal brez uvrstitve.

Glede na dejstvo, da so imeli organizatorji zadnja leta težave s skromnim številom prijavljenih dirkačev, je letošnjih 117 voznikov na startu lep obliž na pekočo rano. Šli so celo korak dlje: s statusom kandidata za evropsko prvenstvo so malce potipali, kaj jim poleg daljše steze (zdaj 4,3 kilometra, za EP pa bi morala biti še 800 metrov daljša) in boljše asfaltne podlage še primanjkuje ...

Prihodnja dirka bo 10. avgusta v Lučinah. (AMr)

Foto: Uroš Modlic

Rezultati:
1. Vaclav Janik ČEŠ F3000 Lola B02/50 5:09,70
2. Jiri Svoboda ČEŠ Prototip Norma M20F + 3,76
3. Laszlo Szasz HRV F3000 Reynard Zytek + 6,61
4. Petr Trnka ČEŠ Formula Gloria C8FT + 9,56
5. Vladimir Stankovič SLO Radical SR8 LM + 15,50
6. Marietto Nalon ITA F3000 Leyton House + 16,03
7. Herman Waldy AVT Formula 3 Dallara + 27,63
8. Nikolay Zlatkov BUL Audi Quattro S1 +30,31
9. Uberto Bonucci ITA Prototip Osella PA 9/90 + 30,33
10. Istvan Kavecz HRV BMW E90 + 38,96

DIVIZIJA I:
1. Andrej Prelc SLO Suzuki Swift GTi  6:25,32
2. Denis Savič SLO MG ZR 105 + 5,96
3. Primož Kostanjšek SLO Škoda Felicia Kit Car + 25,91

VSI REZULTATI

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja