Gorske dirke: Na Roglo z 248 km/h!

26. 6. 2007 | Aljoša Mrak
Deli

Lani smo na Rogli videli zmago Vladimirja Stankoviča in rekord proge Hermanna Waldyja, letos pa sta najhitrejša voznika zamenjala vlogi. Avstrijec je namreč zmagal za pičli dve stotinki sekunde!

V drugi tekmovalni vožnji je Vladimir Stankovič (Lola Ford F3000) kljub vodstvu zaostal za večnim tekmecem, izkušenim Avstrijcem Hermannom Waldyjem (Reynard 94 D F3000) kar dobrih sedem desetink, zato je o zmagovalcu odločala zadnja vožnja.

Ljubljančan je dal vse od sebe, se na 1.500 metrov visoko Roglo povzpel s časom 1:33, 172 in tako postavil nov rekord steze! A Waldy je izkušeno odpeljal tudi tretjo vožnjo - čeprav je bil malce počasnejši od Ljubljančana, je s hitrostjo 248 km/h (izmerjeno nekaj sto metrov pred prvo ‘šikano’! ) le minimalno zaostal in si tako zagotovil največji pokal prireditve. Razlika po treh tekmovalnih vožnjah? Le dobri dve tisočinki sekunde, kar je nedvomno najmanjša razlika v zgodovini slovenskih dirk!

Žal je na dirki odstopil Nemec Patrik Zajelšnik (prototip Osella PA 20 S), sicer zmagovalec prve dirke za državno prvenstvo, saj je s počasnejšim prototipom poskušal držati korak z močnejšima formulama, vendar je tik pred šikano prepozno zaviral, se zavrtel in odstopil. Odličen tretji je bil Nemec Georg Plasa, ki nastopa z BMW-jem, ki v svojem drobovju skriva poskočen motor V8 Judd.

Prav tako kot v skupni razvrstitvi je bilo zanimivo in napeto tudi na državnem prvenstvu, na katerega se uvrščajo le ‘turistična vozila’. Aktualnega prvaka Igorja Deklevo (Alfa Romeo Alfa 156 ST) sta izzvala dva voznika precej predelanih gorskih specialk - Samo Valant in Milan Bubnič, ki se vozita z Lanciama Deltama z okoli 450 do 500 domačimi ‘konji’.

Lani je bil neulovljiv Dekleva, letos pa je imel svoj dan Primorec Bubnič, ki je izkoristil vso konjenico in se zavihtel prav na vrh razvrstitve državnega prvenstva. Drugi je bil Dekleva mlajši, sin znane dirkaške družine Dekleva (njegov oče Slavko je kar nekajkrat osvojil naslov prvaka! ), odličen tretji pa Madžar Laszlo Hernadi, ki je z BMW-jem skupine A prijavljen na slovensko državno prvenstvo. Na žalost je tik pred prvo tekmovalno vožnjo razobesil belo zastavo Samo Valant, saj mu je pri vožnji proti startu odpovedala bencinska črpalka, pa tudi Pregartner se tokrat ni prijavil na slovensko prvenstvo. Verjetno zato, ker bi moral njegov Porsche tokrat na tehtnico . .

Lahko bi rekli, da v diviziji III ni nič novega. Aleš Prek (Honda Civic Type R) je znova pokazal, da je rojen prvak, saj ga niti domačinu Mateju Grudniku iz kluba V-racing Velenje (Renault Clio RS) ni uspelo ogroziti, s tretjim mestom pa se je na koncu lahko pohvalil izkušeni Alojz Udovč, ki nastopa s podobnim avtomobilom francoskega izdelovalca. V najšibkejših divizijah družina Miklavčič ne popušča, saj sta tako Tadej (Suzuki Swift GTI) kot tudi Vasja (Fiat Seicento Sporting) na Primorsko odnesla največja pokala v svojih divizijah. V pokalu Zastava Yugo je Franjo Merkač (Klub modri dirkač) vodil četico šestih voznikov, ki nastopajo v podobni srbski tehniki.

Gorska dirka Rogla je znova uspela. Odlična organizacija, lep vozni park, prijetno vzdušje in še bil lahko naštevali, so razlogi, da si je ta dirka že prislužila ime mini Ilirska Bistrica. Čeprav s tem V-Racingu kot organizatorju delamo krivico. Z odličnimi danostmi, kot jih imajo na Rogli, z brezhibno organizacijo (kamor lahko uvrstimo tudi nov asfalt v zadnji ‘šikani’ in kar 400 metrov nove odbojne ograje) pa tudi z večjo promocijo dirke se bodo zelo verjetno spet potegovali za naslov najboljšega organizatorja dirke za avstrijsko državno prvenstvo, ki so ga osvojili že lani. Čeprav dirka nad Ilirsko Bistrico velja za vzor (kar dokazuje tudi uvrstitev v elitno evropsko prvenstvo), je bilo vsaj lani Avstrijcem očitno boljše in prijetneje na Rogli. Bo tudi letos podobno?

Skupna razvrstitev:

1. Hermann Waldy (AVT, Reynard 94 D F3000) 4:41, 122

2. Vladimir Stankovič (SLO, Lola Ford F3000) + 0, 021

3. Georg Plasa (NEM, BMW 320 V8 Judd) + 10, 133

4. Herbert Pregartner (AVT, Porsche 911 GT2) + 14, 594

5. Miroslav Fajkus (ČEŠ, Lucchini P3-95M) + 18, 792

6. Marietto Nalon (ITA, Lola Zytec F3000) + 20, 335

7. Felix Pailer (AVT, Lancia Delta Integrale) + 21, 848

8. Gabriella Pedroni (ITA, Lola 399/50) + 23, 808

9. Marjan Smrdelj (SLO, Lola F3000) + 24, 438

10. Franz Nowak (AVT, Lancia Delta Integrale) + 30, 214

13. Milan Bubnič (SLO, Lancia Delta Integrale) + 39, 126

14. Igor Dekleva (SLO, Alfa Romeo Alfa 156 ST) + 42, 174

18. Laszlo Hernadi (MAD, BMW M3) + 49, 397

DIVIZIJA I:

1. Vasja Miklavčič (Fiat Seicento Sporting) 6:58, 739

2. Luka Kropivšek (Fiat Seicento Sporting) + 7, 716

3. Nejc Juhant (Fiat Seicento Sporting) + 19, 347

DIVIZIJA II:

1. Tadej Miklavčič (Suzuki Swift GTI) 6:17, 553

2. Igor Cotič (Suzuki Swift GTI) + 6, 178

3. Guglielmo Vallisneri (ITA, Citroën AX GTi) + 14, 408

DIVIZIJA III:

1. Aleš Prek (Honda Civic Type-R) 5:58, 287

2. Matej Grudnik (Renault Clio RS) + 1, 890

3. Alojz Udovč (Renault Clio RS) + 17, 109

Fotogalerijo z dirke si lahko ogledate na blogu našega fotografa Aleša Pavletiča.

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel