Gorske dirke: Petrol Sevnica 2008

22. 5. 2008 | Aljoša Mrak
Deli

Če je spolzko, je divja dirkaška konjušnica prej omejitev kot prednost. To sta nad Sevnico, kjer je potekala prva letošnja dirka za DP, dokazala tako Čeh Dan Michl kot tudi naš Sašo Horvat.

Čeprav rezultati tega ne dokazujejo, so bile na startu sevniške proge kar štiri zmogljive formule F3000 in dva prototipa. A spremenljivo vreme, predvsem pa drseča in nepredvidljiva proga sta bila glavna krivca, da je cilj videl le en od ‘zvezdnikov’ 11. dirke nad Impoljco.

Čeh Dan Michl, ki vozi zelo poseben dirkalnik Michl 0803 (v bistvu je to Lotusova osnova, vendar obdana z oblogo iz ogljikovih vlaken), je presenetljivo ugnal vse domače mojstre, ki sedijo v zmogljivih štirikolesno gnanih dirkalnikih. Zmaga Čeha za samo šest desetink je presenečenje, še večje pa je zmagoslavje Saša Horvata v Mitsubishiju Lancerju osme evolucije.

Hitri Horvat, ki se ga iz preteklih let spominjamo kot večkratnega zmagovalca v diviziji V z dirkalnikom Renault Clio Williams skupine A, je tokrat premagal tudi Sama Valanta, Milana Bubniča in Sandija Boha. Zakaj omenjamo prav te tri? Ker je Horvat s 400 ‘konji’ v Lancerju skupine F premagal dve izredno zmogljivi Lancii (približno 500 ‘konjev’) in Lancerja, ki ima kar okoli 600 ‘konjev’.

Seveda Lancii prvaka Bubniča in Valanta že poznamo ? Valantova ima zaradi nove elektronike zdaj približno 30 ‘konjev’ več, nova Bubničeva (narejena pri Gabatu) pa še ni nared. Vprašanje je, ali bo letos sploh odpeljala kakšen kilometer. Po Bubničevih besedah bo aktualna spet dobila motor skupine A in se bo verjetno ponovno pojavila na reliju, čeprav bi za letošnjo dirko okoli Ajdovščine najraje najel Mitsubishija Lancerja.

Za Boha so s Peljhanovo pomočjo naredili pravo zverino, saj je 600-'konjski' motor prišel iz Velike Britanije, menjalnik pa iz Amerike. Podobno kot Lancii tudi Mitsubishija na startu kar izstreli iz mesta!

A nepredvidljiva podlaga je terjala svoj davek. V prvi nedeljski vožnji je s ceste najprej zapeljal Sandi Boh, potem pa še Čeh Milan Kasparek (Audi TT-R DTM) in Aleksander Zajelšnik (prototip Osella BMW PA 20S). Nato so vozniki prototipov in formul 3000 začeli bojkotirati dirko, saj se jim je zdela podlaga preveč nevarna. Edini, ki je v čast organizatorju in gledalcem odpeljal vse tri tekmo­valne vožnje do konca, je bil Italijan Marietto Nalon (Lola T95 Zytek F3000).

Bravo, moral bi dobiti pokal vsaj za športno držo, imenovano tudi ferplej! Bojkot je kaplja čez rob in verjetno bo treba za prihodnje leto zamenjati asfaltno podlago, sicer vozniki najhitrejših dirkalnikov ne bodo več hoteli na razgibano in načeloma zelo priljubljeno progo med Impoljco in Studencem.

V najšibkejši diviziji I je prepričljivo zmagal Denis Savič, ki je izkoristil izvrstno Roverjevo podvozje in sekvenčni menjalnik. V pokalu Yugo je bil najhitrejši Franjo Merkač, ki je s 23. mestom v skupni razvrstitvi dokazal, da so na spolzki progi pomembni tudi prava linija, občutek in pogum.

V diviziji II je do zadnjega metra steze spet potekal zagrizen boj med prvakom Alešem Prekom (Honda Civic Type-R) in Matejem Grudnikom (Renault Clio RS). Sicer je bil favorit Vrhničan (tudi zaradi novejšega dirkalnika), a tokrat je bil pogumnejši Velenjčan v Cliotu. Čeprav je Honda še vedno stare oblike, je po Prekovih besedah močnejša in lažja (star dirkalnik je romal v Makedonijo).

V novem pokalu Renault Clio RS, ki si ga je zamislil Darko Strahinič, smo videli le štiri dirkalnike. Ker so glavni razlog za manjše število dirkačev težave z dobavami dirkalnikov, lahko v nadaljevanju pričakujemo še več lepotcev. Na prvi dirki je bil seveda favorit Igor Dekleva, ki dirkalnik najbolje pozna, zato njegova zmaga ni presenečenje, odličen drugi je bil Hrvat Dan Lipoščak (po treningih so morali ? seveda z dovoljenjem Strahiniča, vodstva dirke in drugih dirkačev v pokalu ? po drug dirkalnik, saj je na njegovem odpovedal motor), tretja pa je bila vedno nasmejana Špela Fabijan.

Na dirki je bilo še veliko dogajanja, omenimo naj težave Andreja Skrbinška, ki je pri sekanju ovinkov prebil karter motorja pri Peugeotu 206, odsotnost Vladimirja Stankoviča (še ni popravil elektronike), prve kilometre Alojza Udovča z novim Clio RS (ki bo prihodnje leto postal R3, nato pa bo zapeljal med dirkalnike relija), nov dirkalnik Patrika Zajelšnika (prototip je zamenjal s konkurenčnejšim F3000) in Turkov najem Komelovega dirkalnika (Rok še čaka na sekvenčni menjalnik). Prihodnja dirka bo 8. junija na Gorjancih.

Skupna razvrstitev

1. Dan Michl (ČEŠ, Michl 0803) 06.54:47

2. Sašo Horvat (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) +0, 62

3. Samo Valant (SLO, Lancia Delta Integrale) +0, 87

4. Milan Bubnič (SLO, Lancia Delta Integrale) +14, 67

5. Asja Zupanc (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) +26, 54

6. Matej Grudnik (SLO, Renault Clio RS) +28, 57

7. Aleš Prek (SLO, Honda Civic Type-R) +31, 57

8. Igor Dekleva (SLO, Renault Clio RS Cup) +32, 10

9. Oskar Kral (ČEŠ, Škoda 130 RS) +37, 34

10. Andrej Skrbinšek (SLO, Peugeot 206) +37, 30

Divizija I:

1. Denis Savič (Rover M6 ZR-105) 7:38, 71

2. Igor Cotič (Suzuki Swift GTI) 7:46, 56

3. Franjo Merkač (Zastava Yugo 1300) 7:49, 19*

*zmagovalec v pokalu Yugo

Divizija II:

1. Matej Grudnik (Renault Clio RS) 7:23, 04

2. Aleš Prek (Honda Civic Type-R) 7:26, 04

3. Domen Menard (Renault Clio RS) 7:42, 93

Pokal Renault Clio RS:

1. Igor Dekleva (SLO, Renault Clio RS Cup) 7:26, 57

2. Dan Lipuščak (HR, Renault Clio RS Cup) 7:33, 14

3. Špela Fabijan (SLO, Renault Clio RS Cup) 7:41, 67

Aljoša Mrak, foto:? Saša Kapetanovič

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol