Gorske dirke: Petrol Sevnica 2009

8. 6. 2009 | Aljoša Mrak
Deli

Vladimir Stankovič je dokazal, da je bil nakup nove formule F3000 Reynard KL1 zadetek v polno. Z novim slovenskim rekordom steze v Sevnici je povsem povozil tekmeca Nalona in Smrdelja. Med turističnimi avtomobili pa je znova slavil Sašo Horvat v Mitsubishiju Lancerju devete evolucije!

Nov asfalt na najbolj problematičnem delu steze med Impoljco in Studencem je pripomogel, da so vozniki formul in prototipov mirneje spali, nekaj dobre volje na naši prvi gorski dirki pa je prineslo lepo (beri: suho) vreme. Zato je Vladimir Stankovič izkoristil boljše razmere kot prejšnja leta in novejšo tehniko ter prepričljivo slavil s slovenskim rekordom steze.

»Še vedno nismo odpravili težav z zavorami, sicer bi popravil še absolutni rekord, ki ga je leta 2005 dosegel Slovak Jaroslav Krayci, « je bil prepričan Stankovič, ki mu je telemetrija izmerila 216 km/h največje hitrosti. Tako ostaja rekord steze 1:52, 82, medtem ko je novo slovensko merilo 1:55, 17 (prej 1:56, 79).

Drugi je bil Marietto Nalon, ki naj bi odpeljal celo DP, tretji pa Marjan Smrdelj. Žal Italijan in Postojnčan nista bila dorasla Ljubljančanu, saj sta v treh vožnjah zaostala kar 15 oziroma 17 sekund.

Veliko bolj napeto je bilo med turističnimi avtomobili. Sašo Horvat, ki je prvič sedel v 700-'konjskem' Lancerju skupine F, je znova dokazal, da mu steza nad Sevnico leži. Podobno kot lani je znova slavil, čeprav mu je na sobotnih treningih odpovedal menjalnik.

»Ker smo čez noč popravili menjalnik kar s serijskim materialom, sem moral biti z dirkalnikom bolj nežen. Zato sem speljeval pazljiveje pa tudi motorja nisem priganjal v najvišje vrtljaje, « je povedal Mariborčan, ki si je za letošnjo sezono omislil tudi nov spremljevalni tovornjak.

Horvatov dosežek je še toliko bolj navdušujoč, če vemo, da zaradi poškodbe kolena ni nastopil na gorskih dirkah od lanske Rogle. Sandi Boh mu je bil do druge tekmovalne vožnje precej blizu, nato pa se je na Peljhanovem Lancerju skupine F snela cev za vodo, kar je pomenilo manjšo savno za Ljubljančana, predvsem pa izgubo koncentracije in slabši čas.

»Med tem in Bohovim dirkalnikom ni večje razlike, le da je njegov še bolj dodelan. Na naslednjih dirkah naj bi zopet sedel v svojem dirkalniku, saj naj bi ga končali do Gorjancev, « je bil Peljhanov odgovor na vprašanje, zakaj Boh vozi njegov dirkalnik skupine F.

V nasprotju s Horvatovim Lancerjem, pri katerem se hvalijo s 700 'konji', pa Peljhan daje večji poudarek navoru. »Tale moj dirkalnik ima okoli 600 'konjev', predvsem pa je navora za okoli 800 Nm od 3.500 vrtljajev, kar je na gorskih dirkah pomembnejše, « je dejal idrijski šampion.

Zalomilo pa se je tudi Igorju Deklevi, ki je skupaj z očetom Slavkom na Švedskem kupil Alfo 155 in 156, obe skupine ST. »Žal nismo mogli dobiti elektronike, zato na tej dirki nastopam s pokalnim Cliom. Že na naslednji bom verjetno sedel v hitrejši Alfi 155 ST, saj bo najprej pripravljena, nato pa proti koncu sezone že v najhitrejši 156 ST, « je povedal Dekleva. Eno od dveh bodo nato najverjetneje prodali, čeprav oče Slavko še ni rekel zadnje besede v dirkanju.

V diviziji I je slavil vedno hitri Denis Savič, ki je znova izkoristil odlično lego in sekvenčni menjalnik v svojem Roverju, v pokalu Yugo pa Franjo Merkač. V diviziji II je Aleš Prek znova dokazal, da je v navezi s hitro Hondo Civic vedno nevaren tudi močnejšim dirkalnikom, v diviziji III pa je bil najhitrejši seveda Sašo Horvat. Letos ni skupnega zmagovalca, kar je skupaj s prijavami v DP še ena izmed ne najbolj posrečenih domislic zveze AŠ2005.

Recesija se pozna tudi na gorskih dirkah, saj je na cilj sevniške dirke privozilo le 32 dirkačev. Manjkali so Samo Valant, Milan Bubnič, brata Zajelšnik, Skrbinšek . . Upajmo, da bo v prihodnje bolje, čeprav so obeti za Gorjance (zopet) slabi.

Rezultati

1. Vladimir Stankovič (SLO, F3000 Reynard KL1) 05:46, 91

2. Marietto Nalon (ITA, F3000 Lola Zytek B 99-50) + 15, 63

3. Marjan Smrdelj (SLO, F3000 Lola Zytek) + 17, 03

4. Sašo Horvat (SLO, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 42, 74

5. Sandi Boh (SLO, Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 52, 01

6. Laszlo Hernadi (MAD, Mitsubishi Lancer EVO VIII) + 57, 36

7. Aleš Prek (SLO, Honda Civic Type-R) + 58, 00

8. Romano Degan (ITA, prototip GI-PI Cosworth B.C.) + 1:01, 54

9. Slavko Zorman (SLO, Renault Clio Williams) + 1:01, 92

10. Igor Dekleva (SLO, Renault Clio Cup) + 1:03, 79

DIVIZIJA I:

1. Denis Savič (Rover M6 ZR-105) 7:11.52

2. Miha Prek (Volkswagen Polo 1.4) 7:21, 30

3. Zoran Poglajen (Suzuki Swift GTi) 7:24, 67

DIVIZIJA II:

1. Aleš Prek (Honda Civic Type-R) 6:44, 91

2. Slavko Zorman (Renault Clio Williams) 6:48, 83

3. Alojz Udovč (Renault Clio R3) 6:52, 23

DIVIZIJA III:

1. Sašo Horvat (Mitsubishi Lancer EVO IX) 6:29, 65

2. Sandi Boh (Mitsubishi Lancer EVO VIII) 6:38, 92

3. Igor Dekleva (Renault Clio Cup) 6:50, 70

Aljoša Mrak, foto: Aleš Pavletič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja