Nürburgring: Opel Motorsport praznuje 111 let

14. 8. 2014
Deli

Opel je s slovitim nemškim dirkališčem Nurburgring neposredno povezan, saj so se prav na tej stezi leta 1969 vrnili v avtomobilski šport po uspešnih predvojnih časih. V počastitev tega dogodka so se udeležili prireditve 42.Oldtimer Grand Prix, kjer so pokazali vse svoje poskočneže: od dirkalnika Opel Motorwagen 10/02 PS iz leta 1903 do Corse OPC, veliko pozornost pa so vzbudili Rekord C Black Widow, Rally Kadett, Manta A Irmscher, Ascona B Group 2 in Kadett C GT/E!

Najzanimivejši so bili seveda najstarejši. Tisti beli je bil izdelan leta 1903 in je že kmalu po nastanku zmagoval v lahko kategoriji dirkaškega razreda II (z največjo močjo do 10 'konjev'). Dirkač Fritz Opel je s sovoznikom Carlom Jörnsom zmagal na kar 288 dirkah, zato ni čudno, da je dirkalnik restavriran kot Opel Classic. 

Drugi je izvirni dirkalnik Grand Prix iz leta 1913, ki ga je poganjal štirilitrski štirivaljnik s šestnajstimi ventili (!) in z odmično gredjo v glavi motorja z navpičnim pogonom. Leto dni mlajši dirkalnik je namenjen popravljanju rekordov, saj je bil z delovno prostornino 12,3 litra in 260 'konji' zelo poskočen. Na žalost je Opel leta 1926 uradno zaključil s tovarniško podporo avtomobilskemu športu.

Je pa zato Opel pustil globoko sled v reliju. Leta 1968 je 150-'konjski' Rekord C zapeljal na start dirke v Zolderju in to s tovarniško podporo, čeprav uprava Opla o tem ni nič vedela!

Nato so Oplovi dirkalniki postali rumeni, saj je bila to barva dirkaških specialistov Steinmetza in Irmscherja. Le kdo se ne spomni Opel Kadetta B (tudi z dirkaškim paketom Kadett Rallye 1900), Manto A za 24-urno belgijsko vztrajnostno dirko Spa, Ascono A z Walterjem Röhlom za volanom, Kadetta C GT/E (s katerim so bili drugi v razvrstitvi svetovnega prvenstva v reliju med izdelovalci), Ascono A in kupeja Commodore B GS/E, s katerim sta Röhrl in Berger leta 1973 debitirala na reliju Monte Carlo? (AMr)  

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"