Reli DP: Na letošnjem Saturnusu je zmagal Hermann Gassner mlajši

24. 5. 2014
Deli

25-letni Nemec Hermann Gassner mlajši je z Mitsubishijem Lancerjem EVO X R4 zmagal pred svojim očetom, prav tako Hermannom Gassnerjem, ki prav tako nastopa z Lancerjem desete evolucije razreda R4, tretji pa je bil Čeh Vojtech Štajf (Subaru Impreza WRX STI). Odličen četrti in prvi z dirkalniki na prednji pogon pa naš prvak Aleks Humar (Renault Clio R3 Maxi), medtem ko sta favorita 37. relija Saturnus razočarala.

Če smo pričakovali turški vpad in ukrajinsko revolucijo, sta Yagis Avci (Mini John Cooper Works RRC) in Oleksandr Saliuk (Ford Fiesta R5) razočarala. Prvi kot štirikratni turški prvak in nekdanji tako rekoč tovarniški voznik Forda, čeprav je z Minijem nastopil šele tretjič, drugi kot lani drugouvrščeni na Saturnusu, letos pa napovedan s še zmogljivejšim dirkalnikom Ford Fiesta R5. Toda Turk je lahko priplezal le do petega mesta v skupni razvrstitvi, medtem ko je Ukrajinec odpovedal nastop zaradi krize v svoji državi. Čudno, a ni ta kriza že kar nekaj časa?

Medtem ko je Avci v bistvu nabiral pike za turško prvenstvo, saj z vsakim nastopom v tujini dobi dodatni bonus za svoje državno prvenstvo, sta Gassnerja merila predvsem na FIA evropski reli pokal s koeficientom 3 in mednarodni pokal Mitropa. Njun izkupiček? Stoodstotni, saj je mlajši zmagal v skupni razvrstitvi našega relija, starejši pa se je po odstopu hitrega Nemca Manuela Koesslerja (Subaru Impreza STI R4 TMR) trenutno otresel najhujšega tekmeca.

Aleks Humar je v soboto zjutraj še malce gledal čez ramo, saj se mu je na vsega 10 sekund razlike približal presenetljivo hitri Aljoša Novak (od Šebalja najet Mitsubishi Lancer EVO IX), ki je bil hitrejši tudi kot bolj navožena Asja Zupanc in Jani Trček v podobnem dirkalniku. Na šesti hitrostni preskušnji je moral najprej priznati premoč tehnike Trček, potem na osmi HP še Zupanc, najhujšo nesrečo pa je doživel Kristijan Širok s Peugeotom 306. Dirkalnik je bil kar pošteno predelan, na srečo pa posadka ni bila poškodovana. Po tehničnih težavah Aljoše Novaka (in prebiti gumi na zadnji HP) je bil drugi v DP Rok Turk s Peugeotom 208 R2, za njim pa se je uvrstil še Alan Pajk (prav tako 208).

V diviziji I si je prislužil največji pokal Martin Mlinar (MG ZR 105), vendar je bil po cilju diskvalificiran. Toda prehitel je tudi vedno hitrega Jana Mraka, ki prav tako nastopa z MG ZR 105. A da je bil že nastop za Mraka zmaga, so poskrbeli prijatelji mehaniki, ki so do zadnjega trenutka sestavljali dirkalnik. Za pozabljivce naj povemo, da je Jan MG-ja tako predelal v Avstriji, da so morali vso kramo preložiti v novo karoserijo. Na koncu je zmagal Matjaž Mihevc (Škoda Fabia), Mrak je bil drugi, Simon Rončel (Suzuki Swift) pa tretji.

Letošnji reli Saturnus je zadovoljil v športnem smislu, kar nekaj pripomb pa je bilo na organizacijo. Rampa je bila spet skrita na gradbišču Stožic, kar je mogoče tudi posledica očitno veliko bolj eminentnih športnih in drugačnih dogodkov v prestolnici, saj so košarkarji zasedli Kongresni trg, maturantje Gospodarsko razstavišče in odbojkarji dvorano Stožice. Superspecial ni več dobil neposrednega televizijskega prenosa, nekateri mediji (med njimi tudi Avto magazin) pa tudi ne vabila na tiskovne konference. Ali je za to krivo pomanjkanja denarja, saj je dolgoletni glavni sponzor Hella odpovedal sodelovanje, zato je morala priskočiti na pomoč še zveza AŠ2005 z dvajsetimi tisočaki? Mogoče. Zakaj pa tudi prej ni bilo veliko bolje? (AMr)

FOTO: Uroš Modlic

REZULTATI

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja