Reli DP: V Vidmu slovenski proti evropskemu

2. 9. 2012
Deli

Aleks Humar (Škoda Fabia S2000) je imel po predčasni osvojitvi naslova slovenskega prvaka v Italiji le eno željo: pokazati in dokazati, da smo enakovredni našim zahodnim sosedom. Merilo je bil kar aktualni evropski prvak Luca Rossetti s podobnim dirkalnikom.

Naša najboljša posadka Aleks Humar-Florjan Rus je svojo nalogo opravila več kot samo dobro, saj sta morala priznati premoč le dvema dirkalnikoma Ford Focus WRC in nekdanjemu tovarniškemu dirkaču Peugeota in Abartha, ki letos nastopa s turško licenco v Škodi, Italijanu Luci Rossettiju. »Razen olja na tretji hitrostni preskušnji, ki ga je pustil eden od Focusov WRC, ko sem nekajkrat bolj zgledal kot drifter kot pa voznik relija, nisva imela nobenih težav,« je bil vesel Humar, ki je tisti dobri dve minuti razlike v primerjavi z Rossettijem pripisal predvsem hitrim odsekom proge. Prav ti odseki so bili tudi najbolj spolzki, zato je lanski zmagovalec te dirke Rossetti imel nedvomno prednost poznavanja (domačega) terena. No, Humar in Rus sta bila edina, ki sta v soboto odpeljala šest hitrostnih preskušenj, saj so naši drugi prevozili samo štiri. Dve sta bili po gorenju že prej omenjenega Focusa WRC in hudi nesreči italijanskega dirkača s Fiatom Puntom S1600 v zadnjem ovinku relija (!) odpeljani kot etapa, saj so morali zagotoviti pomoč, pa tudi ozke cestice niso omogočale varnega prehoda. Od 110 dirkačev na startu (plus 52 starodobnikov, ki so imeli svojo dirko), od tega kar 27 slovenskih, jih je cilj doživelo le 81.

Reli Alpi Orientali zaradi prevelikega števila organizatorjev letos ni veljal za italijansko državno prvenstvo CIR (Campionato Italiano Rally), pač pa zgolj za pokal TRA (Trofeo Rally Asfalto), tri pokale (Citroën, Renault in Suzuki), pokal Mitropa ter seveda naše prvenstvo. Paša za oči so bili tudi starodobniki, saj so se v Vidmu ustavili tudi tisti, ki nastopajo na evropskem in italijanskem prvenstvu starodobnih vozil za reli. Ker v CIR-u niso dovoljeni dirkalniki WRC, na asfaltnem TRA-ju pa ja, s strani organizatorjev ni bilo veliko slabe volje. Videli smo lahko od dirkalnikov WRC do najnovejših Fabij ali 207 S2000, od pokajočih DS3 R3T in Cliov R3 pa do pregrešno lepih starodobnikov Lancia Rally 037, razširjenih Porschejev 911, Fordov Escortov in Oplov Kadettov. V bistvu so organizatorju prekrižali načrte le v Upravni enoti, saj jim zaradi varnosti niso dovolili izpeljati petkov superspecial sredi mesta. Neuradno smo izvedeli, da so zahtevali kar 60 poklicnih redarjev, na kar pa organizatorji niso hoteli pristati, saj so imeli svoje ljudi. Na koncu se je odločitev o odpovedi izkazala za pametno, saj je močno deževalo, pa tudi superspecial bi zaradi velikega števila nastopajočih trajal predolgo.

Grob asfalt in veliko zahtevnih vzponov ter nevarnih spustov je kombinacija, kjer tehnika zelo trpi. Zato ni čudno, da je imelo veliko naših dirkačev težave z odpovedjo zavor. Med njimi lahko prištejemo Boštjana Logarja (Peugeot 206 R3), Marka Jerama (Citroën C2 R2 Max), Aljošo Novaka (Škoda Fabia R2), Miho Preka (Škodo Fabia R2), nekaj pa je bilo tudi dirkačev z velikimi očmi v diviziji I. Proti koncu dirke pa so se začeli odstopi in dodatne težave. Darku Peljhanu (Mitsubishi Lancer) je potrgalo vijake na kolesu, Novaku je odpovedala polgred, Jeram je prebil prednjo gumo, Alenu Pajku (Citroën C2 R2 Max) je odpovedal servovolan, Mitji Slejku (Renault Clio Williams) je dobesedno 'skurilo' elektroniko, Mateju Grudniku (Renault Twingo R2) je odtrgalo vijaka na nosilcu menjalnika, Boštjan Logar in Jan Medved (Peugeot 206) pa sta se ukvarjala s sklopkama, ki nista hotela slišati o trdem delu. Oba sta sicer videla cilj, vendar z veliko sreče. Med vozniki smo pogrešali Friderika Vajnhandla s Fordovo Fiesto R2. »Ni denarja in za letos je očitno konec, čeprav bom poskušal za Idrijo nekaj najeti,« je bil zelo žalosten Šentiljčan, ki je namesto dirkaškega kombinezona v servisni coni v Čedadu oblekel tistega za mehanika. Z mislimi je v bistvu že v sezoni 2013.

V diviziji II je bilo vroče. Kasnejši zmagovalec Boštjan Logar je z novim sovoznikom Darkom Lahom najprej ostal brez interfona (povezave med voznikom in sovoznikom), nato pa še brez zavor. Zato je v ovinku poskušal rešiti težavo z uporabo ročne zavore, a se je zavrtel. Ko je nato obračal v pravo smer, je še nasedel, za zaključek pa še prehitel dva počasnejša dirkača. »Če je bil začetek relija poln smole, pa je bil zaključek odličen. No, nekaj sreče sva z Darkom le imela, saj sklopka še ene HP ne bi zdržala,« je dejal Logar. Zanimiva tudi zgodba Alana Pajka. Verjetno največje presenečenje letošnje sezone je bil v začetku relija precej žalosten, saj je sovoznik naredil napako in po njegovih besedah dve minuti prezgodaj vstopil v časovno kontrolo. To se kaznuje s časovnim pribitkom dveh minut, vendar končni rezultati kažejo, da sta posadka Pajk-Ošlaj dobila le deset sekund pribitka – za prepozni vstop! Tako sta kljub težavam z odpovedjo servovolana osvojila drugo mesto v diviziji, kar je lep obliž težavnemu reliju. »Nikomur ne privoščim, da mu servovolan odpove na takem reliju. Ker nisem hotel izgubiti preveč časa, sem nekaj časa na vso moč vrtel volanski obroč zgolj z rokama, nato sem si pomagal še z upiranjem noge, vse skupaj pa so kmalu popestrili še krči,« je povsem izmozgan na cilju pripovedoval Pajk. Odličen tretji je bil Jan Medved, ki je še tik pred relijem iskal sovoznika, na koncu pa se dogovoril z izkušeno Marijo Kogej. »Na začetku relija so imeli drugi težave, midva pa ne. Popoldan pa sem nekje očitno prebil gumo, pa tudi sklopka nam je začela nagajati, « je dejal Primorec, ki živi nedaleč stran na naši strani meje.

Veliko se je dogajalo tudi v diviziji I. Prvi šok relija se je zgodil na prvi sobotni HP, ko je Niko Lovišček (Renault Clio 1.4 16V) v cilju ostal brez zavor, zato se je povsem nemočen močno zaletel v zadek dirkalnika Volkswagen Polo 1.4 16V Mateja Oblaka, ki je po cilju stal na časovni kontroli. »Saj vem, da se lahko zgodi, čeprav sem zaradi tega ob borbo za naslov prvaka, na tem reliju ne bo rezultata in še panično moramo dirkalnik popraviti pred prihajajočo gorsko dirko Buzet,« je bil zelen od jeze Oblak. Škoda je kar velika, saj je Clio skrajšal Pola do zadnje preme. »Udarec je bil tako močan, da naju je kljub blokiranim zadnjim kolesom potisnilo vsaj 50 metrov naprej, pa tudi nosilci sedežev so popustili. Še dobro, da sva bila še privezana,« je še dejal Oblak. Nato je zelo dobro kazalo novincu Gregi Premrlu (MG ZR 105), saj je vse kazalo na njegovo prvo zmago, nato pa je popoldan ojnica prebila blok motorja. David Komar je kljub izbiri premehkih gum nato suvereno zmagal, zelo dobra druga pa je bila mlada Klavdija Senica. S tretjim mestom je Jernej Fakin prepričljivo v vodstvu v DP v diviziji I, zato velja pred Idrijo za nespornega favorita skupne zmage v tej diviziji. »Moral sem zelo paziti, voziti po pameti, zato me tudi navijanje številnih navijačev ni premamilo, da bi na zaprtih ovinkih zlorabil ročno zavoro. Prav gotovo bi namreč odpovedala polgred ...« se je veselil voznik Fiatove Pande.

Konec septembra, točneje v soboto 29., se nam obeta pozivni reli v obliki Relija Gorica na banjški planoti, ki bo s 122 kilometri hitrostnih preskušenj in bližino italijanske meje (reli bo le 18 kilometrov od Nove Gorice) zelo verjetno privabil tudi italijanske posadke. Konec državnega prvenstva pa bo v Idriji 14. oktobra.

Aljoša Mrak

FOTO Uroš Modlic

REZULTATI

1. Porro-Cargnelutti ITA Ford Focus WRC 1.22:16,0

2. Fontana-Arena ITA Ford Focus WRC + 42,8

3. Rossetti-Chiarcossi ITA Škoda Fabia S2000 + 56,3

4. Humar-Rus SLO Škoda Fabia S2000 + 3:04,4

5. Biasiotto-Tomasi ITA Peugeot 207 S2000 + 3:55,5

6. Crugnola-Ferrara ITA Citroën DS3 R3T + 5:05,9

7. Cescutti-Giatti ITA Ford Focus WRC + 5:22,1

DIVIZIJA I:

1. Komar-Chiuch MG ZR 105 1.33:45,4

2. Senica-Piks Fiat Panda Kit Car 1.35:06,1

3. Fakin-Volčič Fiat Panda 1.35:50,6

DIVIZIJA II:

1. Logar-Lah Peugeot 206 R3 1.30:48,3

2. Pajk-Ošlaj Citroën C2 R2 Max 1.31:30,0

3. Medved-Kogej Peugeot 206 RC 1.33:07,1

 

VIDEO OD JERNEJA MUNIHA:

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"