Reli SP: Jordanija

10. 5. 2008 | Dušan Lukič
Deli

Spopad generacij. Da bo tako, je bilo jasno že lani, letos pa se je vse skupaj le še potrdilo: v prvenstvu WRC je pobudo prevzela kopica mladih dirkačev in edini veteran, ki se jim lahko upira, je Loeb.

Loeb sicer ni edini dirkač starejše generacije, ki se lahko poteguje za vrh (zanimivo, še ne dolgo tega je bil prav on tisti mladinec, ki je izzival starejše in bolj izkušene) ? tudi oba Solberga znata biti hitra pa Galli in še kdo, a vendarle pobudo prevzemajo dirkači, ki še dolgo ne bodo dovolj stari, da bi se njihovo število let začelo s cifro 3, večina naštetih pa že leze proti štirici.

Trije najstarejši med mladinci so Mikko Hirvonen, P. G. Andersson in Chris Atkin­son ? najstarejši med njimi je star šele 28 let, druga dva pa sta še leto mlajša. Njihove poti do naziva tovarniškega voznika so bile različne: Mikko in Chris nista nikoli nastopala v prvenstvu JWRC, ki naj bi bilo nekakšna zadnja stopnička pred sedežem v WRC-specialkah, a sta se oba obrti dirkanja učila tudi v takšnih avtomobilih ? Chris je leta 2003 in 2004 postal zmagovalec azijsko-pacifiškega prvenstva S1600, Mikko pa finskega v letu 2002.

Mikko je sicer v prvenstvu WRC nastopil precej prej, že leta 1998 v Italiji (torej v svoji prvi sezoni ukvarjanja z relijem), vendar so se njegovi redni nastopi začeli šele leta 2003, Atkinson pa je začel še leto pozneje. Oba sta hitro dokazala, da sodita v sam vrh in oba sta šla skozi enaki, 'razbijaški' fazi. A ker dobri šefi moštev vedo, da je lažje umiriti naravno hitrega voznika, kot naravno zanesljivega narediti hitrega, je (kljub nekaj težavam, še posebej pri Hirvonenu) obema uspelo zadržati sedeža v tovarniških moštvih in se ob izkušenih dirkačih učiti svojega poklica. Hirvonen se je od Gronholma naučil ogromno, Atkinson od Solberga morda malo manj, oba pa hitro priznata, da je leto ali dve na položaju drugega voznika v moštvu odlična šola.

Še mlajši so Latvala, Wilson in Sordo (1985, 1987 in 1983); vsi trije so dirkaško že zelo izkušeni, saj so začeli nastopati zelo zgodaj. A medtem ko je prva trojica že dokazala, da gre za vrhunske voznike, je to iz mlajše trojice doslej uspelo le Latvali, ki je starejšim (tudi veteranskim) kolegom že zdavnaj dokazal, da jim je na hitrostnih preizkušnjah popolnoma enakovreden (in da je dostikrat precej hitrejši od njih). Mu pa še vedno primanjkuje izkušenj, kar se je jasno pokazalo tudi v Jordaniji. Medtem ko je Hirvonen našel pravi kompromis med hitrostjo in zanesljivostjo, je Latvala v svojem atraktivnem slogu vozil na polno in pri tem mnogo bolj uničeval gume . .

Dani Sordo je vse do jordanskega relija sodil v kategorijo neuresničenih upov, saj je bil pravzaprav edini drugi voznik tovarniškega moštva, ki ni zmogel konstantno premagovati prvega voznika (v nasprotju z Latvalo in Atkinsonom, ki jima pravzaprav sploh ne moremo več reči druga voznika). In tudi na vročem makadamu blizu Mrtvega morja se je drugi in tretji dan, ko ni imel več prednosti očiščene ceste, izkazalo, da je še vedno precej počasnejši . .

Da se bodo veterani morali še kako truditi, kaže tudi trenutno točkovanje prvenstva WRC: med prvimi petimi so štirje mladinci in le Loeb se jim (še) upira. In medtem ko Seb že pošteno čuti pritisk, so 'mladinci' bolj kot ne psihično neobremenjeni in zato toliko bolj nevarni.

Rezultati:

1. Mikko Hirvonen (Ford Focus WRC) 4.02:47, 9

2. Dani Sordo (Citroën C4 WRC) +1:15, 7

3. Chris Atkinson (Subaru Impreza WRC) +4:49, 5

4. Henning Solberg (Ford Focus WRC) +7:35, 8

5. Mathew Wilson (Ford Focus WRC) +10:41, 7

6. Frederico Villagra (Ford Focus WRC) +11:22, 2

7. Jari-Matti Latvala (Ford Focus WRC) +12:15, 6

8. Gigi Galli (Ford Focus WRC) +12:24, 4

11. Sebastien Ogier (Citroën C2 S1600) +27:09, 9*

*zmagovalec JWRC

SP v reliju za voznike:

1. Hirvonen 35, 2. Loeb 30, 3. Atkinson 28, 4. Latvala 18, 5. Sordo 17, 6. Galli 12, 7. P. in H. Solberg po 9.

SP v reliju za moštva:

1. Ford 57, 2. Citroën 50, 3. Subaru 39, 4. Stobart Ford 19, 5. Munchi's Ford 14, 6. Suzuki 6.

Dušan Lukič, foto:? tovarne

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja