RELI SP Sardinija: Hirvonen je izkoristil ponujeno

23. 10. 2012
Deli

Največja Hirvonenova odlika je zanesljivost in prav ta ga je na turbulentni dirki po Sardiniji pripeljala do prve zmage v letošnji sezoni.

 Z malce zlobe bomo citirali pesimiste, ki trdijo, da morajo vsi drugi tovarniški vozniki odstopiti, da lahko zmaga Hirvonen. Resnica je malce drugačna, saj je bil Finec večino dirke hitrejši od drugih plačanih voznikov, res pa je bil vso sezono v senci zaj že legendarnega SuperSeba. Ko je devetkratni svetovni prvak, kajpak kot vodilni, odstopil zaradi poškodovanega volanskega mehanizma, se je začelo ugibati, ali bodo pri Fordu znali izkoristiti ponujeno možnost. Toda razrite in tehnično zahtevne italijanske makadamske ceste so se izkazale za pretrd oreh za oba njihovega tovarniška voznika, saj je Jari Matti Latvala po vozniški napaki ob ograji tako poškodoval motorni hladilnik, da se je moral dokončno ustaviti, njegov kolega v ekipi Petter Solberg pa je po predelavi levega prednjega blažilnika prav tako moral predčasno med pešce. Hirvonen pa je z zanesljivo vožnjo samo opazoval, kako se tekmeci držijo za glave, in pripeljal svojega očitno nezlomljivega Citroëna DS3 WRC do prve zmage v letošnji sezoni.

Da številni niso pritiskali plina do konca, saj so varovali tehniko, pričajo tudi časi na posameznih hitrostnih preizkušnjah (HP). Zelo hitri Sebastien Ogier, ki ga marsikateri že vidijo kot naslednjega prvaka, je s Škodo Fabio S2000 celo zmagal na HP, prav tako je bilo nenavadno videti dirkalnike skupine N med prvimi sedmimi. In še cvetka: na startu je bilo samo 43 posadk, od tega le 12 v WRC-jih. Finančna kriza se pozna tudi v reliju za svetovno prvenstvo, čeprav bi v skandinavskih državah nabrali vsaj še enkrat toliko dirkačev.

Dirkaška tržnica je kljub krizi (ali pa prav zaradi nje) v polnem razcvetu. Po napovedi Forda, da se že z začetkom prihodnje sezone umika kot tovarniška ekipa iz relija za SP, je Latvala takoj priznal javnosti že dolgo znano skrivnost, da se bo v sezoni 2013 bojeval v Volkswagnu Polu WRC ob boku s Francozom Ogierjem. Po delnem dirkaškem pokoju Loeba Citroën zanesljivo nadaljuje s Hirvonenom (vozil bo vso sezono), medtem ko je njihov drugi dirkač še neznanka. Pravzaprav se še ne ve, ali bodo zaradi slabše prodaje Citroënov v Evropi in (delnem?) umiku sponzorja Red Bull (ki bo postal globalni promotor relija za SP) sploh imeli vso sezono dva dirkalnika ali pa bo Loeb le nekajkrat 'vskočil'. Po kuloarjih se šušlja, da ima menda dobre možnosti Dani Sordo. BMW je nad Minijem dokončno obupal, se pa na prihod že pripravljajo pri Hyundaiu in (zelo verjetno, vendar še nepreverjeno) pri Toyoti. M-Sport bo vztrajal, saj naj bi s prodajo Fieste RRC in R5 toliko zaslužili, da bi zmogli kar sami pokriti finančni zalogaj. V 16 sezonah s Fordom so si nedvomno zagotovili veliko izkušenj. Prihodnje leto bodo tudi brez tovarniške podpore verjetno še dovolj konkurenčni, kaj pa potem?

Zadnja dirka relija za SP bo od 8. do 11. novembra v Španiji na legendarnih cestah Katalonije.

Aljoša Mrak

FOTO: Uroš Modlic

 

Rezultati

1.    Hirvonen-Lehtinen    Citroën DS3 WRC    3.23:54,9

2.    Novikov-Minor    Ford Fiesta RS WRC    + 1:20,6

3.    Tanak-Sikk    Ford Fiesta RS WRC    + 2:21,1

4.    Ostberg-Andersson    Ford Fiesta RS WRC    + 3:42,9

5.    Ogier-Ingrassia    Škoda Fabia S2000    + 4:27,5

6.    Atkinson-Prevot    Mini Cooper Works WRC    + 5:22,2

7.    Mikkelsen-Floene    Škoda Fabia S2000    + 6:12,5

8.    Prokop-Hruza    Ford Fiesta RS WRC    + 9:29,3

 

Trenutna razvrstitev med dirkači (po 12. dirkah od 13.):

1.    Loeb 244, 2. Hirvonen 198, 3. Ostberg 137, 4. Latvala 133, 5. P. Solberg 124 ...

 

Trenutna razvrstitev med ekipami (po 12. dirkah od 13.):

1.    Citroën 413, 2. Ford 281, 3. M-Sport 170 ...

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja