WRC EstonijaTanakova zmaga pred domačimi navijači

Reli Estonija je prvič v zgodovini štel tudi za točke svetovnega prvenstva. Svetovni prvak Ott Tanak si je zmago seveda še kako želel

Tanakova zmaga pred domačimi navijači (foto: Red Bull) Red Bull
6. 9. 2020

Po številnih odpovedih relijev zaradi epidemije so svoje mesto v prvenstvu uspeli dobiti novi organizatorji, ki so bili pripravljeni več in bolje delati ter več tvegati. In tako je v svetovnem prvenstvu svoje mesto dobila tudi Estonija, baltska državica, ki v normalnem poteku, ko so bile po vprašajem tudi dirke v velik večjih in bogatejših državah, in razvoju dogodkov zagotov ne bi prišla na vrsto. Toda Estonci so pokazali dosti znanja in volje, svoje pa je dodalo tudi razpoloženje v državi, ki je lani dobila svoje prvega svetovnega prvaka v reliju, tako da je svoje primaknila tudi državna blagajna. In tako je Estonija dobila 600. reli v zgodovini prvenstva WRC.

Promotor je Estoncem omogočil tudi, da so organizirali kompakten reli, kjer je bilo v načrtu 'le' za 232 km hitrostnih preizkušenj (17), ki so jih posadke odpeljale v dveh dneh (namesto običajnih treh in več kot 300 km HP). Na roke jim je šlo tudi dejstvo, da so makadamske ceste, ki omogočajo visoke hitrosti in vratolomne skoke, podobne tistim na odpovedanem finskem reliju. Kar se je izkazalo za resnično, saj so posadke drvele po cestah s peščeno podlago s povprečno hitrostjo približno 130 km/h, toda podlaga ni povsem zdržala dveh prehodov, zato so imeli v popoldanskem delu tekmovalci težave razkritim kamenjem in kolesnicami, zato tudi precej predrtih (in snetih) pnevmatik.

Že v soboto zjutraj je hitro postalo jasno, da si svetovni prvak Ott Tanak še kako želi zmage na domačem terenu, navsezadnje pa mu samo zmaga zagotavlja tudi možno napada na obrambo naslova. Ne glede na dejstvo, da je Tanak in sovozniku Jarveoji poznavanje domačega terena nedvomno pomagalo, pa to ni bil sprehod do zmage, čeravno sta vodila skoraj od štarta. Že na prvi HP je mladi talent Rovanpera s sovoznikom HAltunenom dokazal, da bo treba nanj resno računati, saj je povedel, hitro za tem pa predrl pnevmatiko, tako da je bilo sanj o borbi za zmago konec. Vodstvo je takoj prevzel Tanak, za hrbtom pa je imel še izredno razpoloženega Craiga Breena, ki je v Hyundaiju zamenjal Loeba. Vodilni v prvenstvu Sebastien Ogier s sovoznikom Julienom Inrgassio očitno ni želel tvegati preveč in je s petega mesta napadal in lovil mesto na stopničkah. Najprej je prehitel Elfynna Evansa, potem pa mu je 'pomagal' še Thierry Neuville, ki je v sedmi HP skoraj odtrgal zadnje desno kolo in potem odstopil. Toda proti razpoloženi dvojici v Hyundaijih potem ni mogel več povsem držati koraka, čeravno se je do konca relija Breenu približal na borih nekaj sekund,  tik pred koncem pa si je Tanak privoščil še spodrsljaj, ki pa ga na koncu ni stal več kot nekaj sekund.

Rovanpera, ki je ob predrti pnevmatiki potem dobil še pribitek minute zaradi popravila izven dovoljenega prostora, je suvereno dobil zadnjo HP in odnesel s seboj dragocene točke, jasno pa je, da bi se brez pribitka lahko boril za stopničke. Še en najstnik je pokazal odlično predstavo – mladi Oliver Solberg je zmagal v razredu WRC3, hkrati pa s svojim VW Polom premagal vse tekmece v tem razredu, vključno z zmagovalcem kategorije WRC2,  Madsom Ostbergom. Omeniti je treba še Japonca Takamota Katsuta, ki je domač up Toyote. Obetalo se mu je namreč celo peto mesto, toda na koncu je spektakularno zdrsnil s ceste in po prevračanju dodobra uničil Yarisa WRC.

Tudi s tretjim mestom je Ogier uspel celo nekoliko povečati vodstvo v razpredelnici, kjer zdaj še vedno vodi devet točk pred Evansom in 13 pred Tanakom. Kar seveda še nič ne pomeni, ne glade na dejstvo, da je do konca prvenstva le še nekaj relijev. Koliko natančno ne ve nihče, toda po nedavni odpovedi Nemčije so v Koledarju le še tri dirke, od tega Turčija (zanimivo – reli bo potekal brez gledalcev), Italija (Sardinija, 8.10) in Belgija (Ypres, 19. 11). Seveda pa si tudi pri Red Bullu, ki je promotor, željo še kakšnega relija, toda hkrati priznavajo, da je v dveh mesecih težko organizirati reli, kaj šele reli za svetovno prvenstvo – tudi z odpustki, ki so jih pripravljeni podeljevati v tem času. Kar nekaj ime in držav je spet prineslo na plano, med temu je tudi – ugotovili ste, Hrvaška. Tam se je pred časom zataknilo pri državnem finančnem poroštvu, zdaj pa bi jim upanje na organizacijo verjetno odnesla uvrstitev države na rdeči seznam zaradi številnih primerov bolezni Covid-19.    

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri