WTCC: Cuitiba

19. 3. 2008
Deli

Augusto Farfus se je pred prvima ­dirkama WTCC-ja v letošnji sezoni ­poročil, dirki v Curitibi pa vzel kot medene tedne. A glavni na brazilski zabavi ni bil on, saj so zmagovito sambo plesali Seatovi turbodizli.

Zaradi visoke lege nad morjem, Curitiba leži približno 900 metrov nad gladino, je bilo že pred koncem tedna jasno, da bodo turbinsko polnjeni Seatovi dizli v ospredju, saj inženirji ocenjujejo, da redkejši zrak motorjem dirkalnikov vzame več kot desetino moči. Na dirki v mehiški Puebli, ki leži okoli dva tisoč metrov nad morjem, pa bodo Seati še v večji prednosti, saj tam atmosferski motorji izgubijo približno med 20 in 30 odstotki moči . .

Seatova prva startna vrsta na kvalifikacijah ni bila tako nobeno presenečenje, podobno pa bi lahko zapisali tudi za Agusta Farfusa z BMW-jem, domačina, ki je bil na tej stezi v preteklosti vedno hiter. Brazilcu ni veliko manjkalo, da bi celo stal na prvem startnem mestu, a je moral hitra kroga prekiniti zaradi vrtečega Müllerja, drugič pa so prekinili kvalifikacije zaradi trka Menuja s Chevroletom. Švicarja je v zadnjem hitrem desnem ovinku odneslo s steze, močno je trčil v zaščitne gume, poškodoval levi bok dirkalnika in pristal v bolnišnici.

Na srečo le na opazovanju, dirkalnik pa jim je do nedelje tudi uspelo popraviti (‘likali’ so ga do enih zjutraj). Pred prvo dirko so na karting stezi izvedli celo mini testiranje, da bi se prepričali, ali je z dirkalnikom vse v redu. Menujev sobotni trk je v ekipo Chevroleta vnesel nemir, nezadovoljstvo pa se je nadaljevalo tudi na dirkah. V prvi so vsi trije Chevroleti odstopili zaradi izletov s steze in okvar (predvsem so bila polomljena vzmetenja), šefi pa so se držali za glave tudi zaradi medsebojnega zaletavanja Huffa in Larinija.

Na drugi dirki ni bilo nič bolje, Menu in Larini nista prišla do točk, Huffovemu Lacettiju pa se je po trku podrlo vpetje zadnjega kolesa. Na startni vrsti v Curitibi je manjkal James Thompson s Hondo Accordom Euro R Super 2000. N.technology, ki se je lani razšel z Alfa Romeom, je izpustil uvodni dirkaški konec tedna, ker moštvu ni uspelo pripraviti dirkalnika. Na prvi dirki se je tako pojavilo 21 dirkalnikov, zaradi zimskih testiranj, ki jih je Seat izvajal v popolni osami, pa je bilo pred dirkama veliko neznank.

Na stezi, na kateri je lani prevladoval BMW, Bavarci letos niso imeli velikih možnosti za uspeh, saj sta Seata (Muller in Rydell) na startu zadržala položaja s kvalifikacij in vodila vso dirko. Farfus je sprva zaostal, nato pa je v hudem boju, pri prehitevanjih je šlo na milimetre, napredoval na tretje mesto, zaradi nepravilnosti pri vpetju motorja pa je bil izključen s prve dirke. Müller in Priaulx (na kvalifikacijah je bil šele 12.) sta tako napredovala na tretje in četrto mesto.

Obe dirki sta postregli z veliko akcije, polni sta bili prehitevalnih manevrov, razveseljive pa so bile tudi nabito polne tribune. Gledalci so videli ogorčen boj za pokal zasebnikov, v katerem sta v zadnjem krogu trčila Corthals in Hernández. FIA jima je zaradi ‘božanja’ dodelila kazenske pribitke, srečen tretjeuvrščeni in zmagovalec med zasebniki pa je bil Tielemans, ki je v tej razvrstitvi zmagal tudi na drugi dirki.

Seatovi TDI-ji so prevladovali tudi na drugi dirki, ki se je v nasprotju s prvo začela s klasičnim stoječim startom, kjer pa BMW-ji niso upravičili vloge favoritov. Zmago in s tem najlepše darilo za svoj 46. rojstni dan si je na tej dirki (s TDI-jem) pripeljal Gabriele Tarquini. Startal je z druge vrste, Coronel in Porteiro, ki sta startala pred njim, se mu nista upirala, in TDI je že po nekaj ovinkih vodil. Odlični Priaulx je tokrat zbral veliko točk, saj je bil na drugi dirki drugi (pred Porteirom), s pravim dvobojem kolo ob kolo pa sta postregla Müller in Muller.

Vročina, ki je utrujala dirkače, in material na prvi dirki, bosta verjetno pomembna dejavnika tudi na aprilskem dvojčku v Puebli, kjer bodo zaradi redkejšega zraka veliki favoriti spet turbodizli. Leonov TDI-jev je čedalje več, letos ga je med drugim dobil tudi Monteiro. Portugalec je pojasnil, da je dizelski Leon zaradi dodatne teže (bencinski je za 80 kg lažji) povsem drugače vodljiv.

Rezultati prve dirke, 16 krogov:

1. Muller (Seat), 2. Rydell (Seat), 3. Müller (BMW), 4. Priaulx (BMW), 5. Tarquini (Seat), 6. Porteiro (BMW), 7. Coronel (Seat), 8. Tielemans (BMW) …

Rezultati druge dirke, 14 krogov:

1. Tarquini (Seat), 2. Priaulx (BMW), 3. Porteiro (BMW), 4. Müller (BMW), 5. Muller (Seat), 6. Farfus (BMW), 7. Rydell (Seat), 8. Gene (Seat) …

Vrstni red voznikov:

1. Muller 14, 2. Tarquini 14, 3. Priaulx 13, 4. Müller 11, 5. Rydell 10, 6. Porteiro 9, 7. Farfus 3, 8. Coronel 2, 9. Gene 1, 10. Tielemans 1 …

Vrstni red moštev:

1. Seat 33, 2. BMW 25, 3. Chevrolet 7

Mitja Reven, foto:? FIA WTCC

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol