WTCC: Marakeš (Maroko)

8. 5. 2009
Deli

Chevrolet je s popolnoma novim Cruzom presenetljivo pobral obe zmagi na novem mestnem dirkališču v

afriškem Marakešu.

Peta in šesta dirka svetovnega prvenstva turnih avtomobilov, ki ga čez dober teden dni pričakujemo tudi v Evropi (Pau), sta potekali v maroškem Marakešu.

Dirki sta se odvijali na mestni stezi, ki si ju bodo dirkači zapomnili predvsem po majhnem številu gledalcev ter po zelo ozki in z betonom obkroženi stezi, ki skoraj ni dopuščala prehitevanj, še manj pa je odpuščala napake.

Po štirih zmagah Seata na dirkah v Braziliji in Mehiki je v Maroku sledil pravi preobrat, saj je na obeh dirkah zmagal Chevrolet s povsem novim dirkalnikom, ki na začetku letošnje sezone še ni bil dorasel Leonom in BMW-jem 320si, zdaj pa je očitno dovolj zrel celo za zmage.

Razlogi za skok forme ekipe Chevroleta so spremembe na dirkalniku in Fijino izenačevanje moči dirkalnikov z dodajanjem kazenske teže. Komisarji so Chevroletu dovolili, da stranske šipe Cruza nadomestijo s plastičnimi in nanj namestijo nov prednji odbijač z ravnim dnom, veliko pa je ekipa po besedah dirkačev naredila tudi sama.

Huff omenja predvsem boljšo razporeditev teže, res pa je tudi, da je Chevrolet v preteklosti na mestnih dirkališčih dobro dirkal. Chevroletu sta precej koristila tudi obtežitev BMW-jev in Seatov TDI (+ 40 kilogramov) in zmanjšanje najmanjše dovoljene teže Cruza za 20 kilogramov.

Za zelo pomembne v boju za zmago na prvi dirki so se izkazale kvalifikacije, ki so jih pri Chevroletu dobili kar z dvojno zmago Roba Huffa in Alaina Menuja, a so Švicarju, ker njegov dirkalnik po tehničnem pregledu ni bil sposoben speljati do garaže (morali so mu pomagati, kar pa je prepovedano), črtali čase drugih kvalifikacij, zaradi česar je zdrsnil na deseto startno mesto.

Huff je na prvi dirki prevzel vodstvo in uspešno odbil vse napade Seatove vojske ter po prvem najboljšem startnem položaju zgodovinske knjige zapolnil še s prvo Cruzovo zmago. Prva dirka je bila bolj dolgočasna, a nekaj akcije je kljub vsemu bilo.

Zaradi nesreče Rydella v prvem krogu (ob Müllerju mu je preprosto zmanjkalo prostora, trk v zid pa je bil neizbežen) je zapeljal na stezo varnostni avtomobil, dirko pa so zaradi tega podaljšali za en krog. »Yvan zelo redko naredi napako, « je bil Jordi Gene vesel tretje stopničke, ki si jo je pridobil po napaki vodilnega v prvenstvu Mullerja, ki je v zadnji šikani premočno zaviral.

Drugih bojev za mesta, ki prinašajo točke, pravzaprav ni bilo. Junak prve dirke je bil nedvomno tudi Maročan Mehdi Benani z zasebnim Leonom, ki je na svojem prvem nastopu zmagal med zasebniki, na drugi dirki pa je povzročal sive lase celo nekdanjemu svetovnemu prvaku Andyju Priaulxu z BMW-jem.

Dirkalniki na zadnji pogon bodo morali maroški konec tedna čim prej pozabiti, saj je bil najboljši BMW-jevec na startu zasebnik Engstler na sedmem mestu, tovarniški voznik Jörg Müller pa ni unovčil najboljšega startnega položaja na drugi dirki, saj je bil šele četrti.

Druga dirka, na kateri je bil znova v akciji varnostni avtomobil, je bila precej bolj zanimiva. Chevroleta (Menu in Larini) sta na začetku napadala Müllerja, iz njihovega prerivanja na maroškem asfaltu pa jo je najslabše – s poškodovanim dirkalnikom – odnesel Švicar.

Izkušeni Müller je vodil vse do osmega kroga, ko je napako BMW-jevega dirkača izkoristil Larini in se odpeljal svoji prvi zmagi v petletni zgodovini WTCC-ja naproti. Na drugi dirki je bilo precej več žrtev, saj je odstopilo kar osem dirkačev.

Zvezda druge dirke je bil nedvomno Huff, saj se je s prehitevanjem tekmecev prebil z osmega na končno tretje mesto, v zadnjih krogih pa je ogrožal tudi drugouvrščenega Mullerja, a Francoz v nasprotju s prvo dirko ni naredil napake.

Z drugim mestom je aktualni prvak še povečal prednost v skupnem točkovanju. Končni rezultati so še neuradni, saj so pred zaključkom redakcije komisarji še vedno pregledovali ustreznost Seatovih tovarniških dirkalnikov.

Neuradni rezultati – Marakeš (Maroko)

Neuradni rezultati prve dirke, 12 krogov:

1. Huff (Chevrolet), 2. Tarquini (Seat), 3. Gene (Seat), 4. Muller (Seat), 5. Monteiro (Seat), 6. Larini (Chevrolet), 7. Menu (Chevrolet), 8. Müller (BMW) . .

Neuradni rezultati druge dirke, 13 krogov:

1. Larini (Chevrolet), 2. Muller (Seat), 3. Huff (Chevrolet), 4. Müller (BMW), 5. Tarquini (Seat), 6. Farfus (BMW), 7. Monteiro (Seat), 8. Engstler (BMW) . .

Vrstni red voznikov:*

1. Muller 43, 2. Tarquini 31, 3. Rydell 30, 4. Gene 24, 5. Farfus 23, 6. Huff 16, 7. Priaulx 16, 8. Larini 14, 9. Müller 14, 10. Hernandez 7 . .

Vrstni red moštev:*

1. Seat 93, 2. BMW 64, 3. Chevrolet 51, 4. Lada 24

Mitja Reven, foto: FIA WTCC

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja