WTCC: Pau (Francija)

27. 5. 2009
Deli

Težko je verjeti, da se lahko takšna nesreča, kot smo ji bili priča na začetku drugega kroga druge dirke v Pauu, zgodi na svetovnem prvenstvu, in to na mestnem dirkališču, ki dirke prireja že od davnega leta 1930.

Na ulicah pirenejskega mesta Pau sta preteklo nedeljo potekali dve dirki prvenstva WTCC. In to kakšni! Najprej so se komisarji ozrli dva tedna nazaj na maroški dirki in oznanili, da Monteirov Seat po tehničnem pregledu, ki ga je sprožil BMW-jev protest, ni povsem ustrezal tehničnim pravilom, saj je motorna elektronika v njegovem Seatu TDI dvakrat zaznala previsok polnilni tlak (nad 0, 4 bara tolerance, torej nad 2, 9 bara – 2, 5 bara je dovoljeno brez tolerance), zaradi česar so Portugalcu odvzeli šesto mesto. To pa je bil komaj začetek!

Nad toleranco 0, 4 bara, ki jo je Fia dovoljevala Seatu za motorje TDI, so bili presenečeni tudi pri Chevroletu, saj po njihovem Fijino gledanje skozi prste španski ekipi prinaša tudi 25 'konjev' dodatne moči. No, je prinašalo, saj je Fia pred francoskim dirkaškim koncem tedna iz pravilnika umaknila del o toleranci 0, 4 bara, rezultat pa so bile katastrofalne kvalifikacije moštva, ki je na prvih dveh letošnjih dirkališčih prevladovalo, pred dirkama v Pauu pa petim Leonom TDI niso mogli ustrezno predelati motorjev, zato so jim preprosto zmanjšali moč.

Pri Seatu, kjer so na obeh dirkah v Pauu posledično igrali stransko vlogo, so povsem ponoreli in izrazili razočaranje nad Fijinim spreminjanjem pravil. Sklenili so, da od Mednarodne avtomobilistične zveze pričakujejo, da bo bolje vodila prvenstvo in ustrezneje prilagajala tehnični pravilnik, sicer bo Seat izstopil iz serije.

Komisarji so po kvalifikacijah pregledali dirkalnike in kar pri devetih ugotovili, da so se njihovi motorji vrteli previsoko. Sledila je kazen črtanja časov, najbolj pa jo je pri tem skupil BMW-jev Andy Priaulx, ki so mu tako odvzeli najboljši startni položaj. Le dve uri pred prvo dirko v Pauu je bilo znano, da so na drugem delu kvalifikacij pravilom ustrezali le trije dirkalniki, med njimi je bil tudi dobitnik najboljšega startnega položaja Augusto Farfus.

Brazilec je dobro startal in obdržal vodstvo, a nato naredil napako, ki jo je izkoristil Rob Huff in zmagal. Na mestni stezi v Pauu skoraj ni možnosti za prehitevanja, na obeh dirkah pa so posledično zaradi trkov morali na stezo poklicati varnosti avto. Njegov prvi poseg na drugi dirki si bo še posebej zapomnil takrat vodilni Engstler (na startu je bil hitrejši od Menuja, ki je startal kot prvi), saj je Chevrolet Cruze na stezo zapeljal za nepreglednim ovinkom povsem pravokotno in z zelo majhno hitrostjo tik pred Engstlerjev BMW.

Trk je bil neizogiben, Engstlerjeva dobra uvrstitev pa je splavala po vodi. Dirko so za nekaj časa prekinili, po ponovnem startu pa je Menu odbil vse Farfusove napade in četrti letošnji konec tedna končal s svojo prvo zmago s Cruzom WTCC in že četrto Chevroletovo letos.

Fia se v Pauu ni proslavila. Najprej blamaža s Seatom, potem pa še amaterska vožnja varnostnega avtomobila. Le kdo je dal vozniku ključe in kaj za vraga je na stezi počel brez čelade? Na srečo je sezona še dolga in Zveza ima dovolj časa, da popravi napake.

Rezultati – WTCC Pau (Francija)

Rezultati prve dirke, 19 krogov:

1. Huff (Chevrolet), 2. Farfus (BMW), 3. Müller (BMW), 4. Priaulx (BMW), 5. Hernandez (BMW), 6. Engstler (BMW),

7. Menu (Chevrolet), 8. Coronel (Seat) . .

Rezultati druge dirke, 18 krogov:

1. Menu (Chevrolet), 2. Farfus (BMW), 3. Huff (Chevrolet), 4. Priaulx (BMW), 5. Zanardi (BMW), 6. Tarquini (Seat),

7. Muller (Seat), 8. Cayrolle (Seat) . .

Vrstni red voznikov:

1. Muller 45, 2. Farfus 39, 3. Tarquini 34, 4. Huff 32, 5. Rydell 30, 6. Priaulx 26, 7. Gene 24, 8. Müller 20, 9. Larini 14, 10. Menu 14 . .

Vrstni red moštev:

1. Seat 107, 2. BMW 91, 3. Chevrolet 82, 4. Lada 29

Mitja Reven, foto:? FIA WTCC

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja