WTCC: Valencia (Španija)

8. 6. 2009
Deli

Po prevladi Seatov in Chevroletov na prejšnjih dirkah se je na prvo stopničko končno zavihtel še BMW-jev dirkač. Presenetljivo se je to zgodilo v Valencii, ki je v zadnjih letih dokazala, da bolj ustreza dirkalnikom na sprednji pogon.

Zaradi katastrofalnih rezultatov, ki jih je Seat dosegel na mestnem dirkališču v francoskem Pauu le dva tedna pred domačo dirko v Valencii, je bilo v zraku veliko prahu.

Ne bomo pogrevali zgodbe o ljubosumju moštev BMW in Chevrolet zaradi Fijine tolerance glede dovoljenega tlaka turbopuhala v Leonu TDI, treba je le razložiti, kako se je seatovcem v dveh tednih uspelo popolnoma pobrati in v domači Valencii osvojiti prva mesta na kvalifikacijah in na prvi dirki.

Mednarodna avtomobilistična zveza je pred dirko dovolila, da dvignejo največji dovoljeni tlak v turbopuhalu edinega dizelskega dirkalnika v prvenstvu na 2, 7 bara, kar je bilo očitno dovolj, da so Leoni vstali od mrtvih. Zveza še vedno dopušča tudi večji tlak, a le, če je krajši od sekunde in je del 'neobičajnega' delovanja motorja – recimo pri prestavljanju.

Komisarji so se lotili tudi zgodbe omejevanja motornih vrtljajev (dizli pri 4.200/min, bencinci pri 8.500/min) in sklenili, da »gre za največje dovoljene vrtljaje, ki jih lahko doseže motor, ko deluje kot motor. Večje vrednosti, ki se pojavijo pri prestavljanju navzdol, zavrtenju koles v prazno in skakanju čez robnike, niso upoštevane.«

Z nenehnim spreminjanjem tehničnega pravilnika in kazenskega obteževanja najhitrejših dirkalnikov (zadnje se je še kako pokazalo pri tokrat zelo počasnih Chevroletih, ki so zmagali na prejšnjih štirih dirkah) se Fia ves čas prvenstva trudi izenačiti dirkalnike, kar je seveda v veliko veselje gledalcem, ki so v Valencii videli prvo letošnjo BMW-jevo zmago.

Zmaga Augusta Farfusa in drugo mesto moštvenega kolega Jörga Müllerja pa dobre uvrstitve preostalih bavarskih dirkalnikov preteklo nedeljo so celo nekoliko presenetljivi, saj so BMW-ji dirkali z največjo kazensko obtežitvijo, poleg tega pa so v preteklosti na španski stezi prevladovali dirkalniki, ki jih poganjata sprednji kolesi.

Čeprav steza v Valencii ne dovoljuje veliko prehitevanj, sta bili obe dirki zelo zanimivi. Še zlasti druga, ko sta se Andy Priaulx in Gabriele Tarquini večino dirke potegovala za tretjo stopničko. Ko je nekdanjemu svetovnemu prvaku Priaulxu po boju s kolesom ob kolesu, ki je trajal kar polovico kroga, končno uspelo priti mimo Spidermana (Tarquiniju pravijo tako zaradi v pajkovo mrežo pobarvane čelade), mu je seatovec vrnil milo za drago.

Yvan Muller je z novo zmago potrdil status favorita letošnje sezone, a kot kaže, se bo moral za naslov pomeriti tudi z BMW-jevimi dirkači. Seatovo tovarniško moštvo, ki šteje kar pet dirkalnikov, se odlikuje po velikem moštvenem duhu in medsebojni pomoči dirkačev, ki si na dirki ščitijo hrbet, na kvalifikacijah pa pomagajo do najboljših startnih položajev.

Drugače je pri BMW-ju, kjer so tri poltovarniška moštva s po dvema ali z enim dirkalnikom, med BMW-jevimi ekipami Nemčija, Italija-Španija in Velika Britanija pa vlada veliko rivalstvo. Seat je prav zaradi svojevrstne organizacije, ki ji sicer sledi tudi manjši Chevrolet, v primerjavi z BMW-jem v prednosti.

Rezultati – WTCC Valencia (Španija)

Rezultati prve dirke, 13 krogov:

1. Muller (Seat), 2. Monteiro (Seat), 3. Tarquini (Seat), 4. Farfus (BMW), 5. Priaulx (BMW), 6. Müller (BMW), 7. Coronel (Seat), 8. Hernandez (BMW) . .

Rezultati druge dirke, 13 krogov:

1. Farfus (BMW), 2. Müller (BMW), 3. Tarquini (Seat), 4. Priaulx (BMW), 5. Zanardi (BMW), 6. Hernandez (BMW), 7. Muller (Seat), 8. Monteiro (Seat) . .

Vrstni red voznikov:

1. Muller 57, 2. Farfus 54, 3. Tarquini 46, 4. Priaulx 35, 5. Huff 32, 6. Müller 31, 7. Rydell 30, 8. Gene 24, 9. Hernandez 15, 10. Larini 14 . .

Vrstni red moštev:

1. Seat 136, 2. BMW 120, 3. Chevrolet 96, 4. Lada 35

Mitja Reven, foto: WTCC

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja