Srbija zaostruje zakonodajo, s cest vsak 20. avtomobil

27. 7. 2020 | Jure Šujica
Deli

Spremembe na področju tehničnih pregledov bodo v veljavo stopile petega julija prihodnje leto.

Da so razlike v voznem parku med, recimo Slovenijo in pa Srbijo velike je seveda jasno, še toliko bolj pa postanejo očitne, če v obzir vzamemo ruralne predele Srbije. Tam namreč lahko pogosto srečamo tudi več desetletij stare avtomobile, za katetre je že na daleč jasno, da bi le stežka prišli skozi vsakoletno sito domačih tehničnih pregledov. In kot vse kaže, jim bo kmalu trda predla tudi v domovini.

Že pred dvema letoma so namreč v Srbiji uvedli strožje zahteve na tehničnih pregledih, pri čemer pa so poseben poudarek namenili izpustom toplogrednih plinov. Številni tamkajšnji avtomobili namreč še vedno nimajo vgrajenega niti katalizatorja, hkrati pa se na drugi strani po mnenju stroke po tamkajšnjih cestah vozi precej novejših avtomobilov, dizlov, pri katerih so bili odstranjeni filtri trdih delcev.

Ob uveljavitvi novih pravil leta 2018 je bilo določen, da morajo lastniki spornih vozil, v kolikor jih še želijo ohraniti na cesti, le-ta ustrezno posodobiti. A zdi se, da se Srbi napovedanih ukrepov ne bojijo kaj dosti. Kot kaže praksa namreč številni izmed njih v zadnjih dveh letih svojih avtomobilov niso ustrezno posodobili, posledično pa novih standardov v prihodnje ne bo dosegel kar vsak 20. avtomobil, skupaj približno 100.000 avtomobilov.

Med 1.500 in 2.000 evri stroška

V prvih šestih mesecih je tehnični pregled v Srbiji opravilo slabih 54.000 vozil, starih 10 ali več let, zaradi česar predsednik srbske zveze uvoznikov novih avtomobilov Milan Belin dvomi, da so to katalizatorji in drugi sistemi za čiščenje izpustov v teh avtomobilih še v brezhibnem stanju. Ob dejstvu da popravilo katalizatorja običajno stane med 1.500 in 2.000 evri hkrati meni, da večina lastnikov za njihovo popravilo oziroma vgradnjo niti nima denarja.

Nova pravila sicer zahtevajo tudi posodobitve izpostav tehničnih pregledov. Kot je za časnik Srbija danas pojasnil predsednik zveze za tehnične preglede v Srbiji, Vladimir Marinković, je bilo posodobitve deležnih 250 od skupno 1.150 centrov za opravljanje pregledov, pri čemer pa naj nove zahteve glede opreme in velikosti prostorov do petega julija prihodnje leto uspelo izpolniti le med 500 in 700 delavnic.

Glede na zgornja dejstva se zato že pojavljajo ideje, da bi rok za dokončno vzpostavitev novih pravil uvedli šele leta 2022, kar pa je malo verjetno. Če bo morda prišlo do nekajmesečnega zamika zaradi izbruha korona virusa pa stroka opozarja, da bi bilo nadaljnje odlašanje s spremembami na dolgi rok škodljivo, še posebno ob dejstvu, da želijo v Srbiji do leta 2026 postati del Evropske Unije.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja