(Svetovna premiera) Najmanjši Rolls-Royce postaja najnaprednejši

1. 9. 2020 | Jure Šujica
Deli

Čeprav je po centimetrih precej manjši od večjega Phantoma, pa novi Ghost za lani predstavljenim bratom ne želi zaostajati prav v ničemer.

Rolls-Royce Phantom velja za tistega, čisto pravega predstavnika britanske znamke iz Goodwooda, pa vendar bi bila krivica, če bi njegovemu manjšemu bratu, modelu Ghost zaradi dimenzijskega prihranka karkoli očitali. Čeprav je nekoliko manjši, še vedno upravičeno nosi značko Spirit of Ectasy na vrhu pokrova hladilnika. In to v novi, sicer drugi generaciji kaže še odločneje.

Ko je Rolls Royce leta 2009 predstavil prvo generacijo Ghosta je z njim uslišal želje tistih posameznikov in posameznic, ki so si še vedno želeli njihovega avtomobila, le v nekoliko bolj kompaktnih dimenzijah. A z novo generacijo je Ghost vseeno opazno zrasel. 89 milimetrov, če smo natančni na skupnih 5.546 milimetrov v dolžino, v širino pa prirastek znaša 30 milimetrov (skupna širina 1.978 milimetrov). No, v dolžino je to še vedno vsaj 22 centimetrov manj, kot pri lani predstavljeni generaciji modela Phantom.

Porekla pa novinec ne skriva niti pod bleščečo karoserijo. Ta je namreč postavljena na aluminijasto šasijo, aluminijasti pa so tudi vsi preostali nosilni elementi vozila ter že omenjena karoserija. Takšna zasnova izdatno pomaga k nižji masa vozila, 6,75-litrski 12-valjni motor pa je medtem postavljen povsem za sprednjo osjo, zaradi česar je teža vozila idealno razporejena v razmerju 50:50.

Področje, ki so mu pri Rolls Roycu namenili še posebno veliko pozornost je vzmetenje vozila. Tako imenovan sistem Planar. Ta med drugim uvaja blažilnik, postavljen nad zgornjo vilico, kar naj bi v kombinaciji z znanim sistemom Flagbearer, ki delovanje blaženja prilagaja vozni podlagi oziroma podatkom iz navigacijskega sistema zagotavljalo še mirnejšo vožnjo. Zračne blazine medtem še vedno ostajajo ključni del vzmetenja.

Čeprav najmanjši pa je novi Ghost tehnološko najbolj dovršen avtomobil znamke doslej. Med drugim so mu namreč namenili LED ter laserske žaromete s svetilnostjo do 600 metrov daleč, bogat pa je tudi nabor asistenčnih sistemov, ki med drugim zajema sistem za dnevno in nočno prepoznavanje pešcev, sistem za prepoznavanje prečnega prometa, štiri varnostne kamere, nekoliko manj vešči vozniki pa bodo zagotovo veseli funkcije samodejnega parkiranja.

Za udobje in varnost v vožnji je torej poskrbljeno, seveda pa ni izostalo niti udobje v sami kabini. Ključen del tega je že omenjena aluminijasta zasnova in pa kar 100 kilogramov zvočne izolacije, nameščene po celotnem avtomobilu, o čemer smo že pisali. Potniki bodo tako lahko uživali zgolj v 1,3 kilovatnem ozvočenju, sestavljenim iz skupno kar 18 zvočnikov.

Sama kabina je sicer sestavljena iz skupno kar 338 kosov, za izdelavo katerih so, kot radio poudarijo pri Rolls-Roycu, uporabili le najboljši les, usnje in kovino. Zvezdno nebo ostaja del ponudbe, so ga pa na drugi strani dopolnili s posebno osvetljeno armaturno ploščo, sestavljeno iz 152 LED žarnic zgolj za razvoj katere so porabili kar 10.000 ur dela!

Rolls-Royce bo novega Ghosta začel izdelovati z modelnim letom 2021, kot so nam v izjavi za javnost sporočili iz podjetja pa bodo prvi kupci svoja vozila prejeli še pred koncem letošnjega koledarskega leta. In čeprav velja rek, da se pri Rolls-Roycu za ceno ne spodobi spraševati, je znano, da bo za posamezen primerek potrebno odšteti vsaj 250.000 evrov, kar je približno 20.000 manj kot recimo za model Cullinan.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja