Video: Tesla pretiravala pri sposobnostih modela Roadster?

27. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli
Video: Tesla pretiravala pri sposobnostih modela Roadster? (foto: Tesla)
Tesla

Najbolj sporen je podatek o navoru avtomobila, saj je tovarna navedla podatek o navoru na kolesu in ne na motorju, kot je to v navadi.

Ko je Tesla pred nekaj tedni predstavila prvi (uporaben) električni polpriklopnik, mu je na predstavitvi družbo delala druga generacija modela Roadster. Novinec, ki si s Teslovim prvim serijskim avtomobilom deli le še ime, je pozornost najprej zbudil z videzom in pospeški, kasneje pa tudi s tehničnimi podatki. A kot kaže podatki, ki so jih navedli Američani, niso povsem točni.

Na predstavitvi je bilo objavljeno, da bo avtomobil lahko do 100 kilometrov na uro pospešil v zgolj 1,9 sekunde, pospeševati bo nehal šele pri hitrosti 402 kilometrov na uro, motorna moč bo znašala malenkost manj kot 1.000 konjev, njegov navor pa naj bi znašal osupljivih 10.000 Nm. Številka, ki je neprimerljiva s katerimkoli avtomobilom, ki ga danes lahko vidimo na cesti.

V realnosti primerljiv s 'klasičnimi' superšportniki

A podatek, ki se nepozornim (laičnim) bralcem zdi nepomemben, je ta, da je govora o navoru na kolesih avtomobila samega, ne pa na motorju avtomobila, kjer sicer avtomobilski proizvajalci merijo (motorni) navor. Kot v spodnjem videu (v angleščini) pojasnjuje Jason Fenske, je navor, izmerjen na kolesih avtomobila, zaradi prestavnih razmerij v menjalniku in diferencialu precej večji od količine navora, ki ga ustvari motor.

Finskeju v nadaljevanju nato uspe izračunati natančno količino navora, ki jo avtomobil proizvede na motorju. Ta znaša 1.027 Nm, kar je sicer še vedno veliko, a precej manj, ko se zdi na prvi pogled, hkrati pa tudi manj, kot na primer pri bencinsko gnanem Dodge-u Demon, 840-'konjskemu' ameriškemu športniku, katerega motor lahko proizvede 1.043 Nm navora.

Jure Šujica
foto: Tesla

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"